Ο Toto Wolff μίλησε δημόσια για πρώτη φορά από την επιβεβαίωση της συνεργασίας του Michael Andretti με την General Motors και φαίνεται να παραμένει επιφυλακτικός απέναντι στην αμερικάνικη πρόταση.
Ο Andretti ένωσε τις δυνάμεις του με την General Motors μέσω της συνεργασίας του με την Cadillac νωρίτερα μέσα στο μήνα, ανακοινώνοντας την από κοινού προσπάθειά τους να φέρουν νέα ομάδα στο grid της Formula 1.
Η ανταλλαγή… φιλοφρονήσεων ανάμεσα σε Andretti και Formula 1 και οι προσπάθειες του πρώτου να εξασφαλίσει θέση στο grid μετράνε ήδη ένα χρόνο, με την υποδοχή από πλευράς του αθλήματος να είναι επιεικώς χλιαρή. Η συνεργασία με κατασκευαστή, έστω και συμβολική όπως αρκετοί υποψιάζονται, ήταν κατά τη γνώμη του Andretti ένα μεγάλο βήμα προς τα μπρος, ίσως και το μόνο κομμάτι που έλειπε από την πρότασή του, αλλά ακόμα και έτσι ο Wolff, που από νωρίς είχε εκφράσει την αντίθεσή του στην είσοδο της αμερικάνικης ομάδας, δε θέλησε να δώσει κάποια θετική απόκριση, παραμένοντας αόριστος και υπεκφεύγοντας.
«Με την Cadillac και την General Motors, είναι μια δήλωση. Το να συνεργαστούν με την Andretti είναι οπωσδήποτε θετικό, δίνει μια άλλη άποψη που μπορεί να είναι ή να μην είναι ωφέλιμη για τη Formula 1,» ήταν η διφορούμενη απάντηση του επικεφαλής της Mercedes F1.
«Κανείς ποτέ δε θα αμφισβητούσε το παρελθόν της General Motors ή της Cadillac στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και ως παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.»
Δηλώσεις ουσιαστικά κενές νοήματος, με τον Wolff να μην αναφέρεται καθόλου στο αν έχει ή όχι αλλάξει τη στάση του απέναντι στο ενδεχόμενο νέας ομάδας και δη της Andretti. Η έλλειψη ξεκάθαρης απάντησης πάντως μάλλον δεν είναι ευοίωνη.
Κάτι το οποίο δεν είναι περίεργο. Ο Wolff εξαρχής είχε δηλώσει την αντίθεσή του στην είσοδο νέας ομάδας στη Formula 1 και έχει έκτοτε επαναλάβει την άποψή του, προσωποποιώντας την απροθυμία του αθλήματος να δεχτεί νέους συμμετέχοντες. Αιτία αυτού φυσικά το γεγονός ότι θα υπάρχει ακόμα ένας μέτοχος στα χρηματικά έπαθλα και στα ποσοστά από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, κάτι που καθιστά πιθανή τη μείωση των εσόδων που αντιστοιχούν στην κάθε ομάδα, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, ακόμα και με τα 200 εκατομμύρια που υποχρεούται να πληρώσει οποιαδήποτε νέα συμμετοχή.
Η στάση αυτή δεν είναι αποκλειστικότητα του Wolff. Παρά τον εκνευρισμό που προκαλεί σε αρκετούς οπαδούς του αθλήματος, που πιστεύουν ότι μια νέα ομάδα θα έφερνε περισσότερο ενδιαφέρον, θέαμα και έσοδα και θα επέτρεπε σε περισσότερους νέους οδηγούς να βρουν θέσεις, η πλειοψηφία του grid της Formula 1 συμμερίζεται σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό την άποψη του επικεφαλής της Mercedes. O ίδιος ο διευθυνών σύμβουλος της Formula 1, Stefano Domenicali, είχε δηλώσει πριν λίγους μήνες ότι δε βλέπει κανένα όφελος στην αύξηση του αριθμού των ομάδων.
Και από κάποιες οπτικές, ο Andretti και η ομάδα του δεν έχουν ισχυροποιήσει τη θέση τους. Ένα από τα βασικά στηρίγματα της πρότασης είναι και το ότι αποτελεί πύλη στην αγορά των ΗΠΑ, αλλά η Formula 1 ετοιμάζεται ήδη για τρεις αγώνες εκεί φέτος και ακόμα και αποκαλυπτήρια μονοθεσίων έχουν προγραμματιστεί να λάβουν χώρα στη Νέα Υόρκη. Η αγορά έχει ήδη ανοίξει και υπάρχουν αυτοί που θα αντιτείνουν, καλώς ή κακώς, ότι η Andretti δεν είναι αναγκαία για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος.
Το βασικό αντεπιχείρημα του Wolff και των υπόλοιπων εχθρών της επέκτασης του grid ήταν πάντα το κατά πόσο μια νέα ομάδα θα είχε αξία που θα πρόσθετε σε αυτήν της Formula 1. Ο Andretti θεώρησε ότι η Cadillac θα ήταν το κομβικό σημείο που θα αποδείκνυε αυτήν τη μάλλον αόριστη αλλά κατά βάση χρηματική αξία, αλλά δε φαίνεται να έχει πείσει τους πολέμιούς του όσο θα ήθελε.
Επιπλέον υποστήριξη για το αίτημα του Andretti έρχεται αυτήν τη φορά από πλευράς FIA, που με την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος που ανακοίνωσε κινείται προς την κατεύθυνση νέων ομάδων και προς το παρόν δε φαίνεται να είναι αρνητική απέναντι στην αμερικάνικη πρόταση. Ακόμα και έτσι όμως, τίποτα δεν είναι βέβαιο, καθώς χρειάζεται συμφωνία FIA και FOM για να προχωρήσει η κίνηση, κάτι που για την ώρα φαίνεται να παραμένει δύσκολο.
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!