Το πάτωμα της RB20 του Max Verstappen είχε υποστεί ζημιά ίση με 100 μονάδες κάθετης δύναμης στις σημερινές κατατακτήριες του Βρετανικού GP, μετά από έξοδο του Ολλανδού στην Copse στο Q1.
Εν μέσω της επικείμενης βροχής στο Q1, ο Max Verstappen προσπάθησε να πιέσει για έναν γρήγορο γύρο με τα slick ελαστικά, θέλοντας να εξασφαλίσει χωρίς πρόβλημα την παρουσία του στο επόμενο σκέλος της διαδικασίας. Ωστόσο, ο Ολλανδός πάτησε σε σημείο με υγρασία στην Copse, χάνοντας τον έλεγχο και βγαίνοντας στην αμμοπαγίδα εξωτερικά της στροφής.
Μπορεί να μην βυθίστηκε στο χώμα που υπάρχει εκεί, όπως πριν λίγα λεπτά έπαθε ο teammate του, Sergio Perez, ωστόσο ο Ολλανδός πέρασε άτσαλα πάνω από αρκετά τετραγωνικά άμμου πριν βρει τρόπο να επανέλθει στην πίστα.
Καταλαμβάνοντας εν τέλει την 4η θέση για το grid του αυριανού αγώνα, ο Ολλανδός αποκόμισε ζημιά στο κάτω μέρος του πατώματος από τη συγκεκριμένη έξοδο, η οποία του κόστισε σε επίδοση.
Ερωτώμενος μετά τη σημερινή δράση για το εάν η ομάδα τον είχε πληροφορήσει για το μέγεθος της ζημιάς, ο Verstappen απάντησε: “Αρχικά ενημερώθηκα πως είχαμε απώλεια 100 μονάδων κάθετης δύναμης, το οποίο είναι πολύ. Καταφέραμε να τη μειώσουμε κάπως αυτή την απώλεια, ωστόσο όχι αρκετά”.
Παρ’ όλο που δεν υπάρχει μια σταθερή συσχέτιση ανάμεσα στις μονάδες κάθετης δύναμης και τον χρόνο σε επίπεδο γύρου, εκτιμάται πως 10 μονάδες κάθετης δύναμης ισοδυναμούν περίπου με 0,1 δευτερόλεπτα. Υπό το σενάριο αυτό, απώλεια 100 μονάδων θα μπορούσε να αντιστοιχεί περίπου σε ένα δευτερόλεπτο σε χρόνο.
Για τον Verstappen, το περιστατικό με την έξοδο στην Copse οφείλεται σε λάθος του ίδιου, ο οποίος βρέθηκε σε λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, την ώρα που εκεί έπεφτε αρκετή βροχή.
“Στο Q1, η έξοδός μας ήταν πολύ ατυχής”, συνέχισε ο πρωταθλητής. “Βγήκα από τη Στροφή 7 κατευθυνόμενος προς την Copse και ξεκίνησε να βρέχει. Ήξερα, άρα, πως οι υπόλοιποι μπροστά μου δεν είχαν πετύχει αυτή τη βροχή στην πίστα και, φυσικά, περνούσαν με slicks”.
“Ήξερα στο Q1 πως έπρεπε να πετύχουμε έναν καλό γύρο με τα slick, επειδή ποτέ δεν ξέρεις εάν όντως θα βρέξει περισσότερο και τότε η διαδικασία τελειώνει ουσιαστικά για σένα. Φυσιολογικά, προσπάθησα να διατηρήσω την ταχύτητά μου. Επιβράδυνα λίγο, βλέποντας από το κράνος μου ότι βρέχει, αλλά και πάλι έχασα το πίσω μέρος και τότε έπρεπε να προσπαθήσω να μην φύγω προς τον τοίχο”.
“Έπρεπε να βγω στο χώμα και αυτό που προκάλεσε ζημιά στο πάτωμα. Έχασα κάποια μικρά εξαρτήματα από την περιοχή αυτή, ακόμα και εάν η ομάδα έκανε καλή δουλειά προσπαθώντας να επιδιορθώσει κάποιες από αυτές τις απώλειες ώστε να βελτιώσει την ισορροπία εμπρός και πίσω μέρους. Αυτό το συμβάν ουσιαστικά κατέστρεψε τις κατατακτήριές μας”.
“Είμαι ικανοποιημένος που βρέθηκα στο Q3 με τη ζημιά που είχαμε, και η 4η θέση είναι μάλλον μια θετική έκπληξη για μας”.
Την ώρα που η Red Bull κατάφερε να διορθώσει κάποιες από τις ζημιές στο πάτωμα, ο Verstappen πως η αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου συνέχιζε να μεταβάλλεται, κάτι που τον δυσκόλεψε στο να βρει σταθερότητα ενόψει της τελευταίας του απόπειρας στο Q3, η οποία και τον έφερε στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.
Max’s radio: 📻 “I gave it everything. Guys, thank you very much for trying to fix it (the damage) as much as we could, yeah great effort. Just really unlucky we got off there, with the rain.
We’ll go at it tomorrow.” pic.twitter.com/xsvsDqOvJz
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 6, 2024
Όταν ρωτήθηκε για την τελευταία του προσπάθεια στις σημερινές κατατακτήριες, απάντησε: “Δεν ήταν κακός χρόνος. Είχα μια μικρή απώλεια στη Στροφή 4, αλλά ειλικρινά, συνεχώς διόρθωναν το πάτωμα, όταν ερχόμουν στα pits, άρα άλλαζε η ισορροπία του μονοθεσίου διαρκώς”.
“Άλλαζα ρυθμίσεις στο τιμόνι σε κάθε γύρο για να προσπαθήσω να βρω μια καλύτερη ισορροπία. Πιθανώς, λοιπόν, σε κάποια εξαρτήματα, υπερβήκαμε το τί θα έπρεπε να κάνουμε για να ανακτήσουμε τη χαμένη κάθετη δύναμη, αλλά και πάλι ήταν ένας καλός γύρος”.
“Προσπάθησα να πιέσω στο όριο, προσπάθησα να χρησιμοποιήσω την πίστα όπου μπορούσα επειδή φυσιολογικά, στις γρήγορες καμπές δεν είχα την κάθετη δύναμη που θα ήθελα. Σε κάποιες στροφές ήμουν πιο αργός ακόμα και από τα δοκιμαστικά. Ναι όμως, ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε με αυτή τη ζημιά, θεωρώ”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!