Η Red Bull και η Aston Martin κρίθηκαν ένοχοι για παραβίαση των περσινών κανόνων του budget cap της Formula 1, καθώς η FIA ανακοίνωσε τελικά το αποτέλεσμα του οικονομικού της ελέγχου τη Δευτέρα.
Μετά από έντονες φήμες που βγήκαν στην επιφάνεια πριν από το Grand Prix της Σιγκαπούρης ότι δύο ομάδες είχαν ξοδέψει περισσότερα από το όριο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων περίπου το 2021, το διοικητικό όργανο των αγώνων αυτοκινήτου δημοσίευσε επίσημα τα ευρήματά του τη Δευτέρα.
Σε ανακοίνωσή της, ανέφερε ότι σε όλες τις ομάδες έχουν εκδοθεί τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης εκτός από τη Red Bull, την Aston Martin και την Williams.
Η παραβίαση της Williams αφορούσε την καθυστερημένη υποβολή των φακέλων πέρυσι, για την οποία επιβλήθηκε πρόστιμο στην ομάδα.
Η Aston Martin θεωρήθηκε ότι παραβίαζε διαδικαστικούς κανόνες όπως η Williams αλλά δεν υπερέβη το budget cap, ενώ η Red Bull ειπώθηκε ότι είχε τόσο διαδικαστική όσο και «μικρή» υπέρβαση δαπανών, χωρίς να αναφέρεται το ποσό.
Η πεποίθηση της FIA ότι η Red Bull έσπασε το όριο δαπανών έρχεται παρά το γεγονός ότι η ομάδα είχε εκφράσει τη βεβαιότητα ότι η οικονομική δήλωση που έκανε τον περασμένο Μάρτιο ήταν κάτω από το όριο κατά πολύ.
Μιλώντας στο πρόσφατο Grand Prix της Σιγκαπούρης, ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, είπε ότι πίστευε ότι η ομάδα του είχε συμμορφωθεί πλήρως με τους κανόνες.
«Είμαι απολύτως βέβαιος για την υποβολή μας», είπε. «Έχει περάσει μια διαδικασία. Έγινε τον Μάρτιο, όσον αφορά την πλήρη απογραφή των εξόδων από τους ελεγκτές μας. Και πιστεύουμε ότι είμαστε άνετα εντός του ορίου.»
«Έτσι η FIA παρακολουθεί τη διαδικασία της. Ελπίζουμε, και ενδεχομένως αυτή την εβδομάδα, να ακούσουμε όχι μόνο για εμάς, αλλά για όλες τις ομάδες, το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας.»
Οι κανονισμοί της F1 προβλέπουν μια σειρά επιλογών ως ποινή για ομάδες που έχουν παραβιάσει το ανώτατο όριο κόστους.
Για μια μικρή παράβαση, η οποία είναι υπερδαπάνηση μικρότερη του 5%, οι ποινές μπορεί να περιλαμβάνουν δημόσια επίπληξη, αφαίρεση πόντων πρωταθλήματος κατασκευαστών ή οδηγών, αποκλεισμό από εκδηλώσεις, περιορισμούς στις δοκιμές αεροδυναμικής ή πρόστιμο.
Οι άνω του ορίου δαπάνες της Red Bull θα προκαλέσουν αυξημένη κριτική σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η FIA αντιμετωπίζει το θέμα, με πολλές ομάδες να υποδηλώνουν ότι το θέμα θα αποτελέσει δοκιμασία όσον αφορά την επιτυχία του ανώτατου ορίου κόστους.
Σε περίπτωση που η FIA τιμωρήσει σκληρά την ομάδα που εδρεύει στο Milton Keynes, θα μπορούσε από κάποιους να θεωρηθεί ως άδικο, λαμβάνοντας υπόψη πόσο νέοι είναι οι κανονισμοί για το ανώτατο όριο κόστους και πώς όλοι προσπαθούν να τους κατανοήσουν σε αυτό το στάδιο.
Ωστόσο, εάν το διοικητικό όργανο δείξει μεγάλη επιείκεια, τότε αυτό θα μπορούσε να ανοίξει την πόρτα στις υπόλοιπες ομάδες να αισθανθούν ότι δεν χρειάζεται πλέον να τηρούν τα όρια δαπανών.
Μιλώντας την Κυριακή στην Ιαπωνία, ο διευθυντής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, υπολόγισε ότι ήταν καλύτερο για τη FIA να είναι πολύ σκληρή παρά να προσπαθήσει να κρύψει το θέμα κάτω από το χαλί.
«Αυτό που είναι σημαντικό για εμάς είναι όποια παραβίαση, αν υπάρξει παραβίαση, η ποινή πρέπει να είναι σημαντική, γιατί πιστέψτε με, ότι τα αυτοκίνητά μας σήμερα στην Ιαπωνία προσπάθησαν να παλέψουν για την καλύτερη θέση», είπε.
«Πρόκειται για αυτοκίνητα που έχουν αναπτυχθεί σεβόμενοι το ίδιο το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού, και γνωρίζουμε πόσο σημαντικό θα ήταν στην επίδοση μας να το υπερκεράσουμε, ακόμη κι αν πρόκειται για μια μικρή παράβαση.»
«Ανέφερα ότι πέντε εκατομμύρια είναι περίπου μισό δευτερόλεπτο, ακόμη και ένα ή δύο εκατομμύρια είναι περίπου το ένα ή τα δύο δέκατα που είναι περίπου η απόσταση από το να είσαι δεύτερος στο grid ή να είσαι στην pole και ίσως να έχεις το ταχύτερο μονοθέσιο.»
«Προφανώς πρόκειται για το 2021 και από το 2021 είναι ένα πλεονέκτημα που κερδίζεις σε σχέση με τις επόμενες σεζόν. Νομίζω ότι αυτό που χρειαζόμαστε και αυτό που περιμένω είναι πλήρης διαφάνεια και σαφήνεια στις συζητήσεις που μπορεί να έχουν συμβεί.»
Η FIA δεν ανακοίνωσε τις ποινές που θα επιβληθούν στις ομάδες. Στην περίπτωση της Aston Martin, το πρόστιμο μοιάζει η πιθανότερη εξέλιξη, όμως στην περίπτωση της Red Bull τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Οι ποινές που προβλέπονται είναι ποικίλης έκτασης, και δεν υπάρχει σαφήνεια στο πως θα καταλήξει η FIA σε μία από αυτές. Επομένως, η FIA ουσιαστικά θα κρίνει σε ποιο βαθμό σοβαρότητας κατατάσσει την παράβαση της Red Bull και θα εκδώσει την ανάλογη ποινή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!