Όνειρο θερινής νυκτός θεωρεί ο Ross Brawn την πρόταση του Sebastian Vettel για επιστροφή σε κλασικούς κινητήρες σαν τον V10 του FW14B που οδήγησε στο Silverstone με βιώσιμα καύσιμα.
Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε μια συζήτηση σχετικά με μια πιθανή επιστροφή δυνατών παλιών κινητήρων όταν έκανε μια επίδειξη, οδηγώντας με πλήρως βιώσιμα καύσιμα, στο FW14B του Nigel Mansell στο Βρετανικό Grand Prix.
Ο τέσσερις φορές πρωταθλητής αμφισβήτησε εάν η F1 έπρεπε να συνεχίσει να επιδιώκει υβριδικούς κινητήρες τούρμπο εάν μπορούσε να τροφοδοτήσει απλούστερους και πιο συναρπαστικούς κινητήρες παλαιότερου τύπου.
«Λατρεύω αυτά τα αυτοκίνητα. Μου αρέσει να έχω την αίσθηση του V10», είπε μετά την επίδειξη. «Αν και η ιστορία γράφεται προς τα εμπρός, παρόλα αυτά αξίζει να αναρωτηθούμε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος;»
«Επίσης αξίζει να σκεφτούμε και ποιος είναι ο φθηνότερος τρόπος να γίνουμε βιώσιμοι. Επειδή αυτοί οι τούρμπο υβριδικοί κινητήρες κοστίζουν μια περιουσία, η ανάπτυξή τους έχει κοστίσει αστρονομικά ποσά ως τώρα.»
Τα σχόλια του Vettel για απλούστερους και πιο δυνατούς κινητήρες έλαβαν υποστήριξη από άλλα βασικά πρόσωπα της F1, συμπεριλαμβανομένου του αφεντικού της Red Bull, Christian Horner.
Ωστόσο, τα αφεντικά της F1 δεν το βλέπουν αυτό ως μια βιώσιμη λύση για τη μακροπρόθεσμη υγεία του αθλήματος, και πιστεύουν ότι η επιστροφή στους ιστορικούς V10 κινητήρες πρακτικά θα ακύρωνε την έννοια του κατασκευαστή.
Μιλώντας για τις δηλώσεις του Vettel, ο διευθύνων σύμβουλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού F1, Ross Brawn, δήλωσε: «Καταλαβαίνω τι λέει ως ένα βαθμό. Πιστεύω ότι οι βασικοί λόγοι που οι κατασκευαστές υποστήριξαν την παραγωγή των πολύ αποδοτικών υβριδικών κινητήρων ήταν η κατανάλωση καυσίμου, ο τύπος καυσίμου που χρησιμοποιούμε, η απόδοση των κινητήρων.»
«Η απόδοση εξακολουθεί να είναι ένας μεγάλος παράγοντας. Επομένως, ακόμα κι αν χρησιμοποιείτε πλήρως βιώσιμα καύσιμα, εξακολουθείτε να θέλετε μεγαλύτερη απόδοση, τη στιγμή που οι ιστορικοί κινητήρες έχουν ταβάνι. Επομένως, επιμένουμε στην υβριδική λύση.»
«Άλλωστε είναι πιο ελκυστικό για τους κατασκευαστές, καθώς υποστηρίζουν και χρηματοδοτούν την έρευνα. Δεν νομίζω να υπάρχει ούτε ένας κατασκευαστής αυτή τη στιγμή που θα έβαζε χρήματα σε ένα V10. Αυτός είναι ένας διαφορετικός τύπος αθλήματος στην πραγματικότητα. Είναι F2, όχι F1.»
Ο Brawn είπε ότι είναι επίσης δύσπιστος για το αν η νέα γενιά θαυμαστών πραγματικά επιθυμεί την επιστροφή των πολύ δυνατών κινητήρων στα αυτοκίνητα.
«Υπάρχει μία νέα δημογραφικά βάση θαυμαστών εκεί έξω που πιστεύει ότι αυτοί οι κινητήρες είναι λίγο παράξενοι», είπε για τους V8 και V10 του παρελθόντος.
«Στους ανθρώπους αρέσουν διαφορετικά πράγματα και υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός οπαδών εκεί έξω που πιθανώς αρέσει πολύ η ιδέα ότι μπορούν να συνομιλούν στις κερκίδες ενώ τα αυτοκίνητα αγωνίζονται. Δεν είναι τόσο σημαντικό για αυτούς.»
«Εμείς προερχόμαστε από μια εποχή όπου μας άρεσε να ακούμε έναν V12 να ουρλιάζει, αλλά αυτό ήταν οδυνηρό. Έχετε ξεχάσει πόσο θορυβώδεις ήταν στην πραγματικότητα.»
Οι δηλώσεις του Brawn αναμένεται να προκαλέσουν αντιδράσεις από τους παλιότερους υποστηρικτές της Formula 1, καθώς εκείνη η εποχή θεωρείται έως και σήμερα μία από τις κορυφαίες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!