Ο Lewis Hamilton δήλωσε πως η χαρά της επιστροφής στο Istanbul Park χάθηκε από τη νέα άσφαλτο η οποία “είναι παντού τρομακτική”.
Οι οδηγοί σήμερα τα βρήκαν σκούρα με την πρόσφυση καθ’ όλες τις δοκιμές για του Τουρκικό Grand Prix, με τη φρεσκοστρωμμένη πίστα να δέχεται για πρώτη φορά αγωνιστική δράση.
Νωρίς στο FP1, οι οδηγοί δυσκολεύτηκαν να επιταχύνουν φυσιολογικά πάνω από τις πράσινες επιστρώσεις και υπέστησαν αρκετά τετακέ, την ώρα που ο ταχύτερος γύρος στη διαδικασία ήταν 10 δευτερόλεπτα πιο αργός από την pole position το 2011.
Με τις συνθήκες πρόσφυσης να βελτιώνονται οριακά στις δεύτερες δοκιμές, ο Max Verstappen έκανε κορυφαίο χρόνο εκ νέου πιο αργό από το σημείο αναφοράς του 2011, για 3 δευτερόλεπτα.
Ο εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής, Lewis Hamilton, έληξε την πρώτη μέρα του GP με τον 4ο ταχύτερο χρόνο, 8 δέκατα πιο πίσω από τον Verstappen στο FP2. Σχετικά με τη διαδικασία, ο Βρετανός αποκάλεσε την προσπάθεια “μια μικρή καταστροφή”.
“Αυτή η πίστα είναι τόσο απίστευτη και πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ξόδεψαν εκατομμύρια για να περάσουν νέα στρώση στην άσφαλτο”, δήλωσε ο Hamilton.
“Ξέρω πως έχουμε να έρθουμε εδώ για χρόνια, αλλά θα μπορούσαν πιθανότατα να την είχαν απλά καθαρίσει, αντί θα ξοδέψουν τόσα λεφτά. Τώρα η πίστα είναι χειρότερη από το Portimao και εκεί είχαμε επίσης νέα άσφαλτο”.
“Τα ελαστικά δεν δουλεύουν, και το βλέπετε. Είναι σαν παγοδρόμιο εκεί έξω. Δεν ευχαριστιέσαι τον γύρο όπως φυσιολογικά θα έκανες στην πίστα αυτή, και δεν μου φαίνεται πως θα αλλάξει αυτό”.
“Είναι τρομακτικός ο γύρος παντού. Είναι σαν να υπάρχουν παντού βρεγμένα σημεία, έτσι όταν έχεις slick και επιταχύνεις, το μονοθέσιο αντιδρά πολύ άσχημα”.
Η Pirelli επέλεξε να φέρει στην Τουρκία τις πιο σκληρές γόμες στο οπλοστάσιό της με σκοπό να αντιμετωπίσει τις στροφές μεσαίων και υψηλών ταχυτήτων. Αυτό όμως έκανε τους οδηγούς να δυσκολευτούν να φέρουν τα ελαστικά στο θερμοκρασιακό παράθυρο λειτουργίας τους πάνω στις λείες επιφάνειες.
“Βρισκόμαστε πολύ πολύ κάτω απ’ το παράθυρο λειτουργίας με αυτά τα ελαστικά εδώ”, πρόσθεσε ο Hamilton.
“Είναι τόσο σκληρά και δουλεύουν σε ένα συγκεκριμένο παράθυρο. Έτσι, εάν βρίσκεσαι 10 με 20 βαθμούς πιο κάτω, τότε δεν δουλεύουν σωστά. Εάν είσαι 20 βαθμούς πιο πάνω, πάλι δεν δουλεύουν”.
“Η επιφάνεια της πίστας είναι πολύ λεία. Οι πιο παλιές πίστες έχουν πιο τραχεία επιφάνεια η οποία καταπονεί περισσότερο τα ελαστικά, ενώ αυτή εδώ είναι υπερβολικά λεία και στιλπνή. Μαντεύω πως το πετρέλαιο τρέχει από την πίσσα ή ό,τι είναι αυτό που έχουν βάλει”.
“Είναι σκατά με Σ κεφαλαίο”.
Ο Hamilton αποκάλυψε επίσης πως δεν μπόρεσε να κάνει καθόλου δουλειά με το στήσιμο της W11 του, καθώς πέρασε όλες τις δοκιμές εστιάζοντας στα ελαστικά.
“Δεν έκανα καμία αλλαγή πάνω στο μονοθέσιο σήμερα, επειδή εάν τα ελαστικά δεν δουλεύουν σωστά, τότε δεν ξέρεις πραγματικά ποια είναι η ισορροπία του μονοθεσίου και το ζήτημα εκεί είναι μόνο τα ελαστικά”, εξήγησε ο Βρετανός.
“Αλλά βλέπεις άλλους οδηγούς να κάνουν τα ελαστικά τους να δουλέψουν, προχωράς από τον ένα γύρο στον άλλο και, ξαφνικά, βλέπεις πως κέρδισες ένα δευτερόλεπτο επειδή τα ελαστικά δούλεψαν σωστά σε κάποιες στροφές”.
“Προφανώς οι Red Bulls τα πάνε πολύ καλά με αυτό το ζήτημα, και έχουμε σίγουρα να κάνουμε δουλειά απόψε για να βρούμε τί μπορούμε να αλλάξουμε. Θα είναι δύσκολο για τους οπαδούς να καταλάβουν τί έχει γίνει, επειδή υπάρχουν θεμελιώδη ζητήματα που δεν μπορείς να αλλάξεις πάνω στο μονοθέσιο”.
“Θα πρέπει απλά να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!