Ο επικεφαλής της Aston Martin Formula 1, Mike Krack, δήλωσε ότι ο Fernando Alonso δε θα είχε κερδίσει το Grand Prix του Μονακό, ακόμα και αν είχε περάσει κατευθείαν στα ενδιάμεσα ελαστικά όταν άρχισε να βρέχει.
Ο Alonso αντάλλαξε τα παλιά του σκληρά με μεσαία καθώς τα πρώτα σημάδια μιας νεροποντής άρχισαν να φαίνονται στην πίστα.
Με τα καιρικά φαινόμενα να γίνονται εντονότερα, βρέθηκε ξανά στο box στον επόμενο γύρο για ενδιάμεσα.
Έχοντας σημαντική διαφορά από το υπόλοιπο grid, χάρη και στην επιλογή σκληρών ελαστικών στην εκκίνηση που του είχαν επιτρέψει να μην πραγματοποιήσει αλλαγή μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο Alonso διατήρησε τη θέση του παρά το επιπλέον pit stop. Αυτό που φάνηκε να χάνει ωστόσο ήταν μια ευκαιρία να βρεθεί πολύ κοντά ή ακόμα και μπροστά από τον Max Verstappen.
Ο Alonso υπερασπίστηκε την ομάδα μετά τον αγώνα και ο Krack από πλευράς του υποστήριξε ότι ο Ισπανός δε θα είχε κερδίσει, ακόμα και με ένα pit stop λιγότερο και πρόσθεσε και αυτός ότι η Aston Martin έκανε τη σωστή επιλογή βάσει των πληροφοριών που είχε εκείνη τη στιγμή, οι οποίες βέβαια ήταν εμφανέστατα ελλιπείς αν αναλογιστεί κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των υπόλοιπων ομάδων ετοίμαζαν την ίδια ώρα ενδιάμεσα ελαστικά.
«Πρέπει να δούμε το θέμα από όλες τις σκοπιές, το πως εκτυλίχθηκε. Προφανώς, προσπαθείς να μείνεις έξω όσο μπορείς σε τέτοιες συνθήκες όταν δεν ξέρεις τι ακριβώς θα προκύψει,» είπε συγκεκριμένα ο διευθυντής.
«Δεν περιμέναμε τόση βροχή, για να είμαι ειλικρινής. Οπότε νομίσαμε ότι θα ήταν απλώς μια σύντομη μπόρα και ότι σύντομα θα στέγνωνε γιατί το οδόστρωμα ήταν πολύ ζεστό. Τότε φυσιολογικά θα έλεγες εντάξει, μένουμε έξω έναν, δύο, τρεις ακόμα γύρους, αλλά τα ελαστικά ήταν ήδη αρκετά φθαρμένα.
Και είδαμε τις θερμοκρασίες να πέφτουν. Οπότε αυτό ήταν λίγο ρίσκο. Όταν το μονοθέσιο μπήκε με αυτές τις πληροφορίες είπαμε εντάξει, ας βάλουμε τα μεσαία. Αλλά αφότου το μονοθέσιο έφυγε είδαμε σύντομα ότι ήταν στην πραγματικότητα πολλή η βροχή. Και έπρεπε να επιστρέψουμε.»
Ο Krack παραδέχτηκε ότι η ομάδα δεν περίμενε η βροχή να δυναμώσει όπως έκανε και δε θεώρησε ότι ήταν αρκετά βρεγμένη η πίστα για να έχουν νόημα τα ενδιάμεσα.
«Ειλικρινά, νομίσαμε ότι θα μπορούσαμε να πάμε ως το τέλος με τα μεσαία επειδή θα στέγνωνε γρήγορα. Αλλά τότε κρίναμε λίγο λάθος τη βροχή επειδή σε αυτό το τμήμα της πίστας (σ.σ. το pit lane) πήρε πολύ μέχρι να αρχίσει να βρέχει,» εξήγησε.
«Και επίσης σε αυτό το τμήμα έβρεξε το λιγότερο. Οπότε μάλλον αυτό ήταν λίγο λανθασμένη κρίση, επειδή νομίσαμε επίσης ότι τα ενδιάμεσα θα φθείρονταν πάρα πολύ σε αυτό το τμήμα της πίστας.
Στην τελική, ήταν μια συνειδητή απόφαση να περάσουμε στα μεσαία. Και είδαμε ένα γύρο αργότερα ότι δε θα δούλευε. Και αποφασίσαμε να τον καλέσουμε πίσω.»
Έχασε όμως ο Alonso τη νίκη λόγω αυτής της απόφασης; Ο Krack πιστεύει πως όχι, ή τουλάχιστον αυτό δήλωσε.
«Όχι, δε νομίζω ότι χάθηκε. Επειδή αν είχαμε βάλει τα ενδιάμεσα, ο Max θα είχε επίσης βάλει τα ενδιάμεσα. Και επίσης είχε τη διαφορά. Οπότε δε νομίζω ότι θα είχαν αλλάξει πολλά.
Νομίζω ότι συνολικά δε θα πρέπει να είμαστε πολύ άπληστοι, πρέπει να κοιτάξουμε πίσω και να δούμε ποιοι είναι οι στόχοι μας. Ήρθαμε εδώ για να πάμε καλύτερα από ότι έχουμε πάει μέχρι στιγμής. Νομίζω ότι αυτό το καταφέραμε. Και νομίζω ότι οι Red Bull ήταν λίγο γρήγορες για μας.»
Στα παραπάνω ο Krack πρόσθεσε, ίσως με μια δόση υπερβολής, ότι το να μην αλλάξει την τελευταία στιγμή η εντολή για σλικ ήταν και πιο ασφαλές, προκειμένου να μη γίνει κάποιο λάθος και μπερδευτούν τα ελαστικά.
«Όπως είπα, αυτές οι αποφάσεις παίρνονται σε πολύ μικρό χρονικό παράθυρο. Και μετά πρέπει να ζήσεις με αυτές, όταν έχεις αποφασίσει, πρέπει να προχωρήσεις. Επειδή αλλιώς θα έχεις δύο ελαστικά βροχής και δύο σλικ στο μονοθέσιο,» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Οπότε όταν έχεις πάρει την απόφαση, προχωράς. Επειδή οτιδήποτε προσπαθήσεις να αντιστρέψεις, θα πάει εντελώς λάθος. Το κοιτάξαμε, μάθαμε από αυτό και θα προσπαθήσουμε να τα πάμε καλύτερα την επόμενη φορά.
Έχουμε κατανόηση ανάμεσα σε οδηγό και ομάδα. Και μερικές φορές ο οδηγός λέει κάντε αυτό. Αυτήν τη φορά αποφασίσαμε εμείς να βάλουμε τα σλικ. Ο Fernando ήταν εντάξει με αυτό. Και μετά ήταν επίσης εντάξει με το να έχει τα ενδιάμεσα!»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!