Στη Williams θεωρούν πως οι αλλαγές που θα γίνουν στο πάτωμα των μονοθεσίων για το 2021 θα μπορούσαν να την βοηθήσουν να ανέβει πιο ψηλά στο grid της Formula 1.
Ως μέρος κάποιων αλλαγών στους κανονισμούς που έρχονται φέτος με σκοπό να μειώσουν τα επίπεδα κάθετης δύναμης και να μειώσουν την πίεση που δέχονται τα ελαστικά, οι ομάδες θα βρεθούν αντιμέτωπες με πιο αυστηρούς περιορισμούς στην περιοχή του πατώματος του μονοθεσίου.
Συγκεκριμένα, θα πρέπει να κόψουν ένα μέρος του πατώματος, μπροστά από τους πίσω τροχούς και θα απαγορεύεται να χρησιμοποιήσουν οπές και αεροδυναμικές διαμορφώσεις στη συγκεκριμένη περιοχή.
Οι ομάδες εκμεταλλεύονταν μέχρι φέτος τη συγκεκριμένη περιοχή, ώστε να βελτιώσουν τη ροή του αέρα μέσα από τον διαχύτη για πρόσθετη κάθετη δύναμη.
Με τις κορυφαίες ομάδες να έχουν εκμεταλλευτεί περισσότερο τη συγκεκριμένη περιοχή του μονοθεσίου για επιπλέον κέρδη κάθετης δύναμης σε σχέση με τις μικρότερες ομάδες, λόγω και των περισσότερων διαθέσιμων πόρων ώστε να κατανοήσουν πλήρως αυτή την περίπλοκη περιοχή, η Williams έχει την υποψία πως οι αλλαγές που έρχονται ίσως την ευνοήσουν λίγο περισσότερο.
Αυτό σημαίνει πως υπάρχει μια πιθανότητα οι κορυφαίες ομάδες για το 2020, Mercedes και Red Bull, να περιοριστούν περισσότερο, χάνοντας τα οφέλη της περιοχής αυτής, από άλλες ομάδες πιο πίσω στη δυναμικότητα.
Ο επικεφαλής επιδόσεων της Williams, Dave Robson, πιστεύω πως η αλλαγή θα μπορούσε να είναι αρκετά σημαντικά και ίσως φέρει καλά νέα για την ομάδα του.
“Είμαι μια μεγάλη αλλαγή στο πάτωμα, ειδικά στην περιοχή κοντά στο πίσω ελαστικό”, δήλωσε. “Είναι μια περιοχή όπου θεωρούμε πως δεν πρωταγωνιστούμε, ας πούμε, έτσι ελπίζουμε πως για εμάς θα είναι μικρότερο πλήγμα σε σχέση με άλλες ομάδες”.
“Πιστεύω πως είναι παραδοσιακά μια πολύ δύσκολη περιοχή στο να κατανοηθεί, ειδικά το πώς η ροή θα αντιδράσει με το ελαστικό καθώς αυτό παραμορφώνεται και γηράσκει και φθείρεται”.
“Έτσι, ελπίζουμε πως θα έχει έναν αρκετά μεγάλο αντίκτυπο στις ομάδες που βρίσκονται στην κορυφή και ίσως λιγότερο για εμάς. Αυτό ελπίζουμε και υπάρχουν ευτυχώς κάποιες πρώιμες ενδείξεις από τις δοκιμές που κάναμε στο Άμπου Ντάμπι πως αυτό μπορεί και να ισχύει”.
Αρκετές ομάδες ήδη έχουν δοκιμάσει νέα σχέδια πατώματος κατά τις ελεύθερες δοκιμές τις Παρασκευές, όλη τη φετινή χρονιά, σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν τις επιπλοκές των αλλαγών.
Η FIA ελπίζει πως οι νέοι κανονισμοί του 2021 θα κόψουν τα τωρινά επίπεδα κάθετης δύναμης κατά περίπου 10%, με τα μονοθέσια να αναμένεται να επιβραδύνονται ακόμα περισσότερο από τα πιο σκληρά ελαστικά της Pirelli.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!