H Ferrari δε θα μπορούσε να αποφύγει την είσοδο ενός εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας μετά το πρόβλημα στην SF-90 του Sebastian Vettel στο Ρωσικό Grand Prix καθώς, σύμφωνα με τον Binotto, το μονοθέσιο έπρεπε να ακινητοποιηθεί άμεσα για λόγους ασφαλείας.
Ο Vettel αντιμετώπισε ένα ζήτημα με το υβριδικό κομμάτι του κινητήρα της Ferrari του λίγο μετά την αλλαγή ελαστικών του. Ο Γερμανός υπάκουσε στις εντολές που το έδωσαν από το pitwall και “πάρκαρε” το μονοθέσιό του λίγο πριν την είσοδο των pit. Τότε, βγήκε αμέσως καθώς θεώρησε πως το μονοθέσιο ήταν ακόμα “ενεργό”.
Η στάση σε αυτό το σημείο ανάγκασε τον αλυτάρχη του αγώνα, Michael Masi να ενεργοποιήσει το VSC. Αυτό, επέτρεψε στον Lewis Hamilton να κάνει ένα γρήγορο pitstop και να βγει μπροστά από τον Charles Leclerc, ο οποίος προηγουμένως είχε κάνει την αλλαγή του.
“Είχαμε πρόβλημα με το υβριδικό κομμάτι της μονάδας ισχύος”, σχολίασε ο Binotto. “Είχαμε απώλεια μόνωσης στο μονοθέσιο. Για λόγους ασφαλείας, έπρεπε να σταματήσουμε αμέσως. Είναι κρίμα επειδή 100 μέτρα πιο μετά ήταν το pitlane. Όμως ήταν η ασφαλέστερη ενέργεια που έπρεπε να κάνουμε για τον Seb και προφανώς η ασφάλεια έρχεται πρώτη”.
“Έγινε μονάχα για λόγους ασφαλείας. Εάν οφειλόταν σε κάποιο άλλο μέρους του μονοθεσίου θα μπορούσαμε ίσως να σταματήσουμε αλλού. Όμως δώσαμε την σαφή εντολή ‘Με το που μπορέσεις, σταμάτα’, χάριν ασφάλειας”.
Ερωτώμενος εάν τέτοιες καταστάσεις ενέχουν κίνδυνο και για τον οδηγό, ο Binotto απάντησε: “Κανονικά, όχι. Προφανώς όμως, μη γνωρίζοντας πλήρως τη ζημιά και το πρόβλημα, γνωρίζαμε πως υπήρχε απώλεια μόνωσης, και έχετε δίκιο, κανονικά δεν υπάρχει θέμα για τον οδηγό”.
“Όμως αυτοί είναι τομείς που δεν είναι πλήρως γνωστοί, επειδή δεν ξέρεις ποιο ακριβώς είναι το ζήτημα. Για εμάς, είχε να κάνει με την ασφάλεια”.
Ο Binotto πιστεύει ότι παρά τη φθορά που υπέστησαν τα ηλεκτρονικά στο μονοθέσιο του Vettel, o Γερμανός δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει θέμα ποινής στην Ιαπωνία, καθώς ακόμα έχει ένα σετ διαθέσιμο από νωρίτερα μέσα στη σεζόν.
“Τώρα θα πρέπει να δούμε, ίσως χάσαμε τα ηλεκτρονικά του μονοθεσίου. Έχουμε όμως άλλο ένα σετ. Έτσι, δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα ποινής, απλά θα χρησιμοποιήσουμε το άλλο σετ”.
Τόνισε τη συνεισφορά του Vettel στην ασφαλή περισυλλογή του μονοθεσίου ο Masi
Ο αλυτάρχης του αγώνα, Michael Masi, εξήγησε πως ένα VSC σε αυτό το συμβάν ήταν αναπόφευκτο, δεδομένου ότι και οι άνθρωποι της πίστας έπρεπε να χειριστούν το ζήτημα με το υβριδικό κομμάτι της SF-90.
“Το VSC ήταν αναπόφευκτο επειδή το μονοθέσιο ήταν επισφαλές από ηλεκτρικής άποψης, και παρέμεινε έτσι για το υπόλοιπο του αγώνα”, εξήγησε ο Αυστραλός. “Το να ανακτηθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται και να βγάλουμε τους ανθρώπους της πίστας να το πάρουν απαιτούσε να βγει το VSC. Το μετακινήσαμε στο άνοιγμα πιο πίσω λόγω του ηλεκτρικού ζητήματός του και σιγουρευτήκαμε πως ήταν ασφαλές και απομονωμένο πριν ξεκινήσουμε και πάλι. Δεν υπήρξε καν δεύτερη σκέψη (για το VSC)”.
Ο Masi επικρότησε την επιλογή του Vettel για το μέρος όπου σταμάτησε το μονοθέσιο, δηλώνοντας: “Ο Sebastian έκανε φανταστική δουλειά φέρνοντάς το όσο πιο κοντά στο άνοιγμα όσο γινόταν. Ακόμα και το γεγονός πως κυριολεκτικά το έστριψε προς τα αριστερά, το έκανε όσο πιο εύκολο γίνεται για να μπει στο άνοιγμα, μπορούσε να κάνει μόνο αυτό. Υπό τις παρούσες συνθήκες, πιστεύω πως ο Sebastian έκανε απόλυτα την καλύτερη δουλειά που θα μπορούσε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!