Στο τρέχον πρωτάθλημα, είμαστε μάρτυρες της αναγέννησης της McLaren στη Formula 1, είναι όμως αυτό όντως απροσδόκητο;
Ο επικεφαλής της ομάδας Andreas Seidl δήλωσε πρόσφατα ότι η αναδιάρθρωση της ομάδας του 2018, της οποίας ήταν μέρος, θα ξεκινήσει να φέρνει αποτελέσματα, αν υπάρξουν τέτοια, όταν το μονοθέσιο του 2020 έρθει στην δράση.
Αλλά, ενώ πλησιάζουμε το μέσον της σεζόν του 2019, η ομάδα του Woking φαίνεται να έχει ξεχωρίσει από το υπόλοιπο midfield και να μπορεί ακόμα και να αναμιχθεί με τα μεγάλα παιδιά στα αρχικά στάδια του αυστριακού GP.
Η Honda πήρε επίσης την πρώτη της νίκη στη Formula 1 από τότε που επέστρεψε, αρχικά με τη McLaren. Έτσι φαίνεται ότι το διαζύγιο έφερε και τα δύο μέρη να έχουν ησυχάσει με τους νέους συνεργάτες.
Ήταν στο τέλος του 2017 όταν η McLaren-Honda έπαψε να υπάρχει. Τρία χρόνια κακής απόδοσης, κακής αξιοπιστίας και παγωμένων σχέσεων τελικά οδήγησαν στην αναπόφευκτη ρήξη.
Η πέμπτη θέση ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε κατά τη διάρκεια της εταιρικής σχέσης, προσφορά του Fernando Alonso. Με το ζευγάρι να πηγαίνει σε ξεχωριστούς δρόμους, η McLaren ήταν σταθερά σε έναν κόσμο αβεβαιότητας και πουθενά κοντά στις δάφνες που κάποτε απολάμβαναν. Η Honda κοιτούσε να διασώσει την επιστροφή τους στο άθλημα με την Toro Rosso.
Η συνεργασία με την Renault
Στο 2018 πλέον και η McLaren βρήκε νέους προμηθευτές κινητήρων με τη μορφή της Renault. Η ελπίδα ήταν η καλύτερη απόδοση και καλύτερη αξιοπιστία, αν και κανένα δεν υλοποιήθηκε.
Η σχέση ξεκίνησε με ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα, με τον Alonso στους βαθμούς για πέντε συνεχόμενους αγώνες από την Αυστραλία ως την Ισπανία, αλλά στη συνέχεια θέματα αξιοπιστίας άρχισαν να εμφανίζονται ξανά. Ο Stoffel Vandoorne εν τω μεταξύ ήταν εκτός ρυθμού για το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν.
Η ομάδα όμως ήταν αποφασισμένη να αλλάξει τις τύχες της. Πριν ακόμα ανακοινωθούν οι Carlos Sainz και Lando Norris ως ένα νέο δίδυμο οδηγών για τη McLaren το 2019, σημαντική δουλειά συνέβαινε στο παρασκήνιο.
Στο πλαίσιο της αναθεώρησης της διοικητικής ομάδας και των δομών της McLaren, δύο από τα μεγαλύτερα αποκτήματα ήταν ο James Key, ο οποίος έφτασε ως τεχνικός διευθυντής και ο Seidl ως αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας.
Μίλησαν έντονα για την ανάγκη να επιστρέψει η McLaren στο μπροστινό μέρος του grid και την πεποίθησή τους ότι αυτό ήταν εφικτό και όταν έβαλαν την MCL34, προσέλκυσε την προσοχή του τεχνικού γκουρού της Red Bull (και πρώην της McLaren), Adrian Newey.
Εθεάθη στο Μπαχρέιν με ένα σημειωματάριο στο χέρι, ρίχνοντάς της μια καλή ματιά στο grid πριν από τον αγώνα.
Η MCL34 είχε ήδη δείξει ότι είναι πιο ανταγωνιστική από την προκάτοχό της και ο αγώνας στο Διεθνή Πίστα Sakhir το απέδειξε, καθώς ο Sainz έδωσε μάχη στον αγώνα με τον πρώτο οδηγό της Red Bull, Max Verstappen.
“Η McLaren προφανώς είχε κάποια δύσκολα χρόνια από την άποψη ότι πιθανώς το σασί της δεν ήταν τόσο καλό όσο θα μπορούσε να είναι, αλλά το άλλαξαν αυτό φέτος”, ανέφερε ο Newey στο podcast της Natalie Pinkham ‘In The Pink’.
“Αυτό είναι καλό για το άθλημα.
“Νομίζω ότι δημιούργησαν ένα καλό μονοθέσιο, σίγουρα, το οποίο θα πρέπει σίγουρα να τους οδηγήσει σε μια πολύ καλύτερη σεζόν από ότι πέρυσι.
“Είναι μάλλον απίθανο ότι θα τους δώσει νικητήριες επιδόσεις, αλλά έχουν κάνει ένα καλό βήμα που είναι θετικό για το άθλημα”.
Αν στον Newey αρέσει αυτό που βλέπει, τότε θα πρέπει να αρέσει και σε όλους τους υπόλοιπους.
Το γαλλικό Grand Prix αποτέλεσε μια περαιτέρω προειδοποίηση για το γεγονός ότι η McLaren όντως επιστρέφει, όταν ο Norris κατατάχθηκε 5ος και ο Sainz τερμάτισε 6ος τον αγώνα.
Ο ρυθμός τους την Κυριακή δεν αντεπεξήλθε στις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν, αν και δεν ήταν κακός, καθώς εξασφάλιζαν ένα διπλό τερματισμό στους βαθμούς, την στιγμή που ο προμηθευτής κινητήρων τους, η Renault, ξεκαθάρισαν ότι πιστεύουν πως μια καλή μάχη μεταξύ του ζευγαριού έχει ξεκινήσει για το 2019 και την 4η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Όμως, η McLaren αποδέχτηκε αυτή την πρόκληση και στην Αυστρία έκανε ένα ακόμα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Ήταν η 5η θέση για τον Norris και πάλι στο grid, ενώ αυτή τη φορά η MCL34 είχε τον ρυθμό αρχικά για να ακολουθήσει τους πρωτοπόρους. Μάλιστα ο Βρετανός στιγμιαία βρέθηκε στην 3η θέση, μπροστά από τον Lewis Hamilton.
Η 6η θέση ήταν το τελικό του βραβείο μπροστά από τον Pierre Gasly της Red Bull, ενώ ο Sainz έπρεπε να ανέβει από ποινή εκκίνησης και 19η θέση, φτάνοντας να διασχίζει τη γραμμή τερματισμού 8ος. Μια τέτοια καταιγιστική οδήγηση από το τέλος του grid θα ήταν αδιανόητη όχι πολύ καιρό πριν.
Κοιτάζοντας πίσω, από το σημείο όπου η McLaren ήταν μετά το διαζύγιο της με την Honda, μέχρι σήμερα, είναι μια αργή αλλά σταθερή ανάκαμψη για μία από τις πιο αγαπημένες και πολύτιμες ομάδες της Formula 1.
Μετά από τα πολύ χαμηλά, φαίνεται ότι κατευθύνονται και πάλι ψηλά και με το ρυθμό προόδου τους ίσως μιλάμε για τερματισμό στο top 4 της Formula 1 πριν το 2019.
Δεν είναι ακόμα πουθενά κοντά στο σημείο όπου πραγματικά θέλουμε να δούμε τη McLaren σε αγώνες, αλλά δίνουν σε όλους λόγους να πιστεύουν ότι μπορεί να είναι και πάλι εφικτό.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!