Τη Subaru θα μπορούσαμε να δούμε στο άμεσο μέλλον να επιστρέφει στο WRC, σύμφωνα και με δηλώσεις του προέδρου της FIA, Mohammed Ben Sulayem.
Η Subaru υπήρξε σχεδόν συνώνυμο του WRC στα 90s και 00s, έχοντας κατακτήσεις 3 τίτλους Κατασκευαστών με οδηγούς-ορόσημα, όπως οι Colin McRae (1995), Richard Burns (2001) και Peter Solberg (2003).
Ωστόσο, στο τέλος του 2008, η ιαπωνική φίρμα πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει το σπορ, στον απόηχο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Αυτό δε σημαίνει, ωστόσο, πως η Subaru εξαφανίστηκε από τον αγωνιστικό χάρτη των motorsports, καθώς διατήρησε ενεργή εμπλοκή με τις ΗΠΑ και τον American Rally Association, ενώ προσφάτως εντάχθηκε και στο WRX με δικό της αγωνιστικό.
Μιλώντας στα μέσα, ενόψει του Rally Acropolis που ξεκίνησε χθες, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, αποκάλυψε πως υπάρχουν κάποιες αισιόδοξες πρώτες συζητήσεις περί επιστροφής του brand στην κορυφαία κατηγορία των rally παγκοσμίως.
Δεδομένου ότι πακέτο μετοχών στη Subaru κατέχει και η Toyota, στις συγκεκριμένες συζητήσεις συμμετείχε και ο πρόεδρος του ιαπωνικού κολοσσού, Akio Toyoda, ένας άνθρωπος που λατρεύει το WRC, όντας μάλιστα στη Φινλανδία και επικεφαλής της ομάδας της Toyota. Την ίδια στιγμή, γνωρίζοντας πως το WRC χρειάζεται και νέους “παίκτες”, ο Toyoda είναι ένθερμος υποστηρικτής της εισόδου και νέας φίρμας.
“Δεν αποτελεί μυστικό πως είχα μια καλή συνάντηση με τον κ. Akio Toyoda και τον ρώτησα τί μπορούμε να κάνουμε για να προσελκύσουμε κατασκευαστές στο WRC. Άκουσα έναν άνθρωπο που έχει πάθος, και μου ανέφερε τη Subaru”, ήταν το πρώτο σχόλιο του Ben Sulayem.
“Κατέχουν ποσοστό της Subaru (η Toyota) και πρόκειται να υποστηρίξουν την πρωτοβουλία μιας πιθανής εισόδου στο άθλημα. Και νιώθω έναν τέτοιον άνθρωπο που, όταν μιλά, μιλά με σιγουριά”.
“Ελπίζω πως κάποια απ’ αυτά που συζητήσαμε θα πραγματοποιηθούν. Νιώθω πως οι περισσότεροι κατασκευαστές θα είναι κάτι καλό”.
Δεδομένου ότι, αυτή τη στιγμή, στο WRC υπάρχουν μόλις 2 πλήρως εργοστασιακές ομάδες (Toyota, Hyundai) καθώς και μια ημι-εργοστασιακή (η Ford μέσω της M-Sport), το άθλημα γνωρίζει πως θα πρέπει να αυξήσει το πακέτο των συμμετεχόντων του. Για τη FIA, 4 κατασκευαστές θα ήταν μια πολύ καλή λύση.
Εάν οι συζητήσεις περί Subaru εξελιχθούν σε κάτι παραπάνω από ένα απλό ενδιαφέρον, τότε η είσοδος της φίρμας ενδέχεται να συμπέσει με τις αλλαγές κανονισμών του 2027, κάτι που θα έδινε και ένα καλό παράθυρο για είσοδο στο άθλημα, με τις αλλαγές να επηρεάζουν όλες τις υπάρχουσες ομάδες.
Εμπόδιο, ωστόσο, για τη Subaru, αποτελεί το ότι δεν διαθέτει δικό της τμήμα εξέλιξης κινητήρων για τις προδιαγραφές του WRC. Ωστόσο, κατά τον Ben Sulayem, η Toyota θα μπορούσε να δώσει τα φώτα της σε ένα τέτοιο εγχείρημα.
“Βλέπω θετικά σημάδια από τον πρόεδρος της Toyota, στο να πείσει τη Subaru να επιστρέψει και να της δώσει κινητήρες, καθώς το θέμα της Subaru είναι στο κομμάτι αυτό”, πρόσθεσε ο Ben Sulayem.
“Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο, αλλά με τον κινητήρα. Και μπορώ να δω κάποια πραγματικά σημάδια αισιοδοξίας”.
Θα επιστρέψει άραγε το κλασσικό μπλε/κίτρινο που οι φίλοι των rally έχουν συνδέσει με αγωνιστικά-νικητές και αθλητές-θρύλους; Οι απαντήσεις ενδέχεται να έρθουν σχετικά σύντομα…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!