Με το νέο της εξόδου του Mattia Binotto από τη Ferrari να γίνεται και επίσημα γνωστό χθες, τα υψηλά ιστάμενα στελέχη στο Maranello έχουν μπροστά τους ένα διττό πρόβλημα να επιλύσουν.
Η χθεσινή ανακοίνωση από την ομάδα πως ο Binotto θα απομακρυνόταν από τον ρόλο του ως επικεφαλής της ομάδας ήρθε μετά από αρκετό καιρό σεναρίων τα οποία έκαναν λόγο για αποχώρηση του Ιταλού μετά από 28 χρόνια στην ομάδα.
Η Ferrari δήλωσε στην επίσημη ανακοίνωση της λύσης της συνεργασίας της με τον Binotto πως η διαδικασία εύρεσης νέου επικεφαλής ήταν “καθ΄οδόν” και “αναμένεται να οριστικοποιηθεί από το νέο έτος”.
Ο επικεφαλής της Alfa Romeo Sauber, Fred Vasseur, δείχνει το φαβορί για τη συγκεκριμένη θέση, με δημοσιεύματα να συνδέουν τις δύο πλευρές εδώ και βδομάδες, από τη στιγμή που οι φήμες για αποχώρηση Binotto βγήκαν στα paddock.
Η αντικατάσταση του επιβλέποντος της ομάδας, ωστόσο, δεν είναι το μόνο που πρέπει να γίνει στο εσωτερικό της Ferrari. Οι John Elkann και Benedetto Vigna θα πρέπει να βρουν και έναν νέο τεχνικό διευθυντή.
Απ’ όταν πήρε τον ρόλο που μέχρι χθες κατείχε στη Ferrari, πίσω στο 2019, ο Binotto είχε υιοθετήσει έναν αντισυμβατικό, διττό ρόλο, καθώς δεν υπήρξε κάποια πρόσληψη ώστε να καλυφθεί η θέση του τεχνικού διευθυντή, που μέχρι το σημείο εκείνο κατείχε.
Ο Binotto ανέβηκε βαθμίδες στο Maranello έχοντας ξεκινήσει ως μηχανικός στο τμήμα κινητήρων της ομάδας. Ύστερα, έγινε επικεφαλής του τμήματος αυτού, ενώ το 2016 ανέλαβε τον ρόλο του τεχνικού διευθυντή, ύστερα από την αποχώρηση του James Allison.
Ως αποτέλεσμα, ο Binotto συνέχισε να εμπλέκεται με το τεχνικό τμήμα στη Ferrari τα τελευταία χρόνια, δίνοντας ωστόσο ορισμένες από τις αρμοδιότητες του ρόλου αυτού σε κατώτερα στελέχη, ενώ αυτός κράτησε τη γενική επίβλεψη, μαζί με τις ευθύνες ενός επικεφαλής ομάδας.
Αυτό σημαίνει πως η Ferrari ουσιαστικά αναζητά δύο πρόσωπα πλέον για δύο θέσεις με πολλή ευθύνη: ένα για να αναλάβει τον ρόλο του τεχνικού διευθυντή και ένα για τον ρόλο του επικεφαλής της ομάδας. Επίσης, φαίνεται πως δεν υπάρχουν οι βλέψεις για εσωτερικές αναβαθμίσεις εντός του οργανισμού “Ferrari”.
Επίσης, η Scuderia δεν είχε κάποιον έτοιμο αντικαταστάτη για τον Binotto, κοιτώντας πλέον σε άλλες ομάδες και μέρη ώστε να βρει ένα ιδανικό πρόσωπο για τη δουλειά αυτή.
Αν δεν καταφέρει η ιταλική ομάδα να βρει ένα πρόσωπο που θα μπορούσε να συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο με τον Binotto, δηλαδή εκτός από επικεφαλής να είναι και επιβλέπων του τεχνικού τμήματος, τότε θα πρέπει να υπάρξουν και εσωτερικές αλλαγές στη δομή της αγωνιστικής ομάδας, γυρνώντας σε ένα πιο συμβατικό στυλ.
Οι μεγάλες δυσκολίες που υπάρχουν όμως στο μέτωπο της εύρεσης τέτοιου προσώπου είναι ότι τέτοια πρόσωπα, ακόμα κι αν βρεθούν και αποκτηθούν από άλλες ομάδες, θα πρέπει να μείνουν σε αναγκαστική άδεια για αρκετό καιρό.
Όταν η Aston Martin πήρε τον Dan Fallows από τη Red Bull για να γίνει ο νέος της τεχνικός διευθυντής, χρειάστηκαν 10 μήνες πριν ξεκινήσει να δουλεύει για την ομάδα του Lawrence Stroll. Αυτό μάλιστα έγινε εφικτό μόνο κατόπιν αμοιβαίας συμφωνίας των δύο πλευρών για σμίκρυνση της αναγκαστικής άδειας.
Θα ήταν δύσκολος άθλος να καταφέρει η Ferrari να φέρει κάποιον εκτός του οργανισμού της και να τον έχει στον ρόλο εγκαίρως ενόψει 2023, κάτι που σημαίνει πως οι εσωτερικές αναβαθμίσεις και ανακατατάξεις ίσως είναι και μονόδρομος. Βέβαια, κάτι τέτοιο θα απαιτήσει πολλές αλλαγές εντός του τεχνικού τμήματος.
Ο ρόλος του τεχνικού διευθυντή είναι εφάμιλλης σημασίας με αυτόν του επικεφαλής της ομάδας, ρόλοι που έμειναν ταυτόχρονα ακέφαλοι μετά την αποχώρηση Binotto. Αν κοιτάξει κάποιος και τον άμεσο ανταγωνισμό της Ferrari, δηλαδή τις Red Bull και Mercedes, θα δει πως τα πρόσωπα που βρίσκονται εκεί στις αντίστοιχες θέσεις είναι θεμέλιοι λίθοι των οργανισμών αυτών.
Η έξοδος του Binotto δείχνει πως δημιουργεί ένα φαινόμενο ντόμινο για την ιταλική ομάδα, με τη λύση να μην είναι η απλή εύρεση ενός νέου επικεφαλής, στα πρότυπα του Mauricio Arrivabene. Υπάρχει ελάχιστος χρόνος για σπατάλη εάν η Ferrari θέλει να αποκτήσει μια σταθερή ηγεσία ώστε να μπορέσει να είναι περισσότερο ανταγωνιστική το 2023 και να τερματίσει την ανομβρία στους τίτλους που έχει από το 2008.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!