Ο Toto Wolff λέει ότι είναι διχασμένος για το πως να αντιδράσει στην κούρσα τακτικής του Lewis Hamilton στο Abu Dhabi Grand Prix καθώς ο οδηγός του αγνόησε μια άμεση εντολή από τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας Paddy Lowe.
Σε μια τελευταία προσπάθεια να αναστρέψει τις τύχες του για το πρωτάθλημα υπέρ του ο Hamilton ο κράτησε τον Nico Rosberg στους υπόλοιπους οδηγούς πίσω του στο φινάλε της σεζόν στο Abu Dhabi. Αν Rosberg έπεφτε από δεύτερος, τέταρτος ο Hamilton θα ήταν πίσω στη διεκδίκηση για τον τίτλο, αλλά τελικά ο Rosberg τερμάτισε δεύτερος για να πάρει τον τίτλο.
“Όπως ήταν ένα πολύ πιθανό σενάριο [η τακτική του Hamilton], υπήρχαν πολλές συζητήσεις γύρω από αυτό [πριν από τον αγώνα],” είπε ο Wolff. “Όχι μόνο αυτό το πρωινό, αλλά ήταν σαφές ότι ήταν ένας από τους πιθανούς τρόπους για τον Lewis να κερδίσει το πρωτάθλημα, αν Nico ερχόταν υπό απειλή από πίσω και αυτό είναι ακριβώς τι συνέβη. Δεν αποτελεί έκπληξη.”
Προς το τέλος του αγώνα, το τεχνικό αφεντικό της Mercedes, ο Lowe από την ενδοεπικοινωνία είπε στον Hamilton να επιταχύνει υπό το φόβο του Sebastian Vettel, που ήταν με το ταχύτερο supersoft ελαστικό, πως θα κλείσει τη διαφορά και θα ξεπεράσει τους δύο οδηγούς.
“Η νούμερο ένα μας αρχή, στα τρία χρόνια – δεν έχει σημασία αν είναι ο πρώτος αγώνας ή ο τελευταίος – είναι να εξασφαλίσουμε τη νίκη”, ο Wolff, πρόσθεσε. “Τώρα μπορείτε να το διερωτηθείτε αυτό, αν είναι η σωστή αρχή για να πάμε μπροστά, αλλά αυτό είναι ακριβώς αυτό που κάναμε στο pitwall, ήταν δύο στιγμές και γι ‘αυτό του ζητήσαμε να αυξήσει το ρυθμό και δεν ήταν για οποιονδήποτε άλλο λόγο.”
Η Mercedes έχει «κανόνες εμπλοκής» για την κάλυψη των ευαίσθητων σεναρίων, όπως τον αγώνα της Κυριακής, συμπεριλαμβανομένης μιας εντολής από το pitwall. Συνήθως μόνο ο μηχανικός αγώνα του οδηγού επικοινωνεί μέσω του ραδιοφώνου προς το αυτοκίνητο και ο Lowe έρχεται μόνο όταν το μήνυμα είναι υψηλότερης ιεραρχίας.
“Ναι, ο Paddy με την εντολή είναι η υψηλότερη κλιμάκωση που έχουμε στους κανόνες εμπλοκής μας”, ο Wolff επιβεβαίωσε. «Έχουμε εφεύρει αυτούς τους κανόνες εμπλοκής μαζί, πριν από κάποιο καιρό, όταν καθίσαμε σε ένα τραπέζι στη Μελβούρνη.”
Παρακούοντας την εντολή και βάζοντας την 1-2 νίκη σε διακύβευμα, ο Hamilton ήταν σε παράβαση του εσωτερικού κανονισμού της ομάδας. Ο Wolff είπε ότι δεν είχε ακόμη αποφασίσει πώς να ασχοληθεί με την ανυπακοή του οδηγού του.
“Για άλλη μια φορά, είμαι διχασμένος. Το ένα μισό μου λέει ότι έχουμε 1.500 άτομα στην ομάδα, 300.000 άτομα στην Daimler που δημιουργούν αξίες. Σέβονται αυτές τις αξίες και υπονομεύοντας τη δομή δημόσια σημαίνει ότι βάζεις τον εαυτό σου πριν από την ομάδα. Είναι πολύ απλό, είναι όπως είναι. Και η αναρχία δεν λειτουργεί μέσα σε οποιαδήποτε ομάδα ή σε οποιαδήποτε εταιρεία.
“Το άλλο μισό μου λέει ότι ήταν η μοναδική ευκαιρία του Lewis για την κατάκτηση του πρωταθλήματος σε αυτό το στάδιο και ίσως δεν μπορείς να απαιτήσεις από έναν οδηγό αγώνων, που είναι ένας από τους καλύτερους, αν όχι ο καλύτερος εκεί έξω – ένα πραγματικό σκυλί φρουρός στο αυτοκίνητο – να συμμορφωθεί σε μια κατάσταση όπου το ένστικτό του δεν μπορεί να τον κάνει να συμμορφωθεί. Έχει να κάνει σχετικά με την εξεύρεση λύσης του πως να λυθεί αυτό στο μέλλον, γιατί πλέον ένα προηγούμενο έχει οριστεί. Επιτρέψτε μου λοιπόν να κοιμηθώ τη νύχτα και να το σκεφτώ και να καταλήξουμε σε μια λύση αύριο.”
Προηγουμένως υπήρξε συζήτηση ενός σημαντικού χρηματικού προστίμου – ή, ενδεχομένως, μιας μη συμμετοχής σε αγώνα – αν ο Rosberg ή ο Hamilton παραβίαζαν τους κανόνες εμπλοκής. Ερωτηθείς αν τα μέτρα αυτά ήταν δυνατόν, ο Wolff είπε ότι δεν αποκλείεται τίποτα.
“Νομίζω ότι πρέπει να εξετάσουμε τη συνολική κατάσταση και να δούμε, τι σημαίνει αυτό; Όλα είναι πιθανά από το «να αλλάξουμε τους κανόνες για το επόμενο έτος, επειδή δεν λειτουργεί σε αυτούς τους κρίσιμους αγώνες και ίσως να θέλουμε να τους δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία σε αγώνες στο να αγωνίζονται ο ένας τον άλλον» – εμείς θα τους ακούσουμε – έως την πιο σκληρή πλευρά που αισθανόμαστε οι αξίες δεν σεβάστηκαν. Αυτό είναι 180 μοίρες και δεν είμαι σίγουρος ακόμα, το που η βελόνα πρόκειται να πάει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!