Πρόοδος υπήρξε σχετικά με τη μείωση του πλαφόν στα budget για το 2021, σε ένα, όπως περιγράφηκε, 4-ωρο meeting εχθές το απόγευμα, αν και οριστικές αποφάσεις δεν πάρθηκαν ακόμα.
Ύστερα από αντίστοιχη συνάντηση λίγο πριν το καθολικό Πάσχα, οι επικεφαλείς των ομάδων συναντήθηκαν σε τηλεδιάσκεψη με τον πρόεδρο της FIA, Jean Todt, και τους Chase Carey και Ross Brawn για λογαριασμό της F1, για να συζητήσουν κυρίως για τα budget.
Από την τελευταία συνάντηση, οι Todt και Carey μίλησαν με τις ομάδες ιδιωτικώς, και αυτές υπέβαλλαν ιδέες και αριθμούς για περαιτέρω συζήτηση. Οι ομάδες, χθες, είχαν ακόμα μια ευκαιρία να διατυπώσουν τις απόψεις τους πάνω στο θέμα.
Μια κίνηση από το αρχικά προγραμματισμένο budget των 175 εκατ. $ σε 150 εκατ. $ συμφωνήθηκε αρχικά μερικές εβδομάδες πριν, λίγο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID-19. Ωστόσο, μερικές ομάδες πίεσαν για μικρότερη τιμή στο budget, με τη McLaren να προτείνει πως και 100 εκατ. $ θα ήταν ένα ρεαλιστικό budget.
Οι τρεις μεγάλες ομάδες είναι αντίθετες με μια τόσο μεγάλη δεύτερη περικοπή, γιατί έτσι θα αναγκαστούν να κάνουν πολύ μεγαλύτερη περικοπή προσωπικού από αυτή που σχεδίαζαν αρχικά.
Αν και τίποτα ακόμα δεν είναι οριστικό, γίνεται αντιληπτό πως μια από τις επιλογές που συζητήθηκαν χθες ήταν ένα πλαφόν στα 145 εκατ. $ για το 2021, περίπου δηλαδή 30 εκατ. $ μικρότερο από το αρχικό, ενώ για το 2022 αυτό θα πέσει στα 130 εκατ. $.
Ένα τέτοιο μοτίβο είναι λογικό, καθώς ένα καθοδικό μονοπάτι για το budget θα επέτρεπε στις κορυφαίες ομάδες πιο πολύ χρόνο να κάνουν downsize των δραστηριοτήτων τους, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πως όλοι οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να θέσουν σε εφαρμογή περισσότερους πόρους το 2021 ώστε να σχεδιάσουν τα μονοθέσια των νέων κανονισμών, τα οποία πλέον έχουν μετακινηθεί οριστικά για το 2022.
Η τιμή των 130 εκατ.$ έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς ήταν η τιμή που αρχικά είχε προταθεί από τις F1 και FIA όταν κοινοποίησαν το μελλοντικό όραμά τους στις ομάδες, στο Grand Prix του Bahrain το 2018.
Important meeting by video conference today with Chase Carey, @F1 & @FIA teams to build together a New Deal for the future of our sport #F1 #RaceAgainstCovid pic.twitter.com/wtM7g6A42e
— Jean Todt (@JeanTodt) April 16, 2020
“Όταν ξεκινήσαμε πριν δύο χρόνια, η αρχική τιμή ήταν στα 130 εκατ. $ και ήταν ένα αρκετά καλό ποσό”, δήλωσε ο Brawn στο Sky F1 την περασμένη εβδομάδα. “Και πιστεύω πως αυτή είναι η τιμή στην οποία πρέπει να καταλήξουμε”.
Ο Brawn ξεκαθάρισε πως η κρίση αυτή δημιούργησε την ευκαιρία για επανεκκίνηση των εξόδων της F1. “Παλέψαμε σκληρά για να καταφέρουμε ένα budget στα 175 εκατ. $ πέρυσι. Ήταν ψηλότερα απ’ όσο θα θέλαμε, όμως σε αυτό το νούμερο βρήκαμε ισορροπία με τις ομάδες. Δεν θα προσποιηθώ πως ήταν ιδανικό, δεν είναι αρκετά κοντά σε αυτό που θέλαμε, αλλά εκεί ήταν”.
“Η κρίση του COVID δημιούργησε μια ευκαιρία ώστε όλοι να ρίξουν μια δεύτερη ματιά στο τί αποτελεί ένα ρεαλιστικό και λογικό επίπεδο στα budget. Και μας επέτρεψε να επαναδιαπραγματευτούμε με λίγο περισσότερη αποφασιστικότητα και παραπάνω δέσμευση”.
Στο τέλος του χθεσινού meeting αποφασίστηκε να δοθεί λίγος ακόμα χρόνο για περαιτέρω συζήτηση των λεπτομερειών, ενόψει και νέας συνάντησης την επόμενη εβδομάδα.
Άλλα θέματα που επίσης συζητήθηκαν, περιλάμβαναν το πρόγραμμα για φέτος. Φαίνεται πως, κατά πάσα πιθανότητα, οι πρώτοι αγώνες του 2020 θα γίνουν σε Ευρωπαϊκές πίστες και χωρίς κόσμο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!