Οι χτεσινές φήμες του Gazzetta dello Sport επιβεβαιώνονται, με Honda και Aston Martin να ανακοινώνουν και επίσημα τη συνεργασία τους για κινητήρες από το 2026.
Η Honda αποχώρησε από τη Formula 1 στο τέλος του 2021, αμέσως αφότου ο Max Verstappen πήρε το Πρωτάθλημα Οδηγών με τον κινητήρα τους, μετά από επτά χρόνια παραμονής στο άθλημα. Συνέχισαν να παρέχουν μονάδες ισχύος στη Red Bull μετά το πάγωμα της εξέλιξής τους, αλλά όχι ως επίσημοι προμηθευτές.
Στην εταιρεία όμως βρέθηκαν σύντομα να ενδιαφέρονται ξανά, μετά την αποκάλυψη των κανονισμών του 2026 περί βιώσιμων καυσίμων και έμφασης στην ηλεκτροκίνηση, καθώς αυτοί συμβάδιζαν με τους στόχους του εργοστασίου στην αυτοκίνηση.
Η Red Bull όμως είχε πλέον κινηθεί προς τη Ford και προς την κατασκευή δικών της κινητήρων, αφήνοντας τη Honda σε πρώτο πλάνο ως το μόνο προμηθευτή του 2026 που δεν είχε κάποια συμφωνία με ομάδα. Αυτό μέχρι τώρα, καθώς η Aston Martin, που βρίσκεται σε ανοδική πορεία, αναζήτησε μια συμφωνία που να της δίνει κινητήρες προσανατολισμένους στις ανάγκες της.
Η Mercedes, που είναι ο προμηθευτής της ομάδας του Silverstone από το 2009, θα συνεχίσει να παρέχει μονάδες ισχύος, κιβώτιο και την πίσω ανάρτηση στην Aston Martin μέχρι το τέλος του 2025.
«Ένας από τους σημαντικότερους λόγους για την απόφασή μας να αντιμετωπίσουμε μια νέα πρόκληση στη Formula 1 είναι ότι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού κινείται προς το να γίνει ένα βιώσιμο πρωτάθλημα, το οποίο κινείται στις ίδιες γραμμές που κινείται η Honda, προς ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα, και θα γίνει μια πλατφόρμα που θα διευκολύνει την εξέλιξη των τεχνολογιών εξηλεκτρισμού μας,» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe.
«Η Honda είναι μια εταιρεία με ιστορία ανάπτυξης μέσα από προκλήσεις και νίκες σε αγώνες παγκοσμίου βεληνεκούς. Με τους νέους κανονισμούς του 2026, το κλειδί για τη νίκη θα είναι ένα συμπαγές, ελαφρύ ηλεκτρικό μοτέρ υψηλής ισχύος με μια μπαταρία υψηλής απόδοσης ικανή για υψηλή και ταχεία παροχή ενέργειας, καθώς και η τεχνολογία διαχείρισης ενέργειας.
Πιστεύουμε ότι οι τεχνολογίες και η τεχνογνωσία που θα αποκτήσουμε από αυτήν τη νέα πρόκληση μπορούν δυνητικά να εφαρμοστούν απευθείας στα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματά μας μαζικής παραγωγής, όπως ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο που θα είναι η ναυαρχίδα μας, και τεχνολογίες εξηλεκτρισμού σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των eVTOLs που είναι ακόμα υπό καθεστώς έρευνας και ανάπτυξης,» πρόσθεσε περαιτέρω ο Ιάπωνας.
«Η Honda και ο νέος μας συνεργάτης, η ομάδα Formula 1 της Aston Martin, μοιράζονται την ίδια σοβαρότητα και αποφαστιστικότητα να κερδίσουν, οπότε, ξεκινώντας από το 2026, θα δουλέψουμε μαζί και θα στοχεύσουμε για το πρωτάθλημα ως Aston Martin Aramco Honda.
Η Honda έχει το μέγιστο σεβασμό για τη FIA, που πήρε μια τολμηρή απόφαση με αυτούς τους νέους κανονισμούς και την πρόκληση που αποτελούν προκειμένου να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα και των αγωνιστικών δραστηριοτήτων και του παγκοσμίου περιβάλλοντος, και για το Formula 1 Group, που ενισχύει την αξία της Formula 1 και εξασφαλίζει την εξέλιξή της ως την πιο περίβλεπτη μορφή αγώνων αυτοκινήτου στον κόσμο,» έκλεισε.
«Μοιραζόμαστε κοινό κίνητρο, αποφασιστικότητα και αμείλικτη φιλοδοξία για την επιτυχία στην πίστα. Η Honda είναι ένας παγκόσμιος τιτάνας και η επιτυχία της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι μακροχρόνια και απίστευτα εντυπωσιακή,» δήλωσε από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης της Aston Martin, Lawrence Stroll.
«Εν μέσω σημαντικών αλλαγών στην επιχείρησή μας και στο περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού που κινείται προς τη μετάβαση σε μια κοινωνία ουδέτερου αποτυπώματος άνθρακα, έχουμε επαναπροσδιορίσει τη Honda Racing Corporation ως μια ιδανική πλατφόρμα για να διατηρήσουμε και να εξελίξουμε περαιτέρω τις δραστηριότητες μηχανοκίνητου αθλητισμού ως μια από τις δυνάμεις της Honda,» ανέφερε επί της επιστροφής της εταιρείας ο πρόεδρος της HRC – του αγωνιστικού τμήματος της Honda – Koji Watanabe.
«Θα θεμελιώσουμε βιώσιμες λειτουργικές δομές για τις αγωνιστικές μας δραστηριότητες και θα συνεχίσουμε να φέρνουμε όνειρα και ενθουσιασμό στους οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλον τον κόσμο.»
Πέραν των φιλοφρονήσεων και των δηλώσεων για τις κάμερες, σημαντικό είναι ένα άλλο σχόλιο του Watanabe, που πρόσθεσε ότι η Honda δε σκοπεύει να προμηθεύσει κινητήρες σε άλλη ομάδα πέραν της Aston Martin από το 2026 και μετά. Αν όντως μείνουν σταθεροί σε αυτήν την υπόσχεση, η Aston Martin θα έχει αποκλειστικότητα στη χρήση του κινητήρα, δίνοντας στην ομάδα απόλυτη ελευθερία σχεδιασμού του μονοθεσίου καθώς η μονάδα θα εξελίσσεται βάσει των αναγκών τους, κάτι στο οποίο υπολείπονται σαφώς αυτήν τη στιγμή, οπότε και μοιράζονται τη μονάδα με άλλες τρεις ομάδες.
Μένει να φανεί αν η επιστροφή της Honda στο άθλημα θα αποδειχθεί γρήγορα αποτελεσματική, ή αν θα έχει τα προβλήματα νεότητας που αντιμετώπισε η εταιρεία για σημαντικό διάστημα την τελευταία φορά που ενεπλάκη. Μέχρι το 2026 έχουμε αρκετό καιρό πάντως.
Πηγή: formula1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!