Η Red Bull έχει ξεκινήσει τη σεζόν του 2023 με κυρίαρχο τρόπο, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε μείωση του χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα για την παραβίαση του ανώτατου ορίου κόστους του 2021. Η μέχρι τώρα πορεία της αυστριακής ομάδας έκανε τον διευθυντή της Ferrari, Frederic Vasseur, να θεωρεί ότι η ποινή αυτή όπως φαίνεται ήταν “πολύ μικρή”.
Ο επικεφαλής της Ferrari, Frederic Vasseur, δηλώνει ότι το δυνατό ξεκίνημα της Red Bull στη σεζόν 2023 της Formula 1 δείχνει ότι η ποινή τους για την παραβίαση του ανώτατου ορίου κόστους που έθεσε η FIA το 2021 ήταν “πολύ ελαφριά”! Αφού η RedBull παραδέχτηκε μια “μικρή” παραβίαση, ξεπερνώντας κατά 2,2 εκατομμύρια δολάρια το όριο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων για το 2021, η Red Bull τον Οκτώβριο του 2022 έλαβε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων και μείωση κατά 10% του χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα για μια περίοδο 12 μηνών.
Η ποινή φαίνεται να είχε ελάχιστο αντίκτυπο μέχρι στιγμής, με τη Red Bull να κυριαρχεί στα πρώτα στάδια της σεζόν του 2023, κερδίζοντας και τους τρεις αγώνες μονοπωλώντας μάλιστα τους 2 από αυτούς. Η Ferrari ήρθε δεύτερη στη βαθμολογία των κατασκευαστών πέρυσι, καθώς η Red Bull έβαλε τέλος στο σερί των οκτώ διαδοχικών τίτλων της Mercedes, αλλά καμία από τις δύο δεν φαίνεται να έχει το ρυθμό για να ανταγωνιστεί τους εν ενεργεία πρωταθλητές φέτος.
“Εξακολουθώ να είμαι πεπεισμένος ότι η ποινή ήταν πολύ ελαφριά,” δήλωσε ο Vasseur σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη.
“Αν θεωρηθεί ότι θα βελτιώσουμε την απόδοση του μονοθεσίου κατά λίγο λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο κατά τη διάρκεια της σεζόν, όσον αφορά την αεροδυναμική, και πάρουμε ποινή στο 10% αυτής, είναι ένα δέκατο. Ισοδυναμεί με απώλεια 0,1 δευτερολέπτων,” σχολίασε ο Γάλλος.
“Καθώς δεν είναι μια γραμμική εξέλιξη, είναι μάλλον μικρότερη, και καθώς επιτρέπεται να ξοδέψεις αυτά τα χρήματα κάπου αλλού, όπως στην εξοικονόμηση βάρους και ούτω καθεξής, για μένα η ποινή είναι οριακή…”
Ο Max Verstappen, ο οποίος επιδιώκει ένα τρίτο διαδοχικό πρωτάθλημα οδηγών έχοντας κατακτήσει τον παρθενικό του τίτλο το 2021, κέρδισε την πρεμιέρα της σεζόν στο Μπαχρέιν και τον πιο πρόσφατο αγώνα στην Αυστραλία, ενώ ο team-mate του Sergio Perez θριάμβευσε στη Σαουδική Αραβία. Ο αξιοσημείωτος ρυθμός της Red Bull υπογραμμίστηκε από το γεγονός ότι ο Verstappen χρειάστηκε μόλις το μισό του αγώνα για να ανέβει από τη 15η θέση στη σειρά εκκίνησης στη δεύτερη θέση στη Σαουδική Αραβία, αφού μια τεχνική βλάβη είχε οδηγήσει τον Ολλανδό στον αποκλεισμό από το πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών.
Η Ferrari, εν τω μεταξύ, έχει κάνει ένα εξαιρετικά απογοητευτικό ξεκίνημα στη σεζόν, συγκεντρώνοντας συνολικά μόλις 26 βαθμούς στους τρεις αγώνες μετά από δύο εγκαταλείψεις του Charles Leclerc.
“Δεν θέλω να πω ότι η Red Bull δεν έκανε καλή δουλειά γιατί, ειλικρινά, έκανε πολύ καλή δουλειά στο μονοθέσιο,” δήλωσε ο Vasseur.
“Δεν προσπαθώ καθόλου να βρω δικαιολογία, αλλά αν με ρωτήσετε αν η ποινή είναι πολύ μικρή, λέω ναι. Δεν είμαι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα της ποινής είναι σημαντικό. Ειδικά αν λάβεις υπόψιν σου επίσης ότι υπάρχει ένα πλεονέκτημα στην αρχή της σεζόν επειδή ξόδεψες περισσότερα την προηγούμενη χρονιά,” σχολίασε επικριτικά ο Vasseur.
Έτσι, το μόνο που μπορεί να κάνει η Ferrari είναι να επικεντρωθεί στις επικειμένες αναβαθμίσεις. Η Ferrari θα μεταφέρει τις μεγάλες τις αναβαθμίσεις, που προορίζονταν για την Βαρκελώνη στην Ίμολα. Παρά το εφιαλτικό αποτέλεσμα στην Αυστραλία, με την αμφιλεγόμενη ποινή του Carlos Sainz στις καθυστερήσεις να αφήνει τη Ferrari χωρίς πόντο, ο Vasseur ήταν αισιόδοξος για τον ρυθμό της ομάδας του στη Μελβούρνη και λέει ότι εργάζονται για να “επιταχύνουν” περισσότερες αναβαθμίσεις.
Η Ferrari είχε μπει στη σεζόν ως η ομάδα που αναμενόταν περισσότερο να είναι ο πιο κοντινός διεκδικητής της Red Bull, ενώ ο Vasseur, ο οποίος αντικατέστησε τον Mattia Binotto κατά τη διάρκεια της off-season, είχε ξεκαθαρίσει ότι ο στόχος του ήταν οι τίτλοι… Ωστόσο, η έλλειψη ρυθμού στο Μπαχρέιν και τη Σαουδική Αραβία, μαζί με τα προβλήματα αξιοπιστίας που είδαν τον Leclerc να εγκαταλείπει στην πρεμιέρα και να αντιμετωπίζει ποινή εκκίνησης στην Τζέντα, έθεσαν υπό μεγάλη αμφισβήτηση τις ελπίδες της Ferrari να κερδίσει αγώνες φέτος, πόσο μάλλον τίτλους.
“Πάντα έχεις ένα σχέδιο εξέλιξης πριν από τη σεζόν και στη συνέχεια πρέπει να αντιδράσεις στις συνθήκες, την ανταγωνιστικότητα και τη συμπεριφορά του μονοθεσίου”, δήλωσε ο Vasseur.
“Αναλάβαμε δράση πολύ γρήγορα, φέραμε κάποιες καλές αναβαθμίσεις στη Μελβούρνη και θα συνεχίσουμε. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέσουμε για να προσπαθήσουμε να επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία… αλλά δεν μπορούμε να αλλάξουμε μαζικά το πλάνο μας μετά από τρεις αγώνες,” σχολίασε ο επικεφαλής της Scuderia.
“Με τους περιορισμούς στην αεροδυναμική σήραγγα, αν έπρεπε να ξεκινήσουμε από το μηδέν, δεν θέλω να πω ότι δεν έχει νόημα, αλλά είναι πολύ δύσκολο! Αυτό σημαίνει ότι θα προσαρμοστούμε στις συνθήκες, θα επιταχύνουμε, θα βάλουμε όλους τους πόρους για να επιταχύνουμε τη διαδικασία,” σχολίασε κλέινοντας τις δηλώσεις του για το βραχυπρόθεσμο σχέδιο εξέλιξης της Ferrari.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!