Οι ελπίδες του Colton Herta για μια καριέρα στη Formula 1 δέχτηκαν σοβαρό πλήγμα, με τη Red Bull να εγκαταλείπει τις προσπάθειες να τον φέρει στο σπορ μέσω της AlphaTauri το 2023.
Ο οδηγός των IndyCar, αποτέλεσε στόχο της Red Bull ως ένα εν δυνάμει υποσχόμενο project για το 2023. Το σχέδιο των Κόκκινων Ταύρων όμως να τον φέρουν στη F1 μέσω μιας θέσης στη θυγατρική AlphaTauri εγκαταλείφθηκαν, λόγω της αδυναμίας του Herta να συγκεντρώσει αρκετούς βαθμούς στη superlicence του.
Ο Herta είχε συμπληρώσει 32 από τους 40 βαθμούς που ήταν απαραίτητοι ώστε αυτομάτως να πάρει την άδεια για τη F1. Η προσπάθεια της Red Bull προς τη FIA για εξαίρεση στον συγκεκριμένο κανονισμό και ειδική παροχή άδειας έδειχνε πως δεν θα έβρισκε αντίκρισμα εντός του κυβερνόντος σώματος της F1.
Αν και τρόποι ώστε ο Herta να συγκεντρώσει τους απαραίτητους πόντους υπήρχαν, κυρίως μέσα από τη συμμετοχή σε χειμερινά πρωταθλήματα, η Red Bull αποφάσισε πως δεν άξιζε το να ακολουθήσει αυτή την οδό.
Ένα πιθανό ρίσκο αυτής της επιλογής θα ήταν ο οδηγός να μην μπορέσει να συγκεντρώσει τους απαραίτητους βαθμούς μέσα στον χειμώνα, κάτι που θα έφερνε την AlphaTauri στη δύσκολη θέση του να πρέπει να βρει τελευταία στιγμή οδηγό για το 2023.
Μιλώντας στο Motorsport-Total, ο Helmut Marko δήλωσε πως η κατάρρευση του σχεδίου για τον Herta σημαίνει ότι η F1 απώλεσε την ευκαιρία του να ανοιχτεί περισσότερο στην αγορά οδηγών των ΗΠΑ.
“Είναι κρίμα που ο κόσμος δεν συνειδητοποιεί την αξία ενός Αμερικάνου οδηγού στο grid, ειδικά ενός παιδιού όπως ο Colton Herta, ειδικά όταν έχουμε τρεις αγώνες στο πρόγραμμα που γίνονται στις ΗΠΑ”.
Η Red Bull προσπάθησε να φέρει τον Herta με κάθε τρόπο στη F1, προσπαθώντας μέσω της Alpine μάλιστα να κανονίσει να τρέξει σε ιδιωτικό τεστ της γαλλικής ομάδας την επόμενη εβδομάδα.
Ωστόσο, με τη FIA να δείχνει πως δεν πρόκειται να κάνει πίσω στο θέμα της superlicence, η Red Bull πλέον αναγκάζεται να αποφασίσει πως δεν υπάρχει νόημα στο να επιμείνει στο project Herta, τουλάχιστον ενόψει 2023.
Αυτό σημαίνει πως και ο Herta δεν πρόκειται τελικά να τρέξει στις δοκιμές της Alpine στο Hungaroring, τώρα που φαίνεται να μην υπάρχει θέση γι’ αυτόν στη F1 του χρόνου.
Ο Marko από την πλευρά του υπογράμμισε πως η ανάγκη ενός επτά φορές νικητή στα IndyCar να αποδείξει πως έχει τα προαπαιτούμενα για το επίπεδο της F1 ήταν “ακατανόητη”, κάτι που σύμφωνα με τον Αυστριακό οφείλεται στο γραφειοκρατικό σύστημα απόδοσης βαθμών, ειδικά απ’ τη στιγμή που μέσω πολλαπλών συμμετοχών σε περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ο Herta θα είχε τη δυνατότητα να εγκλιματιστεί πλήρως στις απαιτήσεις του επιπέδου της F1.
Πίεση υπήρχε προς τον Αμερικάνο και από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με την Andretti Motorsport να ζητά από τον οδηγό μια οριστική απάντηση, ώστε να γνωρίζει εάν μπορεί να υπολογίζει στις υπηρεσίες του για του χρόνου. Η ομάδα του Andretti δεν θα ήθελε να ψάχνει αντικαταστάτη τελευταία στιγμή για το 2023, σε περίπτωση που ο Herta ανακοινωνόταν από τη Red Bull λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.
Επιπλέον, εάν ο Herta απέρριπτε πρόωρα την Andretii, και το project της Formula 1 ναυαγούσε λόγω του συστήματος της superlicence, τότε ο οδηγός θα έμενε ένα χρόνο ξεκρέμαστος, χωρίς ομάδα για να τρέξει.
back in the points after a strong race 👊 @pierregasly debriefs his race in Monza 👌 pic.twitter.com/RsN8RX5XI9
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) September 11, 2022
Αυτό θέτει πλέον ερωτηματικά και στο τί θα γίνει με την υπόθεση Gasly στην Alpine. Τον προηγούμενο καιρό, στη Red Bull διατυμπάνιζαν πως εάν δεν βρεθεί λύση στην υπόθεση Herta, τότε δεν επρόκειτο να αφήσει τον Gasly να πάει στη γαλλική ομάδα, μιας και ο Γάλλος δεσμεύεται με συμβόλαιο και για το 2023. Ωστόσο, μια μετακίνηση του Gasly στο Enstone δεν είναι εντελώς απίθανη.
Θα πρέπει, όμως, η AlphaTauri να βρει έναν αντικαταστάτη για τον ταλαντούχο Gasly, αλλιώς δεν πρόκειται να δοθεί το πράσινο φως από τον Marko, ο οποίος και ως υπεύθυνος του προγράμματος οδηγών, καλείται να πάρει τις οριστικές αποφάσεις πάνω σε τέτοια ζητήματα.
Σύμφωνα και με το Motorsport-Total, ο Marko δεν επιθυμεί να αντικαταστήσει τον Gasly με κάποιον νεαρό οδηγό του προγράμματος της Red Bull. Αυτή τη στιγμή, η Red Bull έχει στη Formula 2 τέσσερις οδηγούς της. Ο Liam Lawson, αρκετά έμπειρος στο επίπεδο της F2, συμμετείχε σε FP1 στο Spa, ωστόσο δεν φαίνεται να προαλείφεται για άνοδο στη μεγάλη κατηγορία.
Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τους Jehan Daruvala, Ayumu Iwasa και Dennis Hauger, οι οποίοι δείχνουν πως ακόμα χρειάζονται χρόνο για να εξελιχθούν ως οδηγοί.
“Αξιολογούμε αυτή τη στιγμή όλες τις πιθανές επιλογές που έχουμε”, σχολίασε ο Marko σχετικά με το ποιος θα βρεθεί στο δεύτερο cockpit της AlphaTauri του χρόνου.
Σίγουρο ωστόσο θα πρέπει να θεωρείται πως ανάμεσα στα ονόματα που εξετάζονται, δεν βρίσκεται αυτό του Mick Schumacher.
Τις τελευταίες ημέρες, μάλιστα, προέκυψε και το όνομα του Nyck de Vries για τη θέση της AlphaTauri, με αυτόπτες μάρτυρες να βλέπουν τον Ολλανδό να μπαίνει στο γραφείο του Helmut Marko στο Graz της Αυστρίας, χθες, ημέρα Παρασκευή.
Ο de Vries, αντικαθιστώντας τελευταία στιγμή τον Alex Albon στη Monza το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, κατάφερε με μια εξαιρετική εμφάνιση να τερματίσει 9ος, δίνοντας βαθμό στη Wiliams, την ίδια στιγμή που ο Nicholas Latifi δεν έχει καταφέρει να φέρει βαθμό φέτος στο Grove.
Μια τέτοια εμφάνιση, ειδικά και υπό τις συνθήκες υπό τις οποίες ήρθε, κάνει τα βλέμματα να στραφούν με ενδιαφέρον προς την πλευρά του de Vries, ο οποίος έχει ήδη ένα γεμάτο βιογραφικό. Όντας πρωταθλητής στη F2 το 2019, πρωταθλητής στη Formula E το 2020 και τρίτος οδηγός και οδηγός εξέλιξης της Mercedes, ο Ολλανδός έχει σίγουρα παραστάσεις ικανές για να τον φέρουν στη Formula 1. Το επίσημο συμβόλαιό του με τη Mercedes μάλιστα έχει λήξει μετά το τέλος του προγράμματος της Formula E, με τον Toto Wollf να επιβεβαιώνει πως δεν υπάρχει δεσμευτικό συμβόλαιο μεταξύ των δύο πλευρών.
The moment @nyckdevries‘ weekend took an unexpected turn 😅#WeAreWilliams #ItalianGP pic.twitter.com/ePGBCdcygO
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 15, 2022
Και με την οδήγησή του στη Monza, το επικύρωσε με τον καλύτερο τρόπο. Ο 27χρονος, τραβάει επίσης και τα βλέμματα των Alpine και Williams, ενώ θα βρεθεί και στις δοκιμές της γαλλικής ομάδας στο Hugaroring τον Σεπτέμβριο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!