Το μονοθέσιο της Ferrari για το 2024, υπό την κωδική ονομασία ‘676’, εκτιμάται πως θα είναι μια μίξη των λύσεων της Red Bull και των καινοτομιών και επιλογών της Scuderia.
Στα δύο χρόνια που η τεχνολογία των μονοθεσίων γύρισε στη φιλοσοφία του ground effect, η Ferrari είδε την ανταγωνιστικότητά της σε σχέση με τη Red Bull, το ξεκάθαρο σημείο αναφοράς, να φθίνει αντί να εντείνεται.
Έχοντας αντιληφθεί ήδη από τις χειμερινές δοκιμές πως η SF-23 είχε αρκετά ελαττώματα στον σχεδιασμό της, η Ferrari προέβη σε σημαντικές αλλαγές μεσούσης της σεζόν, στην οποία συμπεριλαμβανόταν η εγκατάλειψη της φιλοσοφίας της “μπανιέρας” στα sidepods, την οποία αντικατέστησε ένα σχεδιασμός αρκετά πιο κοντά σε αυτόν της Red Bull, που ονομάζεται downwash.
Ωστόσο, αυτή η αλλαγή δεν έφερε τεράστια κέρδη στον ρυθμό του μονοθεσίου, με μόλις μια νίκη για την ομάδα φέτος και σε ένα τριήμερο που η Red Bull δυσκολευόταν συνεχώς να βρει τα πατήματά της. Ωστόσο, η Ferrari εξακολουθεί να είναι η μοναδική ομάδα που έχει πάρει νίκη μέσα στο 2023, πέραν της Red Bull.
Και πάλι, όμως, χρειάζονται αρκετές αλλαγές ενόψει 2024.
“Το project του 2024 είναι ένα αρκετά διαφορετικό μονοθέσιο σε σχέση με αυτό που έχουμε φέτος”, δήλωσε ο Charles Leclerc μετά το Ιταλικό GP, ωστόσο ο επικεφαλής του, Fred Vasseur, εξέφρασε την ανησυχητική παραδοχή πως μεταξύ 2023 και 2024 να μην είναι εφικτό να αντιμετωπιστεί κάθε μια αδυναμία του μονοθεσίου.
Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, πως στο Maranello δεν θα προσπαθήσουν.
Σύμφωνα με το Formu1a.uno το project ‘676’, η κωδική ονομασία που αποδίδεται στο μονοθέσιο του 2024, θα έχει πάνω του λύσεις που εμπνέονται από τον σχεδιασμό της Red Bull, με καινοτομίες και επιλογές μοναδικές από την πλευρά της Ferrari. Δηλαδή, σκοπός είναι να μην περιοριστεί η ομάδα σε μια πιστή αντιγραφή της δουλειάς που ο Adrian Newey και η ομάδα του κάνουν στο μονοθέσιο των Κόκκινων Ταύρων τα τελευταία δύο χρόνια.
Δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες, ο ιταλικό ιστότοπος ανέφερε πως, αν και η αεροδυναμική εμφάνιση του μονοθεσίου δεν είναι ακόμα καθορισμένη, με το project να δέχεται συνέχεια αλλαγές, στόχος της Ferrari είναι να διατηρήσει μια ευελιξία ανάμεσα στα “υπάρχοντα στοιχεία και τις νέες τεχνικές καινοτομίες”.
“Το αναθεωρημένο και βελτιωμένο σχέδιο είναι μια ενδιάμεση έκδοση μεταξύ της SF-23 και του σχεδιασμού της Red Bull, ενσωματώνοντας μοναδικές λύσεις”, ανέφερε το δημοσίευμα.
Red & White, looks alright 😍
What do you think of our new look for Vegas? 🔴⚪️#LasVegasGP #F1 pic.twitter.com/rsa6M7CHJt
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 9, 2023
Η Ferrari είναι δεδομένο πως δεν πρόκειται απλά να αντιγράψει τον σχεδιασμό της Red Bull. Κάτι τέτοιο, θα δημιουργούσε ένα μονοθέσιο το οποίο στο Maranello δεν θα είναι σε θέση να κατανοήσουν και βελτιώσουν εις βάθος, όπως περίπου έκανε η Racing Point/Aston Martin τα προηγούμενα χρόνια.
Φέτος, η Aston Martin μπήκε στη σεζόν με ένα μονοθέσιο πολύ κοντά σε αυτό της Red Bull, κατά τις δηλώσεις τότε των Christian Horner και Helmut Marko. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως ο πρώην της Red Bull, Dan Fallows, επηρέασε σημαντικά τις σχεδιαστικές επιλογές που έγιναν. Όσο η σεζόν, ωστόσο, προχωρούσε, οι αλλαγές που έγιναν στην AMR23 επιδείνωσαν αντί να βελτιώσουν τα πράγματα, χάνοντας σε ρυθμό και θέσεις στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Από εκεί που βρισκόταν στο παιχνίδι της 2ης θέσης, η Aston Martin δείχνει πως θα πρέπει να συμβιβαστεί με την 5η θέση φέτος.
Η Ferrari σίγουρα θέλει να αποφύγει το να πέσει μια παγίδα σαν αυτή, έτσι θέλει να “χτίσει” πάνω στα όσα ήδη ξέρει από την SF-23, προσθέτοντας και κάποια πράγματα από πετυχημένες λύσεις της Red Bull στο μίγμα του ‘676’.
Τα δεδομένα είναι πιο σταθερά μετά την εισαγωγή του νέου πατώματος στην Αυστρία, ιδιαίτερα όμως κερδισμένη βγήκε (η Ferrari) μετά το επόμενο πάτωμα, αυτό που ήρθε στην Ιαπωνία”, προσθέτει το δημοσίευμα. “Φυσιολογικά, θα πρέπει να περιμένουμε πολλά περισσότερα, σχεδόν τίποτα απ’ ότι βρίσκεται κάτω από το μονοθέσιο δεν θα διατηρηθεί του χρόνου, επειδή θα υπάρξει ριζικός ανασχεδιασμός”.
Η Ferrari βρίσκεται στην 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, 20 βαθμούς πίσω από τη Mercedes και 420 μακριά από την κυρίαρχη Red Bull.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!