Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να δούμε μια επιστροφή της Caterham στη Formula 1 το 2027, με τον 24χρονο επιχειρηματία απ’ το Κουβέιτ, Saad Kassis-Mohamed να βρίσκεται με την εταιρεία του πίσω απ’ το συγκεκριμένο εγχείρημα.
Απ’ το 2012 έως και το 2014, η Caterham βρέθηκε στη F1, αναλαμβάνοντας τη ηνία της ομάδας που μέχρι τότε λεγόταν Lotus Racing. Ωστόσο, επρόκειτο για μια άκρως μη ανταγωνιστική διετία, με την ομάδα να μη βαθμολογείται ποτέ.
Όντας περισσότερο γνωστή για φιλόδοξες δηλώσεις και όχι για αποτελέσματα, η ομάδα κατέρρευσε υπό οικονομικά προβλήματα, αφήνοντας ελάχιστη κληρονομιά πίσω της.
Πλέον, αυτό φαίνεται πως οδεύει προς μια επιδιωκόμενη αναβίωση. Η SKM Racing, εταιρεία που ανήκει στον Kassis-Mohamed, θέλει να φέρει πίσω στο σπορ τη μπράντα της Caterham, και έχει ήδη κάνει τα πρώτα σοβαρά βήματα προς την κατεύθυνση αυτή.
Έχει ήδη στηθεί τεχνική βάση κοντά στην πίστα του Silverstone, όπου θα παράγονται τα εξαρτήματα του μονοθεσίου και θα γίνονται οι δυναμομετρήσεις. Επίσης, το αμιγώς αγωνιστικό τμήμα θα βρίσκεται στο Μόναχο, όμως δεν έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες επ’ αυτού.
Η SKM Racing επίσης, έχει στελεχωθεί σε ορισμένες νευραλγικές θέσεις. Τα ονόματα που ξεχωρίζουν είναι αυτά των Elena Richter (Διαχειριστική Διευθύντρια), Marco Bianchi (τεχνολογία και μηχανική), Aisha Khan (επίδοση) και Tobia Meier (χρηματοοικονομικά). Οι πρώτοι τρεις, μάλιστα, έχουν να επιδείξουν εργασιακή εμπειρία από F1 ή άλλα μηχανοκίνητα αθλήματα.
Όντας μέλος της λίστας του Forbes “30 under 30” πέρσι, στην κατηγορία της κοινωνικής επίδρασης, ο Kassis-Mohamed έχει βάλει για το συγκεκριμένο εγχείρημα ένα πόσο περί τα 280 εκατ. ευρώ.
“Η Formula 1αποτελεί έναν διαγωνισμό μηχανικής με αρχές, καθώς και ένα προβλέψιμο κοστολογικό πλαίσιο”, ανέφερε η Marcine Graham, συνεργάτιδα της SKM Capital, σε συνέντευξη τύπου που ανακοίνωνε το εγχείρημα αυτό.
“Αυτός ο συνδυασμός καθιστά το σπορ ελκυστικό σε επενδύσεις. Χτίζουμε έναν μικρό, που βασίζεται σε δεδομένα, οργανισμό, ο οποίος θα είναι βιώσιμος και ανταγωνιστικός εξ’ αρχής”.
Τα πλάνα κάνουν λόγω για μια αρχική στελέχωση 210-230 ατόμων, με αυτό τον αριθμό να ανεβαίνει στα 320 μέχρι το τρίτο έτος λειτουργίας, ενώ στο στόχαστρο έχουν μπει “μυαλά” από το Ηνωμένο Βασίλειο και από Γερμανικά πανεπιστήμια.
“Δεν πρόκειται να στελεχώσουμε περισσότερο κόσμο απ’ το αναγκαίο, μέχρι να τεθούν τα θεμέλιά μας”, ανέφερε ο Richter σχετικά.
Συζητήσεις, μάλιστα, φέρονται να υπάρχουν και για το κομμάτι της προμήθειας κινητήρα, με βλέψεις για πολυετές συμβόλαιο και τεχνικές συνέργειες.
Η SKM θέλει να αποφύγει το να κατασκευάζει η ίδια όλα της τα εξαρτήματα. “Γλιτώνουμε χρόνο κάνοντας έξυπνες αποφάσεις για το τί θα παράξουμε εμείς και τι θα προμηθευούμε από αλλού”.
Αν και ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί ο προμηθευτής που θα δώσει κινητήρα στο εγχείρημα αυτό, οι επιλογές δεν φέρεται να είναι πέρα από τις Ferrari και Honda. Η Mercedes αυτή τη στιγμή έχει ήδη 4 ομάδες (το μέγιστο) το 2027, ενώ η Red Bull Ford Powertrains προμηθεύει αποκλειστικά τη Red Bull κα την αδελφή ομάδα, Racing Bulls.
Η Audi δεν πρόκειται να προμηθεύσει άλλο κατασκευαστή τόσο σύντομα, ενώ η Cadillac, που θα ξεκινήσει με κινητήρες Ferrari το 2026, αναμένεται να μπει και αυτή σε καθεστώς πλήρους εργοστασιακής ομάδας, αργότερα μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.
Η SKM έχει θέσει ένα αρκετά φιλόδοξα χρονοδιάγραμμα, στοχεύοντας να υποβάλει όλα τα έγγραφα συμμετοχής στη FIA μέχρι το ξεκίνημα του 2026, σημείο που θα πρέπει οι εγκαταστάσεις στο Silverstone να είναι πλήρως εξοπλισμένες.
Το πρώτο σασί αναμένεται να ολοκληρωθεί στο Q3 του 2026, όταν και θα μπορέσουν να ξεκινήσουν έλεγχοι πάνω στις κλίνες.
Το μόνο προαπαιτούμενο που μένει για συμμετοχή το 2027 στο άθλημα είναι η έγκριση της FIA και της FOM, μια πρόκληση καθόλου αμελητέα, όπως βίωσε μάλιστα η Andretti και κατόπιν η Cadillac.
Η SKM σκέφεται να μπει υπό το όνομα της Caterham, κυρίως λόγω της παλαιότερης προϊστορίας αλλά και γιατί θεωρούν πως θα είναι ευκολότερο να πάρει το πράσινο φως έτσι να τρέξει.
“Η Caterham εξακολουθεί να είναι οικείο όνομα σε πολλούς, όμως αυτή τη στιγμή δεν τρέχει στη F1”, δήλωσε στο Sportstar Magazine ο Kassis-Mohamed. “Μια άδεια χρήσης μπράντας κάνει τα πράγματα ευκολότερα στο να μπεις στον κόσμο του marketing, χωρίς να καλείσαι να αναβιώσεις την παλιά εταιρεία και τα χρέη αυτής”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!