Απίθανο φαίνεται να προχωρήσει το σχέδιο για τις χαμηλότερες θερμοκρασίες στις ηλεκτρικές κουβέρτες των ελαστικών το 2023, καθώς επαναξιολογείται με νέα στοιχεία ύστερα από τις πρόσφατες δοκιμές.
Το μέτρο, που προέβλεπε να μειωθούν οι θερμοκρασίες στις κουβέρτες από τους 70 στους 50 βαθμούς Κελσίου, ήταν μια ενδεχόμενη ενδιάμεση προσθήκη πριν την καθολική απαγόρευση του μέσου το 2024 ως μέρος της προσπάθειας μείωσης του ενεργειακού κόστους.
Η μείωση αυτή όμως έχει βρει αντίθετους τους οδηγούς, ιδίως ύστερα από τις δοκιμές ελαστικών του Austin.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen δήλωσε ότι το μέτρο θα οδηγήσει σε συγκρούσεις και εξόδους, με τον Lando Norris να βρίσκεται σε αντίστοιχο μήκος κύματος και να υποστηρίζει ότι όλοι θα κάποια στιγμή θα χτυπήσουν το μονοθέσιο.
Με αυτά και άλλα ανάλογα σχόλια υπ’όψιν, η Pirelli επιχείρησε μια διαφορετική προσέγγιση στο Μεξικό το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Αντί για 50 βαθμούς, οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους ελαστικά που είχαν θερμανθεί στους 70, αλλά για δύο αντί για τις τυπικές τρεις ώρες.
Κατά τα φαινόμενα, η μείωση του χρόνου αντί της θερμοκρασίας είναι πιο οικονομική ενεργειακά και παράλληλα καλύπτει τις ανησυχίες των οδηγών για πολύ κρύα ελαστικά.
Αυτό τουλάχιστον ήταν το συμπέρασμα που μοιράστηκε με το motorsport.com ο υπεύθυνος μηχανοκίνητου αθλητισμού της ιταλικής εταιρείας, Mario Isola.
«[Για το 2024] το σχέδιο εξακολουθεί να είναι να μην έχουμε κουβέρτες, για του χρόνου η έρευνα της ανάλυσής μας έδειξε ότι, αν θερμάνεις τα ελαστικά στους 70 βαθμούς για δύο ώρες αντί για τρεις ώρες, εξοικονομείς περισσότερη ενέργεια απ’ότι στους 50 βαθμούς για τρεις ώρες.
Επειδή αυτή είναι η περίοδος που η κουβέρτα χρησιμοποιεί την περισσότερη ενέργεια – είναι σαν το φούρνο στο σπίτι,» εξήγησε συγκεκριμένα.
«Οπότε, όταν τον ανοίξεις, έχεις την πρώτη φάση που φτάνεις στην απαιτούμενη θερμοκρασία και μετά αυτή σταθεροποιείται.
Αλλά για να την κρατήσεις στο επίπεδο που θες, χρειάζεσαι ενέργεια. Αυτό είναι το νόημα.»
Ο Isola ενημέρωσε σχετικά και τους οδηγούς μετά τα δεύτερα δοκιμαστικά του Μεξικού, οι οποίοι φάνηκαν πολύ πιο δεκτικοί σε αυτήν τη λύση.
«Για εμένα είναι μια λογική λύση,» δήλωσε σχετικά. «Όπως είπα, εξοικονομούμε και περισσότερη ενέργεια.
Τώρα πρέπει να αναλύσουμε όλα τα δεδομένα γιατί προφανώς η δοκιμή ήταν την προηγούμενη Παρασκευή και δεν είχαμε πολύ χρόνο.»
Οι πέντε συνθέσεις συνεχίζουν και το 2023 και τα συμπεράσματα από αυτές τις δοκιμές θα ληφθούν υπ’όψιν για τα νέα ελαστικά, μαζί με την προοπτική μικρότερου διαστήματος θέρμανσης.
«Το σχέδιο είναι να βρούμε τις πέντε συνθέσεις που θέλουμε να ομολογκάρουμε για το 2023.
Να φέρουμε την τελική μορφή των ελαστικών στο Abu Dhabi για το τεστ μετά το τέλος της σεζόν ώστε οι οδηγοί να μπορέσουν να τις δοκιμάσουν.
Και να προτείνουμε μια πλήρη στρατηγική δύο ωρών στους 70 βαθμούς. Αυτό είναι το σχέδιο προς το παρόν.
Η Pirelli φαίνεται να έχει προσεγγίσει και τη FIA εκτός των οδηγών με τη συγκεκριμένη πρόταση και να έχει λάβει επίσης θετικές αντιδράσεις συγκριτικά με το προηγούμενο πλάνο μείωσης της θερμοκρασίας.
Καθώς, όπως προαναφέρθηκε, το σχέδιο καθολικής απαγόρευσης των ηλεκτρικών κουβερτών παραμένει για το 2024, η Pirelli θα χρειαστεί επίσης να δουλέψει πάνω σε εντελώς νέες συνθέσεις. Εναλλακτικά, μπορεί να είναι οι ομάδες αυτές που θα χρειαστεί να κάνουν ριζικές αλλαγές προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις χαμηλότερες θερμοκρασίες του ελαστικού στην αρχή του stint.
Η εξέλιξη του θέματος την επόμενη σεζόν θα είναι κρίσιμη.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!