Η Mercedes αναφέρει ότι η αλλαγή της αρχιτεκτονικής δομής της μπροστινής πτέρυγας σε μια έκδοση τύπου Ferrari είναι ένα έργο που θα απαιτήσει μήνες για να ολοκληρωθεί, αλλά δέχεται ότι πρέπει να είναι “ανοιχτόμυαλης” στην περίπτωση που η ιδέα του αντιπάλου είναι καλύτερη.
Οι νέοι κανονισμοί αεροδυναμικής της Formula 1 έχουν ρίξει μια συναρπαστική απόκλιση των προσεγγίσεων σχετικά με τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης της ροής αέρα στο μπροστινό μέρος του μονοθεσίου.
Ενώ οι ομάδες όπως η Mercedes και η Red Bull επέλεξαν πιο παραδοσιακά σχέδια εμπρός πτέρυγας, η Ferrari και η Alfa Romeo έκαναν κάτι εντελώς διαφορετικό – με τα εξωτερικά τμήματα της μπροστινής πτέρυγας (εμπρός από τα ελαστικά) να έχουν μία κάθετη κλίση για να βοηθήσουν στην καλύτερη διάχυση του αέρα.
Η ισχυρή εκκίνηση της Ferrari στις δοκιμές πριν από την σεζόν την περασμένη εβδομάδα, σε συνδυασμό με την νωχελική αρχή της Mercedes, προκάλεσε ερωτήσεις σχετικά με το αν τα σχέδια των εμπρός φτερών παίζουν ρόλο στις επιδόσεις τους.
Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι η ομάδα του ανέκαθεν ακολουθούσε τα δικά της βήματα και καινοτομίες κάθε χρόνο και αυτό την έχει εξυπηρετήσει πολύ καλά τα τελευταία χρόνια, αλλά πίστευε ότι δεν πρέπει να αγνοεί την πιθανότητα να υπάρχουν καλύτερες ιδέες εκεί έξω.
«Πρέπει να είσαι ανοιχτόμυαλος», είπε σε μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από τον μέγα χορηγό της Mercedes, την Petronas. “Είχαμε πάντα μια διαφορετική φιλοσοφία σχεδιασμού από τις άλλες ομάδες.
“Έχουμε ξεπεράσει τις υπόλοιπες ομάδες. Δεν είχαμε ποτέ θέσει υψηλό rake στο μονοθέσιο μας σε σύγκριση με κάποιες από τις άλλες ομάδες. Δεν πιστεύουμε ότι ο σχεδιασμός μας είναι ανώτερος από ότι άλλο υπήρχε εκεί έξω αλλά πιστεύουμε ότι ολόκληρο το πακέτο μονάδας ισχύος, μονοθεσίου και αεροδυναμικής ήταν το καλύτερο για μας.
“Τούτο λεχθέντος, με τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, χρειάζεται να είμαστε ανοιχτοί για το τι έχουν κάνει οι άλλοι, και εάν κάτι λειτουργεί καλύτερα, κάθε ομάδα θα εξετάσει αυτό που οι άλλοι έχουν βάλει στο μονοθέσιο τους και θα το δοκιμάσουν και οι ίδιοι.”
Επιμένοντας στο θέμα και για το αν η ομάδα θα έκανε αλλαγή στην εμπρός πτέρυγα, ο Wolff είπε: “Αυτά είναι πράγματα δε τα κάνεις από μια μέρα στην άλλη. Αν σκεφτείς να αλλάξεις την αεροδυναμική δομή του μονοθεσίου, δεν είναι θέμα ημερών ή εβδομάδων. Είναι θέμα μηνών».
Το χρονοδιάγραμμα του Wolff, ότι απαιτεί αρκετούς μήνες για να αλλάξει σχεδιασμό εμπρόσθιας πτέρυγας, είναι σύμφωνο με αυτό που ο τεχνικός διευθυντής της Renault, Nick Chester, προβλέπει ότι θα χρειαστεί.
“Εάν αποφασίσεις ότι βρίσκεσαι σε μία λανθασμένη κατεύθυνση και πρέπει να πας σε ένα πολύ διαφορετικό σχεδιασμό εμπρόσθιας πτέρυγας, δεν θα ήταν πολύ εύκολο”, δήλωσε ο Chester, όταν ρωτήθηκε από το Motorsport.com για το πόσο δύσκολο θα ήταν να αλλάξει εντελώς η εμπρός πτέρυγα.
“Θα την έβαζες στο μονοθέσιο και θα διαπίστωνες ότι έχεις πολλά να κάνεις. Στη συνέχεια, θα πρέπει να αναπτυχθεί για 1-2 μήνες για να αποδίδει σωστά, οπότε δεν θα ήταν εύκολη αλλαγή και σίγουρα δε πας άμεσα από τη μία πλευρά της απόδοσης στην άλλη.”
Ο Chester δήλωσε ότι η ομάδα του εξακολουθεί να αξιολογεί διαφορετικούς σχεδιασμούς των φτερών και πρότεινε ότι κατά τη διάρκεια της σεζόν θα μπορούσε να υπάρξει κάποια σύγκλιση μεταξύ των ομάδων προς τον καλύτερο σχεδιασμό.
“Βλέπουμε πάντα με ενδιαφέρον το τι κάνουν οι άλλοι, γι ‘αυτό και εξετάζουμε τι άλλες επιλογές υπάρχουν εκεί έξω”.
“Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία ανάμεσα στην προσπάθεια να πάρεις όσο το δυνατόν περισσότερη εξωτερική φόρτιση και να προσπαθείς να χρησιμοποιήσεις την απορροή για να πιέσεις τον τροχό, να προσπαθήσεις να το οδεύσεις και να μην στρεσάρεις υπερβολικά το πτερύγιο και τη δομή των πλαϊνών κάθετων στοιχείων.
“Έτσι, υπάρχει μία χρυσή τομής να πετύχεις, και κατά τη διάρκεια της σεζόν θα δούμε πώς αναπτύσσεται ο καθένας και αναμένω ότι θα μπορούσε να υπάρξει μια τάση να πάμε προς μία μόνο λύση. Αλλά από την άλλη υπάρχουν μονοθέσια που αποδίδουν αρκετά καλά και με διαφορετικές λύσεις.”
Ο τεχνικός διευθυντής της Racing Point, Andy Green, δήλωσε ότι δεν ήταν αδύνατο να παραμείνουν οι διαφορετικές προσεγγίσεις, καθώς οι ομάδες έψαχναν πώς να εξισορροπήσουν τα οφέλη από την κάθετη δύναμη από την εμπρόσθια πτέρυγα μέχρι τον διαχύτη.
“Ομάδες όπως η Mercedes έχουν φτιάξει τη δική τους φιλοσοφία εδώ και πολύ καιρό. Έχουν ξεχωρίσει με το να είναι διαφορετικοί και έχουν κερδίσει πέντε πρωταθλήματα. Έτσι, υπάρχει πάντα χώρος για μια άλλη φιλοσοφία, και το έχουν αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια.
«Μπορούμε να καταλήξουμε με αρκετές διαφορετικές φιλοσοφίες γύρω από την εμπρόσθια πτέρυγα και θα μπορούσαν να είναι εξίσου ανταγωνιστικές. Θα πρέπει όμως να περιμένουμε και να δούμε».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!