O διευθυντής αγώνων της Formula 1, Michael Masi, δήλωσε πως το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε όταν ο Valtteri Bottas εγκατέλειψε τη Mercedes του στη Βραζιλία ήταν μια τυπική αντίδραση στην χρήση οχήματος ανάκτησης του μονοθεσίου από αυτό το μέρος.
Ο Bottas έκανε στην άκρη με πρόβλημα στον κινητήρα. Ανταποκρινόμενος σε μήνυμα από τον μηχανικό του σταμάτησε σε ένα κενό στις μπαριέρες όπου πίστευε πως η W10 του θα μπορούσε με ευκολία να ανακτηθεί χωρίς κίνδυνο.
Πλάνα από το μονοθέσιο του Φινλανδού έδειξαν πως αφότου έφυγε από το cockpit, δυσκολεύτηκε να βάλει και πάλι το τιμόνι στη θέση του, και εν τέλει το άφησε μέσα στο cockpit πριν απομακρυνθεί.
Οι άνθρωποι της πίστας ακολούθως πήραν το τιμόνι και εν τέλει κατάφεραν να το βάλουν εκ νέου στη θέση του. Στη συνέχεια φάνηκε πως προσπαθούσε να βάλουν νεκρά στο μονοθέσιο. Ωστόσο, καθώς δε μπορούσαν να το μετακινήσουν, απαιτήθηκε η χρήση γερανού.
Από το ατύχημα του Jules Bianchi στη Suzuka, κάθε κινητοποίηση γερανού απαιτεί την έξοδο αυτοκινήτου ασφαλείας, έτσι ώστε να μειωθεί η ταχύτητα των μονοθεσίων κατάλληλα, ακόμα και αν το μονοθέσιο είναι δίπλα σε γωνία και ο γερανός εμφανίζεται ελάχιστα έξω από τις προστατευτικές μπαριέρες, κάτι που συνέβη στο Interlagos.
“Ο Valtteri έκανε φανταστική δουλειά εκεί που σταμάτησε”, σχολίασε ο Masi. “Προσπαθούσαν να σπρώξουν το μονοθέσιο στη χαραμάδα, γι’ αυτό και βγάλαμε διπλές κίτρινες σημαίες, καθώς υπήρχαν άνθρωποι της πίστας εκεί”.
“Ήταν εκτός πίστας, προσπαθούσαν να σπρώξουν το μονοθέσιο, όμως αυτό κόλλησε. Έτσι, έπρεπε να φέρουμε γερανό εκεί για να το μετακινήσουμε. Απ΄τη στιγμή που κινητοποιήθηκε ο γερανός, για εμένα, έπρεπε να βγει κατευθείαν αυτοκίνητο ασφαλείας”.
Ερωτώμενος εάν υπήρχε θέμα με το μονοθέσιο που δε βρισκόταν σε νεκρά, ο Masi δήλωσε: “Ο άνθρωπος της πίστας δήλωσε πως είχε κολλήσει πάνω σε ένα βουναλάκι (στο σημείο εκείνο στο χορτάρι, είχε πολλά βουναλάκια και αναπηδήσεις) και το άφησαν εκεί. Προφανώς, με το που έπρεπε να χρησιμοποιήσουν γερανό, άλλαξε το πράγμα. Το ότι βρίσκονταν εκτός πίστας δικαιολογεί το γιατί βγήκαν διπλές κίτρινες σημαίες εξ’ αρχής”.
Αν και το μονοθέσιο του Bottas και ο γερανός βρέθηκαν πίσω από τις μπαριέρες πολύ γρήγορα, η περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας κράτησε αρκετούς γύρους επειδή έπρεπε πολλά μονοθέσια που δέχτηκαν γύρο να περάσουν τους πρωτοπόρους και να πάρουν τις κανονικές θέσεις τους.
“Βασικά, πιστεύω πως μόνο οι πρώτοι πέντε δεν είχαν δεχθεί γύρο”, σχολίασε ο Masi. “Πιθανώς, το πρώτο κομμάτι απαιτούσε να βρεθεί ο πρωτοπόρος πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο πήρε λίγο παραπάνω λόγω των θέσεων των μονοθεσίων στην πίστα εκείνη τη στιγμή και στη συνέχεια επειδή έπρεπε να φέρουμε τα μονοθέσια στη σωστή θέση”.
“Έτσι, αρχικά η προσοχή δίνεται προφανώς στο να απομακρυνθεί το μονοθέσιο που προκάλεσε το συμβάν. Και στη συνέχεια, το να δώσουμε τη δυνατότητα σε μονοθέσια που έχουν δεχτεί γύρο να επιστρέψουν στη θέση τους, αποτελεί δευτερεύον σενάριο”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!