Οι στρατηγικές της Ferrari και οι υπεύθυνοι των σχετικών αποφάσεων μπήκαν στο στόχαστρο το 2022, αλλά ο Frederic Vasseur δεν είναι ακόμα διατεθειμένος να προχωρήσει σε απολύσεις και ριζικές ανακατατάξεις.
Από τα λάθη που απέκλεισαν τη νίκη ως ενδεχόμενο στο Μονακό, στην απόφαση να μην καλέσουν στα pits τον Charles Leclerc στο Silverstone και μέχρι την ακατανόητη για τους περισσότερους απόφαση να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά στις κατατακτήριες της Βραζιλίας, η στρατηγική ήταν πολύ συχνά σημείο κριτικής από θεατές, δημοσιογράφους, ακόμα και άλλες ομάδες.
Η ανάγκη για σκληρή στάση από τη Ferrari και η αντικατάσταση των επικεφαλής του στρατηγικού τμήματος ήταν συνηθισμένη άποψη για το μεγαλύτερο μέρος της προηγούμενης σεζόν, αλλά ο τότε αγωνιστικός διευθυντής Mattia Binotto είχε προσπαθήσει να φανεί πιο ήρεμος και νηφάλιος σχετικά με το θέμα.
Κατά καιρούς είχε υποστηρίξει ότι τα λάθη μεγαλοποιούνταν λόγω και υπερβολικής τηλεοπτικής κάλυψης των συζητήσεων εντός της ομάδας συγκριτικά με το υπόλοιπο grid. Είχε επίσης δηλώσει ότι δε θεωρούσε τα λάθη αποκλειστική ευθύνη των επικεφαλής στρατηγικής, οι οποίοι κατά τα λεγόμενά του δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι καλύτερο τις περισσότερες περιπτώσεις με τα δεδομένα που είχαν.
Παραδείγματα τέτοιων ελλείψεων δεδομένων που δόθηκαν ήταν το δέλτα των slick ελαστικών στο Μονακό και η γενική ολιγωρία του pit wall στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του Interlagos.
Αυτές οι πεποιθήσεις βέβαια έρχονταν σε αντίθεση με την πλειοψηφία των απόψεων που κυκλοφορούσαν και κυκλοφορούν και που τονίζουν ότι αλλαγές είναι απαραίτητες αν η Ferrari θέλει να αποφύγει τη σπατάλη μιας ακόμα χρονιάς δυνατοτήτων και υποσχέσεων.
Η στρατηγική βέβαια υπήρξε αδιαμφισβήτητα από τα πιο αδύναμα σημεία της ομάδας και ο νεοαφιχθείς Vasseur προφανώς θα πρέπει να αντιμετωπίσει το ζήτημα.
Αλλά όσοι περίμεναν απολύσεις και ανακατατάξεις στην ομάδα θα απογοητευτούν, καθώς ο Vasseur δε σχεδιάζει να κινηθεί με αυτόν τον τρόπο, εκφράζοντας και αυτός την άποψη ότι δεν επρόκειτο περί ατομικής ευθύνης.
Αντ’αυτού, θεωρεί ότι υπάρχουν βαθύτεροι παράγοντες και ότι τα λάθη στρατηγικής συχνά αντικατοπτρίζουν ευρύτερα προβλήματα σε ολόκληρη τη δομή της ομάδας.
Οπότε, αν και παραδέχεται ότι γίνονται συζητήσεις για την καλύτερη κατανόηση των προβλημάτων και τη γενική βελτίωση της Ferrari, o Vasseur πιστεύει ότι η λύση απαιτεί καλύτερες πρακτικές από την αλλαγή προσωπικού.
«Όταν μιλάς για στρατηγική ή αεροδυναμική ή κάποιο άλλο θέμα, πρέπει να αποφύγεις το να εστιάσεις αποκλειστικά στην κορυφή της πυραμίδας. Συχνά, όταν μιλάς για στρατηγική, είναι περισσότερο θέμα οργάνωσης παρά του ατόμου που βρίσκεται στο pit wall,» υποστήριξε ο Vasseur όταν ερωτήθηκε σχετικά από το motorsport.com
«Προσπαθώ να καταλάβω ακριβώς τι συνέβη σε κάθε λάθος και τι συνέβη συνολικά την προηγούμενη χρονιά. Και προσπαθώ να καταλάβω, είναι θέμα αποφάσεων, είναι θέμα οργάνωσης ή είναι θέμα επικοινωνίας;»
Πολλές απόψεις και αχρείαστη περιπλοκότητα στην επικοινωνία εντός της ομάδας είναι από τις πιθανότητες που κοιτά ο διευθυντής.
«Συχνά στο pit wall, το μεγαλύτερο θέμα έχει να κάνει περισσότερο με την επικοινωνία και τον αριθμό των εμπλεκομένων, παρά με μεμονωμένα άτομα. Αν βάλεις πολλούς ανθρώπους να συζητήσουν τα ίδια πράγματα, όταν θα έχεις τελειώσει τις συζητήσεις το μονοθέσιο θα έχει μπει στον επόμενο γύρο,» πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Vasseur.
«Απλά χρειάζεσαι ξεκάθαρη ροή συζήτησης και ξεκάθαρη ροή επικοινωνίας ανάμεσα στους ικανούς υπεύθυνους που βρίσκονται στην κατάλληλη θέση. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό.»
Αυτή η στάση του Vasseur δεν περιορίζεται μόνο στο στρατηγικό τμήμα της Ferrari αλλά και στη συνολική του προσέγγιση, καθώς έχει κάνει ξεκάθαρο ότι δε θεωρεί σωστό απλά να μπει και να αλλάξει όλη την τεχνική δομή με το καλημέρα.
«Θα ήταν αλαζονικό εκ μέρους μου να αναλάβω δράση όσον αφορά την τεχνική οργάνωση μετά από δύο εβδομάδες,» ήταν τα λόγια του.
«Έχουμε συζητήσεις ώστε να κατανοήσουμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε το σύστημα, ποιες μπορεί να είναι οι αδυναμίες του συστήματος και πως μπορούμε να προσπαθήσουμε να κάνουμε καλύτερη δουλειά. Είναι περισσότερο θέμα διαρκούς εξέλιξης παρά ένα μεγάλο βήμα ή μεγάλες αλλαγές που, από την πλευρά μου, δε θα είχαν νόημα.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!