Ο Max Verstappen δεν μπορεί να καταλάβει γιατί η Formula 1 αυξάνει τον αριθμό των αγώνων sprint σε έξι το 2023, καθώς θεωρεί ότι ο θεσμός θα ήταν καλύτερο να επικεντρωνόταν στα Grand Prix.
Τα sprint έκαναν την εμφάνισή τους το 2021 και επέστρεψαν με μικρές αλλαγές το 2022, με τρεις τέτοιους αγώνες σε κάθε σεζόν. Το τελευταίο sprint για το 2022 θα λάβει χώρα στο Interlagos αυτήν την εβδομάδα, ενώ τα έξι τις επόμενης χρονιάς ακόμα δεν έχουν αποφασιστεί.
Ο Verstappen, μέχρι στιγμής ο μόνος πρωταθλητής σε σεζόν με sprint, παραμένει οπαδός του τυπικού τριημέρου και δεν του αρέσει ιδιαίτερα ούτε η προοπτική να προκαλέσει ζημιές στο μονοθέσιό του σε αυτά τα επιπλέον 100 χιλιόμετρα ούτε το να βρεθεί πίσω λόγω ατυχίας ή ατυχήματος, παράγοντες που έχουν κάνει αρκετούς οδηγούς επιφυλακτικούς στην προσέγγισή τους.
«Κάθε φορά που κάνω αυτούς τους αγώνες, ο στόχος είναι να μην έχουμε ζημιές και να είμαστε σίγουροι ότι θα παραμείνουμε στην πρώτη τριάδα,» δήλωσε ο Ολλανδός.
«Για μένα, αυτό δεν είναι πραγματικά αγώνας επειδή μετά πηγαίνεις στον κυρίως αγώνα και ξέρεις ότι υπάρχουν πολύ περισσότεροι βαθμοί διαθέσιμοι, θα ρισκάρεις περισσότερο εκεί.
Κάνεις άλλη μια εκκίνηση, το οποίο είναι συναρπαστικό, αλλά ουσιαστικά μόνο όσοι βρίσκονται μακριά από τη συνηθισμένη τους θέση ανεβαίνουν επειδή βάζεις ένα ελαστικό που κρατά ολόκληρο το stint και δε συμβαίνουν πολλά.»
Ο Verstappen πιστεύει ότι η έμφαση πρέπει να δοθεί στον κυρίως αγώνα αντί στα επιπλέον sprint.
«Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα επειδή είχαμε τόσους ενδιαφέροντες αγώνες, οπότε δε χρειάζεται να προσθέσεις άλλο ένα τρίτο της απόστασης,» πρόσθεσε.
«Όλοι είναι τόσο προσεκτικοί εξάλλου επειδή αν μάχεσαι για την τρίτη θέση και έχεις μια μικρή επαφή και πέσεις τελευταίος, ξέρεις ότι η Κυριακή σου θα είναι δύσκολη.
Μάλλον δε θα το ρισκάρεις, οπότε δεν είναι όντως αγώνας.»
Οι ομάδες της Formula 1, φαινομενικά τουλάχιστον, είναι υπέρ της αύξησης των sprint, που πήρε και την ευλογία της FIA στο πιο πρόσφατο Παγκόσμιο Συνέδριο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Οι οπαδοί από την πλευρά τους διίστανται ήδη από την πρώτη ανακοίνωση το 2020 και το θέμα παραμένει αμφιλεγόμενο και διχαστικό.
Τα δύο φετινά sprint, σε Imola και Red Bull Ring, είχαν διακυμάνσεις σε επίπεδο αγωνιστικής δράσης, και σε αντίστοιχο, όχι ιδιαίτερα πειστικό επίπεδο βρέθηκαν και τα περσινά. Εξαίρεση το Interlagos, που είδε τον Lewis Hamilton να ανεβαίνει πέμπτος, πριν τελικά κερδίσει τον αγώνα την Κυριακή.
Ο Hamilton είναι και από αυτούς που είναι πιο θετικοί απέναντι στη συγκεκριμένη δομή, αν και πιστεύει ότι χρειάζεται προσοχή στην επιλογή της κατάλληλης πίστας.
«Να μπαίνουν σε αγώνες όπως η Βραζιλία που δημιουργούν πολλές ευκαιρίες, ή κάπου όπως το Μπακού, όπου θα είναι οι καλύτερες ευκαιρίες για προσπεράσματα.
Δεν είμαι εναντίον. Τουλάχιστον όσο είναι επιλεκτικοί με το που τα προσθέτουν.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!