Ταχύτερος όλων στην πρωινή περίοδο των δοκιμών ήταν ο Sergio Perez δοκιμάζοντας τις αναβαθμίσεις της Red Bull σε μία περίοδο με έντονη δραστηριότητα, στην 2η θέση βρέθηκε ο Zhou με μία πολύ καλή εμφάνιση και την τριάδα συμπλήρωσε η Alpha Tauri του Pierre Gasly.
Οι θερμοκρασίες ήταν υψηλές κατά την διάρκεια των δοκιμών φτάνοντας στους 38 βαθμούς Celsius. Στα τελευταία νέα πριν από το ξεκίνημα της περιόδου ο Daniel Ricciardo διαγνώστηκε θετικός στον κορονοϊό και έχασε την 3η ημέρα των δοκιμών, με τον Lando Norris να βρίσκεται στο cockpit της McLaren και τις 3 ημέρες.
Παρότι η δράση ξεκίνησε στις 9:00 (Ώρα Ελλάδος), η Haas ζήτησε άδεια να βγει στην πίστα 1 ώρα νωρίτερα με τον Kevin Magnussen λόγο της απουσίας από την 1η ημέρα των δοκιμών. Ο Carlos Sainz ήταν ταχύτερος την χθεσινή ημέρα με τους οδηγούς να δοκιμάζουν διαφορετικά set up και στρατηγικές.
Στην χθεσινή ημέρα των δοκιμών η Williams του Latifi αναγκάστηκε να σταματήσει λόγο της φωτιάς στα πίσω φρένα όπου οδήγησε σε ένα σπινιάρισμα.
We are GO for the final day of testing in Bahrain!#F1Testing #F1 pic.twitter.com/F9p4CzpxjQ
— Formula 1 (@F1) March 12, 2022
Τα aero rakes έκαναν και πάλι την εμφάνιση τους στο μονοθέσιο W13 της Mercedes στο πίσω μέρος και στο μπροστινό μέρος του Alonso με την Alpine. Η Aston Martin εμφανίστηκε και αυτή με aero rakes, ωστόσο το μονοθέσιο της Βρετανικής ομάδας μπήκε και πάλι στα pits για κάποιες διορθώσεις.
Ύστερα από μισή ώρα στην πρωινή περίοδο η Red Bull δεν είχε εμφανιστεί στην πίστα, με την ομάδα να αναφέρει ότι θα δούμε επιπλέον αναβαθμίσεις στο Bahrain. Ο Norris ήταν στην κορυφή των χρόνων έως την πρώτη μισή ώρα με την μαλακή γόμα, ενώ ο Magnussen συνέχισε να συμπληρώνει ακόμα περισσότερους γύρους.
Στα 50 πρώτα λεπτά έκανε την εμφάνιση της και η Red Bull με τον Sergio Perez, την ίδια στιγμή που ο Zhou ήταν ταχύτερος με την μεσαία γόμα. Ο Alonso συμπλήρωσε 18 γύρους με την πιο σκληρή γόμα και θα βρίσκεται στο cockpit όλη την ημέρα.
Η μηχανικοί της Mercedes δούλευαν για αρκετή ώρα στο μονοθέσιο αλλάζοντας την ανάρτηση και πραγματοποιώντας αλλαγές στο set up του μονοθέσιου. Ο Sergio Perez βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων την 1η ώρα των δοκιμών με 1:34.733 και ένα εντελώς διαφορετικό σασί.
No one can resist getting a shot of the #VF22 😍#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/ffu8YF5Xei
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 12, 2022
Ο Lewis Hamilton επέστρεψε και πάλι στην πίστα με την μεσαία γόμα, αναφέροντας ότι ήταν μία “δύσκολη” ημέρα εχθές, με τα sidepods της Mercedes να ξεχωρίζουν ενώ δεν έλλειψαν και τα σχόλια από την Red Bull για τον σχεδιασμό.
Μία μικρή παρατήρηση: Τα ολοκαίνουργια μονοθέσια, οι νέοι σχεδιασμοί, οι αναβαθμίσεις, τα νέα ελαστικά της Pirelli… όλα θα παίξουν σημαντικό ρόλο και είναι αρκετά δύσκολο να βγει κάποιο συμπέρασμα από τους πρώτους αγώνες της σεζόν. Μπορεί στους πρώτους αγώνες να δούμε έναν ή δύο νικητές ή και παραπάνω όμως με τις φετινές αναβαθμίσεις μπορεί να αλλάξει γρήγορα η κατάσταση στο grid.
Ο αέρας έκανε και πάλι την εμφάνιση του στην πίστα, με τις θερμοκρασίες να είναι πιο υψηλές και αυτό να επηρεάζει τα μονοθέσια. Ο Zhou βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων στην 1:30 ώρα της περιόδου συμπληρώνοντας 26 γύρους προτού μπει στα pits.
Ο Sergio Perez βελτίωνε συνεχώς τον χρόνο του πέφτοντας κάτω από 1:40 με την μεσαία γόμα, και όπως όλα δείχνουν βρισκόταν σε έναν γρήγορο ρυθμό κατά την διάρκεια του πρωινού.
Η Alfa Romeo συνέχισε τους γρήγορους γύρους της με τον Zhou ενώ βρισκόταν στην κορυφή των χρόνων έως και τα μισά της περιόδου. Η Alfa Romeo αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα στις προηγούμενες δοκιμές και φαίνεται να έχει βελτιωθεί αρκετά λίγο πριν την έναρξη της σεζόν.
Zhou Guanyu hits the top spot 💪
He displaces Perez at the top with a time of 1:33.959 ⏱#F1Testing #F1 pic.twitter.com/H5xjntHlnV
— Formula 1 (@F1) March 12, 2022
Η McLaren εμφανίστηκε στην πίστα την τελευταία ημέρα των δοκιμών με δύο διαφορετικά σασί, προσπαθώντας να λύσει και τα θέματα που είχε με την ψύξη των φρένων. Την ίδια στιγμή η Aston Martin δοκίμασε δύο διαφορετικές επιλογές στο μπροστινό μέρος της AMR22.
Ο Alex Albon, ο οποίος ήταν εκτός μονοθέσιου δήλωσε κατά την διάρκεια των πρωινών δοκιμών: “Στην Βαρκελώνη είχε κρύο, εμείς ήρθαμε σε μία πίστα με πιο σκληρή άσφαλτο και τα μονοθέσια είναι πιο άγρια. Είναι ενδιαφέρον, ήμουν ένα χρόνο εκτός και είμαι ενθουσιασμένος – νομίζω ότι η καρδιά μου χτυπάει πιο δυνατά τώρα. Ο αυχένας σε πονάει αλλά αυτή είναι μία πιο εύκολη πίστα για οδήγηση, αλλά η θερμοκρασία σε πιάνει.”
Με 2 ώρες να έχουν συμπληρωθεί ο οδηγός της Haas, Magnussen έχει βάλει το πόδι στο γκάζι προσπαθώντας να μαζέψει όσες περισσότερες πληροφορίες μπορεί, έχοντας σημειώσει 36 γύρος έως εκείνη την ώρα.
Ο Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο γύρο λίγο μετά την 2η ώρα, μειώνοντας κατά 8 δέκατα τον χρόνο του Zhou με την Alfa Romeo. 15 λεπτά μετά τα μισά της περιόδου ο Hamilton είχε ένα μπλοκάρισμα στην στροφή 10, με τους οδηγούς να αναζητούν το τέλειο σημείο για να φρενάρουν στην συγκριμένη στροφή.
Η Alpha Tauri μέχρι εκείνη την στιγμή είχε τους περισσότερους γύρους και ήταν η πιο σταθερή ομάδα των δοκιμών. Στο τιμόνι βρέθηκε ο Gasly ο οποίος παρέμενε 3ος με 1 ώρα και 30 λεπτά πριν το τέλος της περιόδου.
Τα προβλήματα συνεχίστηκαν για την McLaren, η οποία φαίνεται να αντιμετωπίζει υπερθέρμανση στα φρένα.
Μία παρατήρηση για τα προβλήματα στα φρένα των μονοθέσιων: Σε πίστες όπως το Bahrain και γενικά σε πίστες με υψηλές θερμοκρασίες τα φρένα ταλαιπωρούνται κατά πολύ. Όπως είδαμε και με την Williams εχθές τα φρένα είχαν φτάσει στο μέγιστο της θερμοκρασίας που αντέχουν και πήραν φωτιά με αποτέλεσμα να πάρει φωτιά και η ανάρτηση στο πίσω μέρος του μονοθέσιου της Williams. Ωστόσο τα φρένα ταλαιπωρούνται στο μέγιστο και ύστερα από 2 ώρες συνεχόμενων γύρων. Ένα ακόμη παράδειγμα, αυτή την φορά για το WEC, είναι ότι τα αντίστοιχα prototypes στην κορυφαία κατηγορία LMH πρέπει να αλλάξουν δισκόφρενα κατά την διάρκεια του αγώνα διότι οι θερμοκρασίες είναι υψηλές και υπάρχει πρόβλημα στο φρενάρισμα των αυτοκινήτων μετά από κάποια ώρα, φυσικά μιλάμε για αγώνες αντοχής αλλά και θα μπορούσαμε να πούμε ότι και οι pre-season δοκιμές είναι ένας αγώνας αντοχής για την Formula 1.
Rolling out for more. 👊 pic.twitter.com/gmevAroZ30
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 12, 2022
Ο Lando Norris μπήκε στα pits εδώ και αρκετή ώρα με την McLaren να έχει λύσει το μονοθέσιο για να επιδιορθώσει μερικά προβλήματα στο μονοθέσιο του Βρετανού. Ο Sainz ξαναβγήκε στην πίστα με 1 ώρα να απομένει και ενώ έβαλε την μεσαία γόμα.
Μία μικρή μονομαχία είχαμε με τους Gasly και Hamilton, με το μονοθέσιο της Alpha Tauri να κολλάει πίσω από την Mercedes και να περνάει στο τέλος τον Βρετανό οδηγό.
Ο Sergio Perez βγήκε και πάλι στην πίστα έχοντας τους λιγότερους γύρους αλλά τον ταχύτερο χρόνο της πρωινής περιόδου με 1 ώρα να απομένει έως το τέλος της περιόδου.
The chase is on 😅@LewisHamilton follows @PierreGASLY around for several laps, helping to get a sense of race conditions in these new cars #F1Testing #F1 pic.twitter.com/HE0fV1iYzC
— Formula 1 (@F1) March 12, 2022
Αρκετοί οδηγοί έκαναν αναφορά για το porpoising, κάτι το οποίο ήταν εμφανές στην κάμερα, όταν είδαμε τον Alonso να αναπηδά στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού με το μονοθέσιο της Alpine. Ο Ισπανός οδηγός είχε έντονες αναπηδήσεις και πολλές φορές το πάτωμα του μονοθέσιου είχε επαφή με την άσφαλτο.
Η Haas θα έχει επιπλέον 3 ώρες δοκιμών στην τελευταία ημέρα των δοκιμών, με την Αμερικάνικη ομάδα να συνεχίζει ακάθεκτη και το απόγευμα με τον Mick Schumacher στο τιμόνι της ομάδας.
Οι υψηλές θερμοκρασίες θα συνεχιστούν όπως φαίνεται και στην απογευματινή περίοδο με τους ανέμους να κάνουν και πάλι την εμφάνιση τους.
Η Haas ανέφερε ότι ένα πρόβλημα στο σύστημα καυσίμου άφησε το μονοθέσιο στο γκαράζ, με τον Magnussen να συμπληρώνει μόλις 38 γύρους.
Στην τελευταία μισή ώρα βγήκαν και πάλι οι περισσότεροι οδηγοί για να βελτιώσουν τους προσωπικούς τους χρόνους, όμως η κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνιση της ως δοκιμή από τους αγωνοδίκες, έτσι τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα με 8 λεπτά να απομένουν.
Λίγο πριν το τέλος της περιόδου έγινε μία δοκιμή στην στατική εκκίνηση από τους οδηγούς και έτσι ολοκληρώθηκε η πρωινή περίοδος.
*Η επόμενη προγραμματισμένη περίοδος είναι το απόγευμα στις 14:00 (Ώρα Ελλάδος)
Τα αποτελέσματα της πρωινής περιόδου
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!