Σημαντικές αλλαγές εξετάζει η F1 όσον αφορά το format των τριημέρων που περιλαμβάνουν αγώνες Sprint. Τι προτάθηκε στις ομάδες, και γιατί φαίνεται δύσκολο να συμφωνηθεί ως το Αζερμπαϊτζάν.
Η βασική ιδέα είναι ο αγώνας Sprint και το Grand Prix να έχουν ξεχωριστές κατατακτήριες και το αποτέλεσμα του sprint να μην επηρεάζει τις θέσεις του πλέγματος για το κύριο γεγονός της Κυριακής.
Το σχέδιο ανακοινώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της F1, Stefano Domenicali, στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής F1, όπου έλαβε ευρεία υποστήριξη από τα αφεντικά των ομάδων.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκε στους αθλητικούς διευθυντές των ομάδων σε μια πρόσφατη συνεδρίαση της Συμβουλευτικής Επιτροπής Αθλητισμού, όπου οι κανόνες συντονίζονται με ακρίβεια με τη FIA.
Είναι κατανοητό ότι οι αθλητικοί διευθυντές ζήτησαν από τη FIA να επιστρέψει με μια οριστική σειρά ενημερώσεων κανόνων για περαιτέρω εξέταση.
Οι συζητήσεις συνεχίστηκαν εντός της FIA κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του GP της Αυστραλίας και οι τελικές λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί.
Ένα σχέδιο είναι η συνεδρία του FP1 της Παρασκευής να ακολουθείται από Κατατακτήριες για τον κύριο αγώνα της Κυριακής.
Το Σάββατο, η προηγουμένως περιττή και μη δημοφιλής συνεδρία του FP2 θα αντικατασταθεί από Κατατακτήριες για το Sprint αργότερα εκείνη την ημέρα.
Ωστόσο, συζητείται επίσης μια εναλλακτική έκδοση με κατατακτήριες Sprint την Παρασκευή και κατατακτήριες για τον Κυριακάτικο αγώνα το Σάββατο.
Η πρόκληση είναι ότι αυτό που ακούγεται σαν μια σχετικά απλή αλλαγή θα περιλαμβάνει σημαντικές ενημερώσεις στους αθλητικούς κανονισμούς που είχαν ήδη αναθεωρηθεί όταν εισήχθησαν τα sprint το 2021.
Υπάρχουν πολλές πτυχές που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως ο τρόπος επεξεργασίας του parc ferme και η κατανομή των ελαστικών.
Η Pirelli έχει ήδη κατασκευάσει και αποστείλει τα ελαστικά για το Σαββατοκύριακο του αγώνα στο Μπακού.
Για το τριήμερο που περιλαμβάνει αγώνα sprint, κάθε οδηγός έχει 12 σετ, που περιλαμβάνουν δύο σετ σκληρών, τέσσερα σετ μεσαίων και έξι σετ μαλακών.
Θα είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν δύο πλήρεις διαδικασίες Κατατακτηρίων τριών μερών στη συνηθισμένη μορφή με οδηγούς να χρησιμοποιούν νέα ελαστικά και στις δύο.
Οι ομάδες πρέπει να δώσουν πίσω δύο σετ μετά το FP1 και στη συνέχεια τυπικά θα χρησιμοποιούσαν τέσσερα σετ μαλακών στο Qualifying της Παρασκευής.
Εάν και οι δύο προκριματικές περίοδοι της Παρασκευής και του Σαββάτου διεξαχθούν στην κανονική μορφή, οι ομάδες θα μπορούσαν να τρέξουν με μεταχειρισμένα ελαστικά στο τελευταίο.
Προτάθηκε και μια εναλλακτική επιλογή που έχει διατυπωθεί και είναι μια μορφή Κατατακτηρίων ενός γύρου, η οποία αντιμετώπισε ποικίλες αντιδράσεις το 2003-‘5, και η οποία θα συνεπαγόταν λιγότερη χρήση ελαστικών.
Το περίπλοκο είναι ότι οποιαδήποτε ενημερωμένη έκδοση των κανονισμών θα πρέπει να συνταχθεί από τη FIA και στη συνέχεια να εκτελεστεί από τις ομάδες μέσω των αθλητικών διευθυντών που αποτελούν το SAC.
Ωστόσο, πολλοί από αυτούς έχουν προγραμματίσει διακοπές για το διάλειμμα του Απριλίου και την περίοδο του Πάσχα, γεγονός που θα μπορούσε να καθυστερήσει τη διαδικασία προσαρμογής των κανόνων.
Η υλικοτεχνική πρόκληση να ελεγχθούν οι αναθεωρημένοι κανόνες από τα μέλη της SAC και στη συνέχεια να σταλούν στην Επιτροπή F1 και στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού για τελική έγκριση εγκαίρως για το Μπακού θα μπορούσε να αποδειχθεί ανυπέρβλητη.
Ωστόσο, εάν δεν μπορεί να γίνει, η νέα μορφή θα μπορούσε να παρουσιαστεί στο επόμενο τριήμερο με αγώνα Sprint, που είναι στην Αυστρία το καλοκαίρι.
Το αφεντικό της Haas, Gunther Steiner, επιβεβαίωσε ότι η συζήτηση για τη μορφή του Sprint συμπίπτει με τα πρόσφατα σχόλια του Domenicali σχετικά με τη μείωση του όγκου των δοκιμών γενικά.
«Στο Μπακού συζητάμε για δεύτερες Κατατακτήριες», είπε ο Steiner. «Δεν ξέρουμε πώς θα το κάνουμε και αν το κάνουμε.»
«Όμως νομίζω ότι μόλις το κάνουμε αυτό, στη θέση του FP2 πριν τον αγώνα σπριντ το πρωί του Σαββάτου, θα είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε εάν ένα FP, που θα ήταν FP1, θα ήταν αρκετό για να προετοιμαστούμε κατάλληλα.»
«Και μετά να αποφασίσουμε πως να κάνουμε τις δοκιμές πιο ενδιαφέρουσες για τον θεατή, γιατί αυτό πρέπει να γίνει.»
«Επομένως, νομίζω ότι πρέπει βήμα-βήμα, να ξεπεράσουμε αυτό το εμπόδιο για το πώς μπορούμε να κάνουμε δεύτερες Κατατακτήριες το Σαββατοκύριακο στα Sprints και μετά ίσως να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα.»
«Και σίγουρα δεν χρειάζεται να βιαστούμε, ειδικά αν αυτό σημαίνει ότι δεν θα κάνουμε καθόλου δοκιμές πριν τις διαδικασίες Κατατακτηρίων.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!