Ο Enrico Gualtieri, επικεφαλής τμήματος κινητήρα της Ferrari, δήλωσε πως το feedback που παίρνει η ομάδα από τις δυναμομετρήσεις του νέου κινητήρα είναι θετικό ως προς την αξιοπιστία του, ύστερα από ένα 2022 με προβλήματα που κόστισαν σε βαθμούς.
Σε όλο το 2022, τόσο η Ferrari, όσο και οι Alfa Romeo και Haas που προμηθεύονται μονάδες ισχύος made in Maranello, αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας.
Υπό τον κανονισμό περί παγώματος εξέλιξης μονάδων ισχύος μέχρι και το 2025, οι κατασκευαστές τους επιτρέπεται να κάνουν αναβαθμίσεις μόνο γύρω από την αξιοπιστία, αν και φημολογείται πως η Ferrari από τις αναβαθμίσεις αυτές έχει καταφέρει να βρει επιπλέον ιπποδύναμη.
Να τονιστεί στο σημείο αυτό πως, τέτοια οφέλη θα πρέπει να θεωρούνται εντελώς νόμιμα εάν προέρχονται από βελτιωμένη αξιοπιστία η οποία επιτρέπει να τρέχει ο κινητήρας για περισσότερη ώρα στα “κόκκινα”.
Ο Gualtieri παραδέχτηκε πως μόνο οι δοκιμές σε πίστα θα μπορέσουν να δείξουν με 100% βεβαιότητα πως η Ferrari όντως αντιμετώπισε με επιτυχία τις αστοχίες του 2022, κάτι που παραδέχτηκε πως ήταν η αχίλλειος πτέρνα του μονοθεσίου πέρυσι.
“Η προετοιμασία για τη νέα σεζόν είναι συνήθως μια από τις πιο πολυάσχολες περιόδους του χρόνου. Ο φετινός χειμώνας δεν αποτέλεσε εξαίρεση”, δήλωσε ο Gualtieri σε βίντεο της Ferrari.
“Οι μονάδες ισχύος έχουν παγώσει από πέρυσι, το ίδιο και τα καύσιμα και τα λιπαντικά. Οι μόνες αλλαγές που επιτρέπονται είναι αυτές που σχετίζονται με την αξιοπιστία”.
“Στην πραγματικότητα, η αξιοπιστία ήταν η αχίλλειος πτέρνα μας πέρυσι. Έτσι, δουλέψαμε πάνω σε αυτή όλο το χειμώνα ώστε να προσπαθήσουμε να φτάσουμε στο επιθυμητό επίπεδο αξιοπιστίας. Αυτός ήταν ο βασικός μας στόχος για το 2023. Η δουλειά μας μέσα στον χειμώνα βασίστηκε πάνω στην ανάγκη αυτή”.
Ο Gualtieri σχολίασε, ακόμα, πως η Scuderia εξέτασε και τις διαδικασίες σχεδιασμού και συναρμολόγησης των μονοθεσίων, ώστε να εντοπίσει πιθανές αστοχίες σε εξαρτήματα.
“Δουλέψαμε κυρίως στις περιοχές αυτές που πέρυσι μας δημιούργησαν τα περισσότερα προβλήματα. Έτσι, εστιάσαμε κυρίως στη μηχανή εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα. Ωστόσο, ταυτόχρονα, προσπαθήσαμε να εκμεταλλευτούμε και την εμπειρία που κερδίσαμε εντός πίστας πέρυσι”.
“Έτσι, εξετάσαμε όλο το feedback και τα σημάδια κόπωσης και αστοχίας σε εξαρτήματα της μονάδας ισχύος πέρυσι. Ξεκάθαρα, αυτή η εξέταση περιλάμβανε αρκετούς τομείς σχεδιασμού κάποιων εξαρτημάτων”.
2022 🆚 2023
Here’s how the SF-23 compares with F1-75 🧐 pic.twitter.com/xYH7y6T8CD
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 16, 2023
Δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες για το χειμερινό πρόγραμμα, ο Gualtieri απάντησε: “Δουλέψαμε σε όλους τους τομείς, προσπαθώντας να καταλάβουμε τις βασικές αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίσαμε στην πίστα, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία μας για να τις επιλύσουμε”.
“Στην πραγματικότητα, η δουλειά που κάναμε αφορούσε όλες τις περιοχές, από τον σχεδιασμό μέχρι τα πειράματα, συμπεριλαμβανόμενης της διαδικασίας συναρμολόγησης, ώστε να δοκιμάσουμε νέες λύσεις σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα”.
“Επίσης, εκμεταλλευτήκαμε την εμπειρία που κερδίσαμε στο δεύτερο μισό της περασμένης σεζόν, εξελίσσοντας περαιτέρω ορισμένα εξαρτήματα σε σχέση με πέρυσι. Η δουλειά μας ποτέ δεν σταματά, βασίζεται σε συνεχείς βελτιώσεις εξαρτημάτων ώστε να προσπαθήσουμε να φτάσουμε στο επιθυμητό επίπεδο αξιοπιστίας”.
“Είχαμε θετικό feedback στις δυναμομετρήσεις από κάποιες αναβαθμίσεις που φέραμε. Ως συνήθως, όμως, η πίστα θα μας πει εάν κάναμε καλή δουλειά”.
Το πρώτο δείγμα γραφής της SF-23 θα είναι οι χειμερινές δοκιμές στο Bahrain, το τριήμερο 23-25 Φεβρουαρίου!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!