Στελέχη της Red Bull καταδεικνύουν ότι προσπάθεια αντιγραφής του πατώματος του μονοθεσίου τους, χωρίς κατανόηση του συνόλου, δε θα βοηθήσει ιδιαίτερα τις άλλες ομάδες.
Η ομάδα του Milton Keynes δεν έμεινε ιδιαίτερα ευχαριστημένη από την αποκάλυψη σε όλον τον κόσμο του πατώματος της RB19 στο Μονακό, κατά τη διάρκεια της απομάκρυνσης του μονοθεσίου του Sergio Perez, αλλά δεν έχει εκφράσει ιδιαίτερη ανησυχία, τουλάχιστον προς τα έξω.
Αρκετοί είναι πάντως αυτοί που έχουν παραδεχτεί ότι μελετούν σε βάθος τις εικόνες και απασχολούν με το ζήτημα τους αεροδυναμιστές τους.
Αλλά αυτή η μελέτη θα κάνει αρκετά για να αποδώσει καρπούς, σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικό της Red Bull, Paul Monaghan, που προβλέπει ότι θα φτάσει Οκτώβριος για να καταφέρει κάποια άλλη ομάδα να εφαρμόσει σωστά τις γνώσεις από αυτήν την αποκάλυψη, καθώς μια απλή προσπάθεια αντιγραφής δε θα κάνει πολλά.
«Δεν είναι ιδανικό. Δεν επιδεικνύουμε το μονοθέσιό μας, αλλά συνέβη και προχωράμε.
Αλλά υπάρχει μια καθυστέρηση ανάμεσα στο να το δουν οι άλλοι, να το βάλουν στα μονοθέσιά τους και να είναι ταχύτεροι λόγω αυτού. Μια καλύτερη περιγραφή είναι ότι αντιγραφή με άγνοια των λεπτομερειών δε θα είναι ταχύτερη. Πρέπει να ενσωματωθεί. Και δεν είναι απλά θέμα γεωμετρίας του πατώματος.»
Για να γίνει η κατάλληλη μελέτη και ενσωμάτωση λοιπόν, η καθυστέρηση θα είναι αρκετά μεγάλη.
«Η πορεία της εξέλιξής μας είναι αρκετά προδιαγεγραμμένη όσον αφορά το πότε θέλουμε να εφαρμόσουμε ιδέες αν θέλουμε να μας κάνουν ταχύτερους,» σχολίασε ο Monaghan.
«Αν αλλάξουμε την πορεία εξέλιξης κάποιου άλλου, τότε πιθανότατα αυξάνουμε την καθυστέρηση εφαρμογής στο μονοθέσιο. Οπότε γύρω στην Ιαπωνία θα δούμε που βρίσκεται ο καθένας.
Αλλά θα πρέπει να διατηρήσουμε την πειθαρχία μας και την πορεία εξέλιξής μας. Και είναι μόνο το δικό μας μονοθέσιο που μπορούμε να αλλάξουμε. Δεν μπορούμε να επηρεάσουμε τι θα κάνουν οι άλλοι. Οπότε θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε με το δικό μας τρόπο και θα προσπαθήσουμε να είμαστε οι πιο γρήγοροι.»
Το πάτωμα δεν είναι το μόνο πράγμα που έχει μελετηθεί από αντιπάλους της Red Bull. Ιδέες βασισμένες στο σχέδιο της RB19 έχουν εμφανιστεί και σε άλλα μονοθέσια, με τις Mercedes και Ferrari μεταξύ άλλων να εμφανίζονται πρόσφατα με sidepods αντίστοιχης φιλοσοφίας.
Αλλά δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που προκύπτει ροπή προς κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο στο grid, όπως υποδεικνύει ο Monaghan.
«Πάμε πίσω στο 2009, 2010, 2011, ακόμα και το ’14 κερδίζαμε αγώνες με ένα συνολικά παρόμοιο πακέτο με αυτό που είχε η Mercedes. Οπότε δεν έχουμε ανοσία στην πρακτική.
Άλλοι θα δουν το μονοθέσιό μας και θα προσπαθήσουν, αν πιστεύουν ότι θα τους κάνει ταχύτερους, να επηρεαστούν από αυτό.. Είναι εντάξει,» δήλωσε ο επικεφαλής μηχανικός.
«Ρωτήστε τη McLaren για το 2011 και πως έμοιαζε το μονοθέσιό τους όταν δεν ήταν γρήγορο. Μετά εμφανίστηκε με εξάτμιση σαν τη δική μας και ήταν πολύ γρήγορο.
Οπότε συμβαίνει για πολλά χρόνια και θα συνεχίσει. Είναι ένας τρόπος εξίσωσης του ανταγωνισμού. Δεν υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα, υπάρχουν;»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!