Ο επικεφαλής στρατηγικής της Ferrari ξεκαθάρισε πως δύο λάθη ήταν αυτά που έβαλαν ταφόπλακα στην ευκαιρία του Charles Leclerc να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του και εν τέλει τον έφεραν στην 4η θέση.
Η “κατάρα” που είχε ο Μονεγάσκος στον αγώνα της πατρίδας του (να μην τερματίζει ή να μην εκκινεί καν) έσπασε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, ωστόσο αυτό δεν επαρκεί για να φέρει χαμόγελο στο πρόσωπό του. Μια σειρά λαθών στέρησε από τον Leclerc την πρώτη θέση, παρά την pole position που είχε πετύχει το Σάββατο.
Αν και το λάθος δεν έγινε από τον οδηγό, αρκετά δάχτυλα στράφηκαν προς τα άτομα που είναι υπεύθυνα για τη στρατηγική στη Ferrari, τα οποία έπαιξαν τον ρόλο τους στο να στερήσουν την τρίτη νίκη του 24χρονου μέσα στο 2022.
Ο επικεφαλής στρατηγικής της ιταλικής ομάδας, Inaki Rueda, εξήγησε όλα όσα πήγαν στραβά όταν ο Perez κινείτο πιο γρήγορα απ’ ότι υπολόγιζαν στο pit wall της Ferrari.
“Με τον Charles, κάναμε δύο λάθη: Το πρώτο ήταν το να πάμε σε pit stop για να καλύψουμε τον Perez”, δήλωσε με βάση και το racer.com ο Rueda. “Ενώ με τον Carlos ανακαλύψαμε πολύ αργά μέσα στον γύρο πως δεν θα μπορούσαμε να καλύψουμε τον Perez, με τον Charles είχαμε μεγάλη διαφορά και πιστεύαμε πως θα καταφέρναμε να τον καλύψουμε”.
“Στο ξεκίνημα του γύρου εισόδου στα pit, ο Charles είχε 10 δευτερόλεπτα πλεονέκτημα από τον Perez και θεωρήσαμε πως αυτό θα συρρικνωνόταν επειδή ο Perez με τα ενδιάμεσα ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Charles με τα βρόχινα”.
“Κοιτούσαμε και τους υπόλοιπους οδηγούς, είχαμε όλα τα ζωντανά δεδομένα από τα μονοθέσια και θεωρούσαμε πως η διαφορά αυτή θα συρρικνωνόταν περίπου στα 4-5 δευτερόλεπτα στη χειρότερη”.
“Καθώς μπαίναμε μέσα, βλέπαμε τη διαφορά να μειώνεται στα 7,6,5 καθώς ο Charles περνούσε από το σύμπλεγμα της πισίνας. Η τελευταία χρονική αναφορά που είχαμε ως ένδειξη ήταν πως θα έβγαινε ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Perez”.
“Αυτό που δεν περιμέναμε ήταν ο Perez να βρει εννιά δευτερόλεπτα σε όλο τον γύρο. Εξαιτίας αυτού, χάσαμε τη νίκη του Charles”.
Βέβαια, το απόγευμα το Leclerc καταστράφηκε ακόμα περισσότερο, μιας και έμεινε εκτός βάθρου, πάλι ως αποτέλεσμα λανθασμένης (εκ των υστέρων) απόφασης της Ferrari.
“Το δεύτερο λάθος που κάναμε με τον Charles ήταν ξανά σε διαφορά”, πρόσθεσε ο Rueda. “Θέλαμε να βάλουμε και τα δύο μονοθέσια μέσα για στεγνά. Στον 21ο γύρο πιστεύαμε πως η πίστα ήταν αρκετά καλή για slick, και ταυτόχρονα που λέγαμε στον Carlos να μπει για αλλαγή ώστε να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε την πρώτη θέση σκεφτήκαμε να φέρουμε μέσα και τον Charles ώστε να κάνει το undercut στον Perez και να τερματίσουμε στο 1-2.
“Καθώς έμπαιναν στα pit, βλέπαμε τα εργαλεία που έχουμε για τις διαφορές στα γυρολόγια. Η διαφορά ανάμεσα στα μονοθέσιά μας ήταν πέντε δευτερόλεπτα. Ήταν αρκετά μικρή για διπλή αλλαγή. Συνήθως, για να γίνει μια διπλή αλλαγή άνετα απαιτούνται τουλάχιστον 6 δευτερόλεπτα, αλλά πιστεύαμε πως τα 5,5 ήταν αρκετά”.
“Καθώς τα μονοθέσια πλησίαζαν στην είσοδο των pit, η διαφορά μίκρυνε και στην είσοδο των pit ήταν μόνο 3,5 δευτερόλεπτα. Κάναμε μια προσπάθεια της τελευταίας στιγμής να πούμε στον Charles να μείνει έξω, αλλά ήταν πολύ αργά. Ήδη είχε μπει στο pit lane”.
“Στη διπλή αυτή αλλαγή, ο Charles έχασε δύο δευτερόλεπτα. Αυτό ήταν κρίσιμο. Γιατί; Γιατί αυτό επέτρεψε στον Verstappen να βγει μπροστά του έναν γύρο μετά”.
“Φεύγουμε με γλυκόπικρη γεύση από το Μονακό. Κάναμε κάποια πολύ καλά πράγματα, αλλά για κάποια άλλα δεν είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι. Θα επιστρέψουμε στη βάση μας, θα αναλύσουμε τι πήγε σωστά και τί λάθος, θα αναβαθμίσουμε τα εργαλεία μας, τις διαδικασίες και θα σιγουρευτούμε πως θα επανέλθουμε δυνατότεροι από την εμπειρία που είχαμε”.
Putting in the work 👊#essereFerrari 🔴 @Charles_Leclerc pic.twitter.com/GQxloBpUyc
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 2, 2022
Την ίδια ώρα που ο Leclerc τερμάτιζε 4ος, ο teammate του, Sainz, τερμάτισε 2ος για ακόμα μια σεζόν στο Πριγκιπάτο. Ο Rueda ανέφερε πως ήταν ομαδική απόφαση η αλλαγή σε slick ελαστικά, η οποία και τον έφερε δεύτερο τον Ισπανό.
“Με τον Carlos, είχαμε πολύ καλό ρυθμό”, δήλωσε ο Rueda. “Ξεκίνησε 2ος, και μετά τα πρώτα pit stops ήταν στην πρωτοπορία του αγώνα, επειδή, αν και το αρχικό μας πλάνο ήταν να καλύψουμε τον Perez, είχαμε υπόψιν πως δεν επρόκειτο να συμβεί αυτό και τελευταία στιγμή του είπαμε να μείνει έξω και να μην βάλει ενδιάμεσα, κάτι που έκανε”.
“Επιπλέον, όταν τα χρονικά περιθώρια στένεψαν, κρίναμε πως η πίστα θα ήταν καλύτερη με τα στεγνά ελαστικά και ο Carlos ήταν ο πρώτος που έκανε την αλλαγή και έδειξε τον δρόμο. Αυτό του έδωσε ξεκάθαρα πλεονέκτημα”.
“Δυστυχώς, βγήκε πίσω από τον Latifi και αυτό του κόστισε 3 δευτερόλεπτα. Εάν δεν είχε μπλοκαριστεί απ’ τον Latifi, τότε θεωρούμε πως μάλλον θα είχε κερδίσει τον αγώνα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!