Το νέο μονοθέσιο της Mercedes βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ύστερα και από μια νέα περίεργη λειτουργία που ήρθε στο φως σήμερα, με onboard πλάνα να δείχνουν τον Lewis Hamilton να μετατοπίζει το τιμόνι εμπρός και πίσω.
Εικόνες από τους γύρους του Lewis Hamilton το πρωί της Πέμπτης στη Βαρκελώνη δείχνουν τον παγκόσμιο πρωταθλητή να μετακινεί προς το μέρος του το τιμόνι στις ευθείες, και στο τέλος αυτών να το φέρνει εκ νέου στην αρχική του θέση.
Μια πιο λεπτομερής ματιά πάνω σε αυτό το πλάνο, δείχνει τους εμπρός τροχούς να αλλάζουν την κλίση τους κάθε φορά που γίνεται αυτή η κίνηση του τιμονιού.
Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι ένα σύστημα, κατά πάσα πιθανότητα υδραυλικό, το οποίο μετακινεί τους εμπρός τροχούς έτσι ώστε να έχουν κλίση εξωτερική στις στροφές, ενώ στις ευθείες αυτή μηδενίζεται. Αυτό ενδέχεται να βοηθά σε καλύτερη απόδοση στις στροφές και σε λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες.
Το σύστημα φαίνεται πως είναι πλήρως επιλέξιμο και διαμορφώσιμο, με τον Hamilton να το χρησιμοποιεί όποτε θέλει, κάτι που σε αρκετούς γύρους δεν έκανε.
Η Mercedes επιβεβαίωσε στο Motorsport.com πως το σύστημα είναι μια “επιλογή του τιμονιού” που η ομάδα αξιολογεί στις δοκιμές, αν και δεν δόθηκαν περαιτέρω εξηγήσεις σχετικά με το κίνητρο αυτής της επιλογής.
Ένα από τα πιο δυνατά σημεία της Mercedes πέρυσι ήταν στις στροφές χαμηλών ταχυτήτων, με την ομάδα να έχει εναποθέσει στο κομμάτι της ανάρτησης πολλούς πόρους, για να βελτιστοποιήσει τοπικά την απόδοση.
Οι κανονισμοί της Formula 1 σχετικά με την ανάρτηση και το στρίψιμο είναι αρκετά σαφείς αναφορικά με το τί επιτρέπεται να κάνουν οι ομάδες και τί όχι.
Το Άρθρο 10.2.3 καθορίζει πως κάθε προσαρμογή στις αναρτήσεις μπορεί να γίνει μονάχα όταν το μονοθέσιο είναι σε στάση. “Καμία προσαρμογή δε μπορεί να γίνει σε κανένα εξάρτημα της ανάρτησης με το μονοθέσιο εν κινήσει”, δηλώνει ρητά ο κανονισμός.
Το Άρθρο 10.2.2 αναφέρει: “Κάθε συσκευή που είναι ικανή να αλλάζει τις ρυθμίσεις ή να επηρεάζει την επίδοση οποιουδήποτε εξαρτήματος του συστήματος ανάρτησης είναι απαγορευμένο”.
Χωρίς να είναι γνωστό ακόμα πως λειτουργεί το σύστημα της Mercedes, είναι ασαφές το εάν παραβιάζει κάποιον από τους ανωτέρω κανονισμούς.
Οι κανονισμοί σχετικά με το τιμόνι, αναφέρουν επίσης πως οποιοδήποτε χρησιμοποιούμενο σύστημα πάνω στο τιμόνι θα πρέπει μοναχά να βοηθά τον οδηγό στην προσπάθειά του να στρίψει.
Το Άρθρο 10.4.2 αναφέρει: “Τα συστήματα υποβοήθησης στριψίματος δε θα πρέπει να χειρίζονται ηλεκτρονικά ή να λειτουργούν ηλεκτρονικά”.
“Ένα τέτοιο σύστημα δε μπορεί να κάνει κάτι άλλο πέρα από το να μειώσει τη φυσική προσπάθεια που απαιτείται ώστε να στρίψει το αυτοκίνητο”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!