Στη McLaren θεωρούν ότι τα υποχρεωτικά stints των 18 γύρων στο Grand Prix του Κατάρ ήταν κολακευτικά και ευνοϊκά για την απόδοση του μονοθεσίου, επιτρέποντας στους Oscar Piastri και Lando Norris να μείνουν κοντά στον πρωταθλητή Max Verstappen.
Ο Piastri πήρε το δεύτερο βάθρο του στη Formula 1, 4,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen, με τον Norris να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα ένα δευτερόλεπτο μετά.
Ο αγώνας στο Κατάρ ωστόσο διεξήχθη υπό αρκετά ιδιόμορφες συνθήκες, καθώς οι ομάδες πήραν οδηγία να μην κρατήσουν τα σετ ελαστικών παραπάνω από 18 γύρους, ύστερα από ανησυχίες για πιθανές αστοχίες από την Pirelli. Με τον αγώνα να διαρκεί 57 γύρους, αυτό πρακτικά υποχρέωσε άπαντες να ακολουθήσουν στρατηγική τριών pit stop, πιέζοντας παράλληλα στο όριο καθώς ο παράγοντας φθορά ουσιαστικά δεν είχε σημασία.
Η McLaren είχε δείξει την ταχύτητά της στον ένα γύρο από το Σάββατο, με τον Piastri να εκκινεί πρώτος στο sprint και να ολοκληρώνει εκεί την κούρσα των 19 γύρων, μπροστά από τον Verstappen.
Σύμφωνα ωστόσο με τον Andrea Stella, επικεφαλής της McLaren, κάτι τέτοιο δε θα ήταν εφικτό σε πλήρη αγωνιστική διάρκεια. Με την οδηγία περί αλλαγής ελαστικών ωστόσο να μετατρέπει το Grand Prix σε τρία sprint, η McLaren έλαμψε ξανά.
«Νομίζω ότι πριν από οτιδήποτε άλλο, η στρατηγική του επικεφαλής δεν είναι ιδανική από άποψη χρόνου αγώνα, επειδή είναι η ασφαλέστερη στρατηγική όταν προσθέτεις τη διαφορά. Σε προστατεύει από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στους τελευταίους γύρους, οπότε υπάρχει ένα κολακευτικό στοιχείο καθώς βρίσκονταν σε στρατηγική που έφερε απώλεια χρόνου,» σχολίασε ο Stella.
«Κατά δεύτερο, δεν ξέρω πόσο πίεζαν. Εγώ σίγουρα έβλεπα ότι ο Max ίσως δεν είχε τόσες εφεδρείες όσο άλλες φορές.»
Ενώ τα περιορισμένα stints ενδεχομένως εμπόδισαν και τη Red Bull από το να εκμεταλλευτεί την ανώτερη διαχείριση των ελαστικών του μονοθεσίου, η McLaren είδε επίσης βελτίωση στη φθορά, αν και οι λόγοι δεν είναι ξεκάθαροι.
«Αυτός ήταν λίγο πολύ ένας τέρμα γκάζι αγώνας, επειδή η διάρκεια του stint καθορίστηκε από το μέγιστο επιτρεπόμενο. Στη συνέχεια, τα μεσαία και τα σκληρά ελαστικά συμπεριφέρονταν λογικά, οπότε επέτρεπαν στους οδηγούς να πιέσουν,» δήλωσε ο Stella.
«Περίμενα σε κάποια φάση την Παρασκευή, αφότου είδαμε πως συμπεριφέρονταν τα ελαστικά, ότι αυτός θα ήταν αγώνας ελέγχου των ελαστικών. Αντίθετα, για εμάς τουλάχιστον, ήταν ένας αγώνας όπου πιέζαμε και αυτό είναι ενθαρρυντικό.
Θα δούμε στους επόμενους αγώνες αν αυτό οφείλεται στη βελτίωση του μονοθεσίου που μας επιτρέπει να είμαστε πιο ευγενικοί προς τα ελαστικά και να τα πηγαίνουμε ως εκ τούτου καλύτερα με τη φθορά, ή αν απλά οφειλόταν σε συγκυρίες σχετιζόμενες με το συγκεκριμένο αγώνα.»
Ο Stella θέλησε επίσης να μειώσει τις προσδοκίες αναφορικά με τη φόρμα και την απόδοση της McLaren γενικότερα.
«Οι Mercedes δεν ήταν καθόλου μακριά. Ο George ήταν πολύ δυνατός σε ρυθμό αγώνα και είναι κρίμα για αυτούς που έχασαν όλον αυτόν το χρόνο στην εκκίνηση και είχαν αυτήν την ατυχή κατάσταση. Αλλιώς, θα ήταν εδώ μαζί μας πιστεύω.
Αυτή η πίστα ταιριάζει πολύ στο μονοθέσιό μας, οπότε δε θα περίμενα να είναι υποχρεωτικά αυτή η κατάταξη στους επόμενους αγώνες.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!