Ένας τρελαμένος Toto Wolff μετά απ’ όσα έγιναν στους τελευταίους γύρους του GP του Abu Dhabi, ζήτησε ευθέως από τον Michael Masi να ανακαλέσει την αμφιλεγόμενη απόφαση που πήρε για τα αυτοκίνητα που έμειναν ένα γύρο πίσω.
Το Grand Prix του Abu Dhabi ήταν ένας αγώνας αντάξιος της φετινής χρονιάς, με το αποτέλεσμα να κρίνεται στον τελευταίο γύρο του αγώνα, με τον Max Verstappen έχοντας μαλακή γόμα ελαστικών να προσπερνά τον Lewis Hamilton με παλιότερα ελαστικά.
Ωστόσο, για να φτάσουν στο σημείο αυτό οι δύο οδηγοί χρειάστηκε μια αρκετά αμφιλεγόμενη απόφαση της FIA, η οποία επέτρεψε στα μονοθέσια που βρίσκονταν μπροστά από τον Verstappen και ήταν ένα γύρο πίσω να πάρουν ξανά τη θέση τους, ενώ σε αυτά που ήταν πίσω απ’ το Verstappen όχι.
Αν και αρχικά είχε ειπωθεί πως δεν θα γίνει κάτι τέτοιο, μετά από τις πιέσεις της Red Bull, δόθηκε η δυνατότητα να πάρουν τα μονοθέσια πίσω τον γύρο τους, φέρνοντας τον Verstappen ακριβώς πίσω από τον Hamilton.
Κοινή πρακτική όταν ένα SC βγαίνει στην πίστα, είναι τα μονοθέσια που υστερούν σε γύρο να έχουν το δικαίωμα να βρεθούν ξανά στον ίδιο γύρο με τους πρώτους. Αυτό ωστόσο έγινε αρκετά διαφορετικά στην προκείμενη περίπτωση, καθώς όσα μονοθέσια ήταν πίσω από τον Verstappen δεν έλαβαν τη δυνατότητα αυτή.
Έξαλλος για την επιλογή αυτή, καθώς ενδέχεται να στέρησε τη σημερινή νίκη και τον τίτλο στον Hamilton, ο Wolff απευθύνθηκε στον Michael Masi στο τέλος του αγώνα, λέγοντας: “Michael, αυτό δεν είναι σωστό”.
Ωστόσο, αυτό δεν άλλαξε κάτι εκείνη τη στιγμή, με τη Mercedes να καταθέτει επίσημη ένσταση κατά του σημερινού αποτελέσματος.
Η στιχομυθία μεταξύ των δύο ανδρών ήταν η εξής:
Masi: “Παρακαλώ, Toto”.
Wolff: “Πρέπει να επαναφέρεις τον προηγούμενο γύρο (57ο), αυτό δεν είναι σωστό”.
Masi: “Toto…είναι μηχανοκίνητος αθλητισμός, είναι ΟΚ”.
Wolff: “Ορίστε;”
Masi: “Είχαμε αγώνα σήμερα”.
That extraordinary final lap of the 2021 title race in full 😮#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/kknTMDfpAF
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Η μοναδικότητα της κατάστασης ήταν πως μόνο ορισμένα ντουμπλαρισμένα μονοθέσια πήραν τη δυνατότητα να κερδίσουν γύρο, και συγκεκριμένα μόνο όσα βρίσκονταν μεταξύ Hamilton και Verstappen.
Σύμφωνα με το Άρθρο 48.12, των αγωνιστικών κανονισμών, “οποιαδήποτε μονοθέσια έχουν δεχτεί γύρο από τον προπορευόμενο θα πρέπει να περάσουν τα αυτοκίνητα του προπορευόμενου γύρου υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας”.
Το άλλο άρθρο για το οποίο διαμαρτύρεται η Mercedes είναι το 48.8, σύμφωνα με το οποίο:
“Με την εξαίρεση των κάτωθι περιπτώσεων, κανείς οδηγός δεν επιτρέπεται να προσπεράσει άλλο μονοθέσιο στην πίστα, ούτε το αυτοκίνητο ασφαλείας, μέχρι να περάσει τη Γραμμή για την πρώτη φορά αφότου το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει επιστρέψει στα pit”.
Οι εξαιρέσεις στην παραπάνω περίπτωση είναι:
- εάν ένας οδηγός έχει λάβει εντολή να το κάνει αυτό το από το SC
- όταν εισέρχεται στα pits, ένας οδηγός μπορεί να περάσει άλλο μονοθέσιο που παραμένει στην πίστα, συμπεριλαμβανόμενου του SC, πριν περάσει τη γραμμή του SC
- όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας επιστρέφει στα pits, μπορεί να προσπεραστεί από τα μονοθέσια στην πίστα μόλις έχει περάσει την πρώτη γραμμή του SC
- ενώ είναι στην είσοδο των pit, του pit lane ή στην έξοδο των pit, ένας οδηγός μπορεί να περάσει άλλο μονοθέσιο το οποίο βρίσκεται επίσης στις περιοχές αυτές
- οποιοδήποτε μονοθέσιο σταματά στην καθορισμένη περιοχή γι’ αυτό στα γκαράζ ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στο pit lane μπορεί να δεχτεί προσπέραση
- εάν κάποιο μονοθέσιο επιβραδύνει με προφανές πρόβλημα
Τα πράγματα δείχνουν πως υπάρχει νομική υπόσταση για τη διαμαρτυρία της Mercedes, με τη σημερινή μέρα να αναμένεται μακρά…
Περισσότερα θα έχουμε καθώς εξελίσσονται τα πράγματα στη Yas Marina.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!