Η Formula 1 αναμένεται να δει κάποια από τα πιο γρήγορα pitstop της να μην επαναλαμβάνονται σύντομα καθώς, για λόγους ασφαλείας, από το Ουγγρικό Grand Prix και ύστερα, θα υπάρξει περιορισμός του από τη FIA.
Τονίζοντας πως υπάρχουν λόγοι ασφαλείας, το κυβερνόν σώμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχει εκφράσει παράπονα πως τα pitstops μερικών ομάδων είναι ταχύτερα απ’ ότι μπορεί να επιτευχθεί με την τήρηση των παρόντων κανονισμών κατά γράμμα.
Αυτό που εκτιμάται είναι πως κάποιες διαδικασίες των pitstop ίσως περιλαμβάνουν μεγαλύτερο βαθμό αυτοματισμού από το αναμενόμενο, κάτι που έχει επιτρέψει σε κάποιες ομάδες να πετύχουν ρεκόρ στις αλλαγές ελαστικών.
Οι τεχνικοί κανονισμοί της F1 έχουν αναφορά στα pitstops η οποία τονίζει πως θα πρέπει οι αισθητήρες να λειτουργούν παθητικά.
Το Άρθρο 12.8.4 ξεκαθαρίζει πως: “Συσκευές που χρησιμοποιούνται για να βάλουν ή να αφαιρέσουν τα μπουλόνια των τροχών μπορούν να λάβουν ισχύ μόνο από πεπιεσμένο αέρα ή άζωτο. Οποιαδήποτε συστήματα αισθητήρων θα πρέπει να λειτουργούν μόνο παθητικά”.
Γίνεται αντιληπτό πως το τελευταίο τμήμα του κανονισμού αυτού είναι που θέλει η FIA να εξασφαλίσει πως τηρείται. Αν και δεν θεωρείται πως η κίνηση αυτή της FIA στοχεύει κάποια συγκεκριμένη ομάδα, ο στόχος είναι σαφής πως οποιαδήποτε εξάρτηση σε αυτόματες διαδικασίες ανοίγει την πόρτα για πιθανούς κινδύνους στις αλλαγές.
Έτσι, σε όλες τις ομάδες στάλθηκε επιστολή ενόψει του Αυστριακού Grand Prix. Σε αυτή αναφερόταν πως, αρχής γενομένης από τη Βουδαπέστη τον Αύγουστο, οι αλλαγές ελαστικών θα πρέπει να έχουν μια ανοχή στον χρόνο ενσωματωμένη, η οποία θα επιτρέπει του ανθρώπινους χρόνους αντίδρασης στα σήματα.
Τα σχετικά νούμερα είναι 0.15 δευτ. από τη στιγμή που εξασφαλίζεται πως τα μπουλόνια είναι εφαρμοσμένα μέχρι το να δοθεί στον άνθρωπο με τον γρύλο να αφήσει το μονοθέσιο και 0.2 δευτ. από την απομάκρυνση των γρύλων μέχρι το να λάβει σήμα εκκίνησης ο οδηγός.
Η F1 δεν προσπαθεί για πρώτη φορά να εξασφαλίσει πως λαμβάνονται υπόψη οι ανθρώπινοι χρόνοι αντίδρασης. Ανάλογη κίνηση έχει γίνει και κατά τις εκκινήσεις, εκεί όπου τυπικοί χρόνοι αντίδρασης έχουν εισαχθεί ώστε να εξετάζεται πότε ένας οδηγός έχει εκκινήσει πριν το σβήσιμο των φώτων. Εάν ένας οδηγός ξεκινήσει πολύ νωρίς από την αναμενόμενη ελάχιστη ανθρώπινη αντίδραση, τότε μπορεί να λάβει ποινής λανθασμένης εκκίνησης και πάλι.
Η FIA δεν αποκαλύπτει ποιες είναι ακριβώς αυτές οι ανοχές για την εκκίνηση, προς φόβο ότι εάν γινόντουσαν δημόσια προσβάσιμες, οι ομάδες και οι οδηγοί θα προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν τον αριθμό αυτό για να βελτιώσουν την εκκίνησή τους.
Η νέα τεχνική ντιρεκτίβα τονίζει: “Για λόγους ασφαλείας, αναμένουμε επιπλέον τον ελάχιστο χρόνο που παρεμβάλλεται ανάμεσα στην έναρξη της αποδέσμευσης του γρύλου και το σημάδι για εκκίνηση που λαμβάνει ο οδηγός από το πράσινο φως να είναι τουλάχιστον 0.2 δευτερόλεπτα”.
Παρόμοια είναι και η διατύπωση του χρονικού περιθωρίου των 0.15 δευτ. από τη στιγμή που θα κουμπώσει το μπουλόνι μέχρι και να λάβει ο άνθρωπος με τον γρύλο το σήμα.
Οι ομάδες έχουν περιθώριο τριών αγώνων ώστε να προετοιμαστούν για τις νέες απαιτήσεις καθώς ενδέχεται να πρέπει να αλλάξουν κάποιες από τις διαδικασίες τους. Αν δεν είχε δοθεί ένα χρονικό περιθώριο, τότε οι ομάδες ίσως να δυσκολεύονταν να προσαρμοστούν άμεσα στο νέο αυτό μέτρο.
Μέχρι στιγμής, τα ταχύτερα pistop για το 2021 είναι τα εξής:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!