Η FIA έχει δημοσιεύσει τους νέους κανονισμούς για τα προκριματικά για το 2016 που θα έχει live-elimination σύστημα κατά τη διάρκεια των περιόδων.
Η πρόταση εγκρίθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού την περασμένη εβδομάδα και έχει πλέον συμπεριληφθεί στους αναδιατυπωμένους κανονισμιούς που δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή.
Το άρθρο 33.1 των αθλητικών κανονισμών τροποποιείται ως εξής:
“Τα προκριματικά θα λαμβάνουν χώρα την ημέρα πριν τον αγώνα 14:00 – 15:00.
«Η περίοδος θα διεξαχθεί ως εξής:
“Α) Από τις 14:00 έως 14:16 (Q1) όλα τα αυτοκίνητα θα επιτρέπονται στην πίστα. Επτά λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου ο οδηγός που θα είναι τελευταίος στην κατάταξη, θα αποκλειστεί και δεν θα χρονομετρείται περεταίρω, θα πρέπει στη συνέχεια να επιστρέψει στο pit lane και δε μπορεί να λάβει περεταίρω μέρος στην προκριματική περίοδο. Στη συνέχεια, η ίδια διαδικασία θα ισχύσει μετά στα 8λ30δ, 10λ0δ, 11λ30δ, 13λ0δ και 14λ30δ αφήνοντας δεκαέξι αυτοκίνητα να συνεχίσουν. Στο τέλος της περιόδου όλοι οι οδηγοί στην πίστα μπορεί να ολοκληρώσουν το γύρο που είναι και, μόλις αυτός ο τελευταίος γύρος ολοκληρωθεί, ο οδηγός τελευταίος στην κατάταξη δε μπορεί να λάβει περεταίρω μέρος στην προκριματική περίοδο. Οι χρόνοι γύρων που έχουν επιτευχθεί από τα δεκαπέντε υπόλοιπα αυτοκίνητα τότε θα διαγραφούν.
“Β) Από τις 14:24 έως τις 14:39 (Q2) τα δεκαπέντε υπόλοιπα αυτοκίνητα θα επιτρέπονται στην πίστα. Έξι λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου ο οδηγός τελευταίος στην κατάταξη, θα αποκλειστεί και δεν θα χρονομετρείται περεταίρω, θα πρέπει στη συνέχεια να επιστρέψει στο pit lane και μπορεί να λάβει περεταίρω μέρος στην προκριματική περίοδο. Στη συνέχεια, η ίδια διαδικασία θα ισχύσει μετά στα 7λ30δ, 9λ0δ, 10λ30δ, 12λ0δ και 13λ30δ αφήνοντας εννέα αυτοκίνητα να συνεχίσουν. Στο τέλος της περιόδου όλοι οι οδηγοί στην πίστα μπορεί να ολοκληρώσουν το γύρο που είναι και, μόλις αυτός ο τελευταίος γύρος ολοκληρωθεί, ο οδηγός τελευταίος στην κατάταξη δε μπορεί να λάβει περεταίρω μέρος στην προκριματική περίοδο. Οι χρόνοι γύρων που έχουν επιτευχθεί από τα οκτώ υπόλοιπα αυτοκίνητα τότε θα διαγραφούν.
“Γ) Από τις 14:46 έως 15:00 (Q3) τα οκτώ υπόλοιπα αυτοκίνητα θα επιτρέπονται στην πίστα. Πέντε λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου ο οδηγός τελευταίος στην κατάταξη, θα αποκλειστεί και δεν θα χρονομετρείται περεταίρω, θα πρέπει στη συνέχεια να επιστρέψει στο pit lane και μπορεί να λάβει περεταίρω μέρος στην προκριματική περίοδο. Στη συνέχεια, η ίδια διαδικασία θα ισχύσει μετά στα 6λ30δ, 8λ0δ, 9λ30δ, 11λ0δ και 12λ30δ αφήνοντας δύο αυτοκίνητα να συνεχίσουν. Στο τέλος της περιόδου όποιοι οδηγοί είναι στην πίστα μπορούν να ολοκληρώσουν τον γύρο τους και, μετά την ολοκλήρωση του τελικού γύρου, θα καθιερωθεί η γενική κατάταξη.
Η παραπάνω διαδικασία βασίζεται σε 22 αυτοκίνητα που θα μπορούν επίσημα να λάβουν μέρος στα προκριματικά. Αν είναι 24 αυτοκίνητα τότε οκτώ θα αποκλείονται από το Q1 και το Q2, αν είναι 26 αυτοκίνητα θα αποκλείονται εννέα από το Q1 και το Q2, και ούτω καθεξής. Εάν είναι απαραίτητο, τα διαστήματα μεταξύ των περιόδων και οι αποκλεισμοί θα προσαρμοστούν για να εξασφαλιστεί ότι το Q3 παραμένει αμετάβλητο.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!