Οριστικά στην 3η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών βρίσκεται από σήμερα η McLaren, καθώς η εξέταση του συμβάν του Sainz στο pitlane δεν είχε ως αποτέλεσμα κάποια ποινή για την ομάδα.
Με τα μονοθέσια να μπαίνουν άρον άρον στα pit για αλλαγή ελαστικών στον 10γύρο ως απάντηση στο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας που έφερε η εγκατάλειψη του Sergio Perez, ο Carlos Sainz βρέθηκε να κινείται πιο αργά από το επιτρεπτό στην είσοδο του pitlane.
Η πτώση της ταχύτητάς του φαινόταν ως μια προσπάθεια να επιβραδύνει τη Racing Point του Lance Stroll που βρισκόταν από πίσω του, και θα μπορούσε να αποτελεί και τακτική ώστε να μην καθυστερήσει πολύ στην αλλαγή ελαστικών δεδομένου ότι λίγα δευτερόλεπτα πιο μπροστά βρισκόταν ο teammate του, Lando Norris, αλλάζοντας επίσης ελαστικά.
Αφότου η ενέργεια του Ισπανού αναφέρθηκε στους αγωνοδίκες, οι Sainz και Stroll κλήθηκαν στους αγωνοδίκες με το τέλος του αγώνα ως μέρος της διερεύνησης του συμβάντος.
Ωστόσο, με τον Sainz να μην έχει λάβει κάποια εντολή από την ομάδα να επιβραδύνει, δεν υπήρχε επίσης και ένδειξη από τα δεδομένα της τηλεμετρίας που να έδειχνε πως ο Sainz είχε κάνει κάτι ασυνήθιστο.
Τα δεδομένα έδειξαν πως είχε επιβραδυνθεί για λίγο κάτω από τα 80 km/h που είναι το όριο ταχύτητας, λίγο πριν την είσοδο του pitlane, πριν επιταχύνει και πάλι στο επιτρεπτό όριο. Άλλοι οδηγοί, όπως ο Sebastian Vettel, είχαν κάνει επίσης το ίδιο.
Ο Sainz κρίθηκε πως βρισκόταν εντός ορίου ταχύτητας για όλο τον χρόνο πλην 5 δευτερολέπτων κατά την οδήγηση στο pitlane, κάτι που σήμαινε πως έφτασε για την αλλαγή ελαστικών του κατά 0,6 δευτερόλεπτα πιο αργά απ’ ότι θα έφτανε σε άλλη περίπτωση.
Η ανακοίνωση των αγωνοδικών αναφέρει: “Δεν έχουμε την άποψη πως αυτή η ενέργεια απέτρεψε με κάποιο τρόπο την ομάδα από το να αποφύγει ένα διπλό pitstop καθώς το μονοθέσιο υπ’ αριθμόν 55 (Sainz) απείχε πολύ από το pitstop εκείνη τη στιγμή”.
“Επίσης δεχόμαστε την εξήγηση του οδηγού του μονοθεσίου υπ’ αριθμόν 55 πως ήταν προσεκτικός, καθώς αποδεικτικά πλάνα δείχνουν την παρουσία πολλών ατόμων προσωπικού από τις ομάδες στο pitlane εκείνη τη στιγμή”.
“Το μονοθέσιο 18 (Stroll) μπόρεσε να διατηρήσει την ταχύτητα των 80 km/h στο pitlane εκτός για μια πολύ μικρή περίοδο χρόνου (περίπου 1 δευτερόλεπτο) και έτσι δεν θεωρούμε πως δεν επηρεάστηκε ουσιαστικά από τις ενέργειες του οδηγού του μονοθεσίου 55”.
“Ελέγξαμε επίσης τις σχετικές ταχύτητες των μονοθεσίων αφότου έφυγαν από το pitstop τους και δεν υπάρχει ένδειξη πως το μονοθέσιο 55 οδηγούσε αργά χωρίς λόγο”.
Με τη McLaren να βρίσκεται σε μια αμφίρροπη μάχη με τη Racing Point για την 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, μια ποινή στον Sainz ίσως θα μπορούσε να επιφέρει μεγάλη αλλαγή στην τελική έκβαση του αγώνα.
Ωστόσο, ο επικεφαλής της McLaren, Andreas Seidl, δήλωσε μετά τον αγώνα πως δεν τον ανησυχούσε το συγκεκριμένο συμβάν πολύ, καθώς εξ’ αρχής πίστευε πως ο Sainz δεν είχε κάνει κάτι λάθος.
“Προφανώς πρέπει να δεις ποιες είναι οι πιθανές ποινές, αλλά με τη διαφορά που είχαμε όλη την ώρα από τον Daniel, δεν υπήρχε επί της ουσίας κάτι που να μας ανησυχεί”, δήλωσε. “Και από την πλευρά μας, δεν άξιζε κάποια ποινή έτσι κι αλλιώς”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!