Η FIA επιβεβαίωσε ότι οι οδηγοί της Formula 1 οι οποίοι θα βρεθούν εντός 10αδας στις κατατακτήριες δεν θα είναι πλέον υποχρεωμένοι να εκκινήσουν τον αγώνα με την γόμα της περιόδου Q2 από την σεζόν 2022.
Οι υπεύθυνοι των ομάδων είχαν συζητήσει για την κατάργηση αυτού του κανονισμού εδώ και πολλά χρόνια, ο οποίος ίσχυε από το 2014 και απαιτούσε από όλους τους οδηγούς οι οποίοι έφθαναν στο Q3 να εκκινούν τον αγώνα με το σετ ελαστικών του Q2.
Ο κανονισμός σκόπευε να δημιουργήσει ένα επιπλέον επίπεδο ρίσκου καθώς θα ενθάρρυνε μερικές ομάδες να προσπαθήσουν να περάσουν στο Q3 με ένα πιο σκληρό σετ ελαστικών για να αποκτήσουν πλεονέκτημα στην εκκίνηση του αγώνα.
Αλλά το πλεονέκτημα των προπορευόμενων ομάδων σήμαινε ότι αυτό σπάνια οδηγούσε σε μεγάλες μεταβολές στην στρατηγική ή στις ευκαιρίες που δίνονται στις ομάδες οι οποίες κυνηγούσαν τους υπόλοιπους. Σε μερικούς αγώνες, οι συνθήκες έδωσαν ακόμη σε όλους τους οδηγούς την επιλογή της μεσαίας γόμας για να βρεθούν στο τελευταίο στάδιο των κατατακτήριων.
Μετά την είσοδο του Sprint στα αγωνιστικά σαββατοκύριακα της F1 πέρυσι όπου απομακρύνθηκε ο κανονισμός της επιλογής ελαστικών από το Q2, τώρα έχει γίνει αναφορά ώστε να καταργηθεί ο κανονισμός για όλους τους αγώνες, που σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών στην εκκίνηση του αγώνα.
Στην τελευταία έκδοση των αγωνιστικών κανονισμών για το 2022 όπου δημοσιεύθηκε από την FIA την Παρασκευή, το καταστατικό έλεγε ότι “στην εκκίνηση του αγώνα κάθε μονοθέσιο το οποίο κατατάχθηκε από το Q3 πρέπει να φοράει τα ελαστικά με τα οποία ο οδηγός του σημείωσε το ταχύτερο χρόνο του κατά την διάρκεια του Q2”, όπου διαγράφηκε.
Αυτό τώρα θα δημιουργήσει μία επιπλέον “δόση” ίντριγκας πριν από κάθε αγώνα καθώς οι ομάδες θα λαμβάνουν υπόψη με πια ελαστικά θα εκκινήσουν τον αγώνα με τα μονοθέσια τους να βρίσκονται εντός 10αδας.
Τα προηγούμενα χρόνια, η ελεύθερη επιλογή ελαστικών γινόταν μόνο όταν το Q2 διεξαγόταν υπό βροχερές συνθήκες είτε με ενδιάμεσα ελαστικά είτε με βρόχινα ελαστικά.
Μαζί με την αφαίρεση του κανονισμού ελαστικών Q2, η ανανεωμένοι αγωνιστικοί κανονισμοί ανέφεραν μία πρώτη αλλαγή στου κανονισμούς του αυτοκινήτου ασφαλείας και τον τρόπο επανεκκίνησης στου αγώνες, καθώς επίσης εξηγούσε πως η FIA θα διευθύνει το νέο “show and tell”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!