Στον απόηχο των συνεχιζόμενων δυσκολιών του Ricciardo να έχει παρόμοια απόδοση με τον συμπαίκτη του, Lando Norris, κατά τη διάρκεια των δύο ετών που ήταν δίπλα του, η McLaren ξεκίνησε μια διαδικασία πριν από αρκετές εβδομάδες για να προχωρήσει το… διαζύγιο.
Με τη McLaren να ελπίζει να υπογράψει τον Oscar Piastri για το 2023, ο οποίος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε διαμάχη με την ομάδα της Alpine όπου είναι έφεδρος οδηγός, ξεκίνησε συζητήσεις με τον Ricciardo για τον τερματισμό της τρέχουσας συμφωνίας, ώστε να ανοίξει η θέση για τον νεαρό. Αυτές οι συνομιλίες έχουν πλέον καταλήξει με τη McLaren και τον 33χρονο οδηγό να συμφωνούν ότι αυτή θα είναι η τελευταία του σεζόν με την ομάδα.
Ο Ricciardo εντάχθηκε αρχικά στη McLaren το 2021 με τριετές συμβόλαιο, με τον πρώην οδηγό της Red Bull και της Renault να έχει τον τελευταίο λόγο για το αν θα μείνει ή όχι την τελευταία χρονιά. Μέχρι πρόσφατα έλεγε ότι ήταν πλήρως αφοσιωμένος στο να δει τα πράγματα έξω, παρά τα απογοητευτικά του αποτελέσματα.
Όμως, εν μέσω της πραγματικότητας της επιθυμίας της McLaren να κάνει μια αλλαγή, και καθώς τα πράγματα δεν βελτιώνονταν όσο ήλπιζαν στην ομάδα, στο τέλος και οι δυο πλευρές συμφώνησαν ότι η συνέχιση δεν είχε νόημα. Είναι κατανοητό ότι ο Ricciardo θα πληρωθεί πλήρως για το συμβόλαιό του το 2023, αλλά είναι επίσης ελεύθερος να αγωνιστεί αλλού.
Παρόλο που ο Ricciardo κέρδισε το περσινό ιταλικό Grand Prix από τον Norris, ο χρόνος του στη McLaren δεν είχε άλλες αντίστοιχα καλές στιγμές. Ενώ υπήρξαν ενδείξεις προόδου κατά καιρούς, η πρόσφατη αποτυχία του Ricciardo να χτίσει τη δυναμική που φαινόταν ότι κέρδισε μετά το Grand Prix του Μονακό οδήγησε τον κώδωνα του… κινδύνου να ηχήσει για άλλη μια φορά ότι δεν έκανε ποτέ την σημαντική ανακάλυψη που χρειαζόταν για να ταιριάξει με τον Norris.
Η απόφαση της McLaren να δράσει επίσης πυροδοτήθηκε από την αποτυχία του Ricciardo να συνεισφέρει όσους πόντους ήλπιζε για να βοηθήσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών της να παλέψει ενάντια στην Alpine.
Ενώ ο νεαρός Βρετανός έχει σημειώσει 76 βαθμούς μέχρι στιγμής φέτος, στους οποίους περιλαμβάνεται ένα βάθρο στο Grand Prix της Emilia Romagna, ο Ricciardo έφερε μόλις 19. Ο καλύτερος τερματισμός του ήταν η έκτη θέση στον εντός έδρας αγώνα του στη Μελβούρνη.
Η McLaren είναι αυτή τη στιγμή τέσσερις βαθμούς πίσω από την Alpine στη μάχη για την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευών, με κάθε θέση στην κατάταξη να αξίζει πολλά εκατομμύρια λίρες σε χρηματικό έπαθλο μπόνους.
Ο Ricciardo θα ολοκληρώσει την σεζόν του 2022 στη McLaren και τώρα είναι ελεύθερος να κοιτάξει τις άλλες επιλογές – μία από τις οποίες θα μπορούσε να είναι η επιστροφή στην ομάδα της Alpine, η οποία θα μείνει είναι χωρίς δεύτερο οδηγό, εάν ο Piastri «κλείσει» στη McLaren.
Η συμφωνία μεταξύ Ricciardo και McLaren να χωρίσουν οι δρόμοι τους έρχεται παρά το γεγονός ότι η ομάδα δεν έχει ακόμη βεβαιότητα για το αν θα πάρει ή όχι τον Piastri.
Ενώ η ομάδα και ο οδηγός πιστεύουν ότι έχουν ένα σταθερό συμβόλαιο σε ισχύ για την επόμενη χρονιά, η γαλλική ομάδα πιστεύει εξίσου ότι έχει μια συμφωνία για τον Αυστραλό νεαρό.
Το θέμα εξακολουθεί να υπόκειται σε απόφαση από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Συμβάσεων της F1 και είναι πιθανό να μην ληφθεί απόφαση για αρκετές εβδομάδες.
Οι δηλώσεις Ricciardo, Siedl και Brown
«Ήταν προνόμιο να είμαι μέλος της οικογένειας της McLaren Racing τις δύο τελευταίες σεζόν, αλλά μετά από αρκετούς μήνες συζητήσεων με τον Zak [Brown, Διευθύνων Σύμβουλος της McLaren] και ο Andreas [Seidl, Team Principal] αποφασίσαμε να τερματίσουμε το συμβόλαιό μου με την ομάδα νωρίς και συμφωνούν να χωρίσουν οι δρόμοι τους στο τέλος αυτής της σεζόν», είπε ο Ricciardo.
«Θα ανακοινώσω τα δικά μου μελλοντικά σχέδια στο μέλλον, αλλά ανεξάρτητα από το τι θα φέρει αυτό το επόμενο κεφάλαιο, δεν μετανιώνω και είμαι περήφανος για την προσπάθεια και τη δουλειά που έδωσα στη McLaren, ειδικά τη νίκη στη Monza, την περασμένη σεζόν. Μου άρεσε να δουλεύω με όλους στη McLaren τόσο στην πίστα όσο και πίσω στο Woking και θα δώσω τα πάντα εντός και εκτός πίστας καθώς απολαμβάνουμε το υπόλοιπο της σεζόν μαζί. Ποτέ δεν είχα περισσότερο κίνητρο να αγωνιστώ και να γίνω μέρος ενός αθλήματος που αγαπώ τόσο πολύ και ανυπομονώ για αυτό που θα ακολουθήσει»
Ο Seidl είπε: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Daniel για την αφοσίωση και τη συνεισφορά του τις δύο τελευταίες σεζόν μέχρι στιγμής. Παρά τις κοινές προκλήσεις, εμφανιζόταν πάντα με μαχητικό πνεύμα και θετικότητα και βοήθησε ολόκληρη την ομάδα να συνεχίσει να πιέζει πάντα. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ αυτή την αξέχαστη νίκη στον αγώνα στη Μόντσα που ήταν μια μεγάλη ώθηση για όλη την ομάδα. Έχουμε ακόμα μια σημαντική μάχη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μπροστά μας για το υπόλοιπο της σεζόν και ανυπομονούμε να το παλέψουμε με τον Daniel και τον Lando».
Ο Brown πρόσθεσε: «Ο Daniel ήταν μια εξαιρετική προσθήκη στη McLaren και ήταν χαρά μου να δουλεύω μαζί του. Θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για όλες τις προσπάθειές του τις δύο τελευταίες σεζόν, τόσο στην πίστα όσο και στη βάση»
«Δεν είναι μυστικό ότι ελπίζαμε ότι θα μπορούσαμε να πετύχουμε περισσότερα μαζί, αλλά το να τον βλέπουμε να στέκεται στο επάνω σκαλί του βάθρου ως οδηγός της McLaren ήταν κορυφαία στιγμή. Του ευχόμαστε καλή συνέχεια και ας πάμε να απολαύσουμε το υπόλοιπο της σεζόν μαζί».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!