Η FIA βρίσκεται σε σκέψεις για το εάν πρέπει να προβεί σε ενέργειες για την ευελιξία που επιδεικνύει η πίσω πτέρυγα της MCL38 της McLaren, που προσφάτως πήρε και το όνομα “mini-DRS”.
Η συμπεριφορά της πίσω πτέρυγας της MCL38 στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν το προηγούμενο Σαββατοκύριακο ήρθε υπό το φως, κατόπιν τηλεοπτικών πλάνων που εντοπίστηκαν στην τηλεοπτική κάλυψη από την κάμερα οπίσθιας προβολής.
Συγκεκριμένα, το άνω στέλεχος της πτέρυγας έδειχνε να περιστρέφεται προς τα πίσω υπό υψηλή ταχύτητα στην ευθεία. Ο σχεδιασμός του φαινόταν πως είχε γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε η αλλαγή αυτή να ανοίγει μια μικρή χαραμάδα στην πτέρυγα. Κάτι τέτοιο, εικάζεται πως είναι σε θέσει να μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση και να βελτιώνει την τελική ταχύτητα, λαμβάνοντας άμεσα και το παρατσούκλι “mini-DRS”.
Το σχέδιο της McLaren γρήγορα άρχισε να εξετάζεται από τις αντίπαλες ομάδες, οδηγώντας σε ορισμένα τηλέφωνα για εξηγήσεις αναφορικά για το τί επιτρέπεται και τί όχι γύρω από την ευκαμψία των πτερύγων.
Ενόψει του προσεχούς αγώνα στη Σιγκαπούρη, το κυβερνόν σώμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού αποκάλυψε πως πλέον εξετάζει ευρήματα που συνέλλεξε στο Μπακού ώστε να αποφασίσει εάν θα πρέπει να υπάρξουν περαιτέρω ενέργειες.
Η σχετική ανακοίνωση της FIA ανέφερε: “Η FIA εξετάζει προσεκτικά την ευκαμψία όλων των μονοθεσίων και διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει από τις ομάδες να προχωρήσουν σε τροποποιήσεις σε οποιοδήποτε σημείο μέσα στη σεζόν”.
“Ωστόσο, εάν μια ομάδα επιτυχών περάσει όλα τα τεστ ευκαμψίας και εναρμονίζεται με τους κανονισμούς και τις τεχνικές ντιρεκτίβες, τότε θεωρούνται πως λειτουργούν πλήρως εντός πλαισίων, άρα δεν μπορούν να ληφθούν περαιτέρω ενέργειες”.
“Η FIA αυτή τη στιγμή εξετάζει δεδομένα και οποιοδήποτε επιπλέον υλικό έχει προκύψει από το GP του Μπακού, εξετάζοντας περιοριστικά μέτρα για μελλοντικές περιστάσεις”.
“Αυτό είναι κομμάτι της τυπικής διαδικασίας όταν εξετάζεται η τεχνική νομιμότητα, και η FIA έχει την εξουσία να φέρει αλλαγής στους κανονισμούς κατά τη διάρκεια της σεζόν εάν απαιτείται”.
Με την πίσω πτέρυγα της McLaren να έχει περάσει τα τεστ ευκαμψίας στο pit lane, δεν υπάρχει αμφιβολία αναφορικά με το εάν εναρμονίζεται στους ισχύοντες σχετικούς κανονισμούς.
Ωστόσο, η συζήτηση αφορά το εάν έχει σκοπίμως σχεδιαστεί μια πτέρυγα ώστε να κάμπτεται με τέτοιο τρόπο καθώς και το αν αυτό πάει ενάντια στις οδηγίες της FIA για το τί θεωρείται αποδεκτό ως κάμψη πτέρυγας.
Στην ισχύουσα αυτή τη στιγμή TD34 της FIA δίνονται οδηγίες για τις εύκαμπτες πτέρυγες και εκεί γίνεται σαφές πως ορισμένες συμπεριφορές δεν θα γίνουν ανεκτές ακόμα και εάν οι πτέρυγες περνούν όλα τα τεστ στα pit.
Στη ντιρεκτίβα, η FIA αναφέρεται πως δεν θεωρεί νόμιμες περιπτώσεις “σχεδίων των οποίων τα δομικά χαρακτηριστικά μεταβάλλονται από δευτερεύουσες παραμέτρους, ώστε να παράγονται διαφορετικά χαρακτηριστικά κάμψης σε σχέση με την στατική κατάσταση κατά τη διάρκεια ελέγχων της FIA. Παραδείγματα δευτερευόντων παραμέτρων θα μπορούσαν να είναι η θερμοκρασία, το αεροδυναμικό φορτίο κ.λπ.”.
Settling in ahead of the Singapore GP. ✨🇸🇬 pic.twitter.com/VmTmm9EKfP
— McLaren (@McLarenF1) September 18, 2024
Οι αντίπαλες ομάδες εννοείται πως παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις γύρω από τη McLaren, εν μέσω της ανάγκης για περισσότερη διαφάνεια γύρω από το τί θεωρείται αποδεκτό.
Επικεφαλής άλλης ομάδας δήλωσε στο Motorsport.com: “Η αεροδυναμική ελαστικότητα είναι παράγοντας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ακόμα και εάν μια πτέρυγα περάσει τα τεστ της FIA, οι κανονισμοί είναι αρκετά σαφείς, ένα εξάρτημα δεν μπορεί να σχεδιαστεί με στόχο να κάμπτεται”.
“Βασιζόμαστε στη FIA να πει ‘οκ, ποια είναι τα όρια εδώ;’. Φυσικά, τα πάντα κάμπτονται σε συγκεκριμένες συνθήκες, αλλά τί θεωρούμε αποδεκτό και τί όχι;”.
“Έχουμε αρχίσει να βλέπουμε περιπτώσεις που εκμεταλλεύονται ακραία πράγματα και θεωρώ πως είναι στη δικαιοδοσία της FIA να αποφασίσει εάν αυτό είναι εντάξει. Στην περίπτωση αυτή, όλοι θα το ακολουθήσουν, σκεπτόμενοι το εάν αυτό συμφωνεί με τους κανονισμούς”.
“Γι’ αυτό και όλοι κυνηγάνε τέτοιες περιπτώσεις. Αλλά έχει να κάνει με το να μάθουμε τί είναι λογικό και τί ξεπερνά τα εσκαμμένα”.
Την ώρα, ωστόσο, που στο κέντρο της υπόθεσης βρίσκεται η McLaren και το μονοθέσιό της, γίνεται αντιληπτό πως δεν είναι η μοναδική ομάδα της οποίας η πίσω πτέρυγα εξετάζεται.
Στη Σιγκαπούρη, το μονοθέσιο μεταφέρθηκε καλυμμένο, κάτι που μάλλον δεν έχει να κάνει με την υπόθεση της πίσω πτέρυγας, αλλά κυρίως με το ότι η ομάδα μέσα στην ημέρα θα παρουσιάσει ιδιαίτερο livery για το GP του προσεχούς τριημέρου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!