Ο επικεφαλής της Hyundai ξεκαθάρισε πως η ομάδα του θα προχωρήσει σε αλλαγές στην πλατφόρμα του i20 N για να βοηθήσει τον οδηγό του, και όχι το ανάποδο.
Ο Cyril Abiteboul επικεφαλής της Hyundai στο WRC και πρόεδρος της Hyundai Motorsport δήλωσε πως δεν πρόκειται να ζητήσει από τον Ott Tanak να προσαρμόσει την οδήγησή του στο πακέτο του i20 N Rally1 της ομάδας, αλλά θα προχωρήσει σε τροποποιήσεις ώστε αυτό να μπορεί να πέφτει καλύτερα στον τρόπο οδήγησης του Εσθονού.
Ο πρωταθλητής του 2019 επέστρεψε φέτος στη Hyundai, απ’ όπου και αποχώρησε το 2022 για λογαριασμό της M-Sport. Μέχρι στιγμής, τα πράγματα σε Monte Carlo και Σουηδία δεν έχουν στεφθεί με ιδιαίτερη επιτυχία για τον Tanak.
Για το δίκαιο της υπόθεσης, πρόκειται για δύο μοναδικά Rally με ιδιαιτερότητες που δεν απαντώνται και σε άλλα event στο πρόγραμμα του WRC, κάτι που σαφώς αυξάνει τον δείκτη δυσκολίας στην απόδοση, ιδιαίτερα για έναν οδηγό που καλείται να τρέξει με μια νέα πλατφόρμα στα χέρια του.
Ο Tanak, έχει αναφερθεί ανοιχτά στην ανάγκη για λιγότερα λάθη από την πλευρά του, όπως τα γλιστρήματα στους δύο αγώνες που του στέρησαν πολύτιμο χρόνο και τον έχουν να βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην 5η θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών.
Πέρα από τα λάθη του ίδιου, ωστόσο, υπάρχει ανησυχία στην ομάδα για ένα πρόβλημα στο κομμάτι του γκαζιού που, αν και εντοπίστηκε σε όλα τα αγωνιστικά στο Monte, ενδέχεται να επηρεάζει περισσότερο τον Tanak λόγω του στυλ οδήγησής του.
Ο Abiteboul έδωσε έμφαση στην προσέγγιση του ίδιου και της ομάδας για την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος.
“Δεν ξεκινάς να αμφισβητείς το στυλ οδήγησης ενός παγκοσμίου πρωταθλητή”, ήταν το πρώτο σχόλιο του Γάλλου στο DirtFish.
“Θεωρώ πως ο τρόπος που οδηγεί το αγωνιστικό εκθέτει το συγκεκριμένο ζήτημα. Πρόκειται όμως για μια αδυναμία του αυτοκινήτου, τίποτα περισσότερο. Ας μην το βλέπουμε από την ανάποδη”.
“Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να διορθώσουμε τη συγκεκριμένη αδυναμία, να λύσουμε το πρόβλημα αυτό, το οποίο το κουβαλάμε εδώ και καιρό. Αλλά επειδή το αυτοκίνητο, κατά τη γνώμη μας, ήταν τόσο καλό στο Monte, ο Tanak μπόρεσε να πιέσει σε κάποια σημεία που δεν μπορούσε να το κάνει πριν δύο χρόνια, όταν οδηγούσε το ίδιο αυτοκίνητο με το ίδιο λογισμικό”.
“Πρώτο και κύριο, άρα, είναι πως θα πρέπει να επιλύσουμε το συγκεκριμένο ζήτημα. Δεν επρόκειτο να το είχαμε λυμένο στη Σουηδία, δεν χρειαζόταν να λυθεί εδώ επειδή οι συνθήκες πρόσφυσης είναι εντελώς διαφορετικές. Έτσι, δεν αντιμετώπισε στην ίδια έκταση τα προβλήματα του Monte Carlo”.
“Το πρόβλημα αυτό, όμως, που αποτελεί θέμα, πρέπει να αντιμετωπιστεί (ενόψει των προσεχών αγώνων)”.
Max attack in Sweden 😮💨
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) February 19, 2024
Ο Abiteboul είχε δίκιο στη δήλωσή του πως το πρόβλημα με το γκάζι δεν θα επηρέαζε τον Tanak στον ίδιο βαθμό με το Monte στο Rally Σουηδίας. Μετά το τέλος της δράσης στη Umea, ο Εσθονός κατηγόρησε κυρίως τη δική του οδήγηση και λάθη.
Πιο σημαντικό, το γεγονός πως ο Tanak αποκάλυψε ένα πρόβλημα στο λογισμικό του αυτοκινήτου είναι απόδειξη πως ήδη δίνει πολύτιμο feedback στη Hyundai. Το στυλ οδήγησής του αποκάλυψε μια αδυναμία στο αυτοκίνητο, η οποία μπορεί να επιδιορθωθεί και να ωφελήσει όλα τα πληρώματα που χρησιμοποιούν το i20 N.
Έτσι, ο Tanak βοηθά την ομάδα του Alzenau να βελτιωθεί, δίνοντας στους μηχανικούς ξεκάθαρη κατεύθυνση για την εξέλιξη της πλατφόρμας του αυτοκινήτου. Για λόγους σαν αυτούς ο Abiteboul ήθελε να φέρει πίσω τον Εσθονό στην ομάδα.
“Θα μπορούσατε να πείτε πως όντως το στυλ του είναι λίγο διαφορετικό από αυτό του Thierry (Neuville). Και πάλι, όμως, πρέπει το αυτοκίνητο να προσαρμοστεί στον οδηγό, ειδικά εάν μιλάμε για παγκόσμιους πρωταθλητές, και όχι το ανάποδο”, ήταν το καταληκτικό σχόλιο του Abiteboul.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!