Ο Max Verstappen είναι γεννημένος το 1997, και φέρει τους τίτλους του νεότερου πρωτάρη της F1 όπως και του νεότερου νικητή Grand Prix. Μαζί με το αδιαμφισβήτητο ταλέντο και επιθετικότητά του έχει ήδη δώσει το στίγμα, ίσως ο γρηγορότερος οδηγός της νέας γενιάς.
Αυτό που κέντρισε την προσοχή μου είναι μια πρόσφατη δήλωσή του πως δεν γνωρίζει την τεχνική “μύτη – τακούνι”. Να θυμίσω πως έτσι ονομάζεται τεχνική κατά την οποία ο οδηγός πατάει με την μύτη του δεξιού ποδιού το φρένο και με την φτέρνα του «τσιμπάει» το γκάζι, φυσικά κατά το φρενάρισμα, ώστε να συγχρονίσει τις στροφές του κινητήρα με αυτές των τροχών και να μην αποσταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο.
Πώς γίνεται λοιπόν ένας οδηγός του βεληνεκούς του Verstappen να μην το ξέρει; Πολύ απλά δεν χρειάστηκε ποτέ να το μάθει. Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέα γενιάς οδηγών όσο και αυτοκινήτων, με την κυριαρχία και υπεραποτελεσματικότητα των ημιαυτόματων κιβωτίων να είναι χαρακτηριστική. Όπως και τα τούρμπο, μας δείχνει πως η τεχνολογία προχωράει μπροστά και η νοσταλγία δεν είναι ικανή να την σταματήσει.
Όσο για το αν η έλλειψη γνώσης της πιο πάνω τεχνικής τον κάνει λιγότερο καλό οδηγό; Σε καμία περίπτωση. Η «μύτη – τακούνι» δεν είναι κάποια θεόσταλτη τεχνική που ορίζει αν ένας οδηγός είναι καλός ή κακός, με λίγη πρακτική μαθαίνεται εύκολα. Και μην ξεχνάμε πως οι οδηγοί της Formula 1 φρενάρουν με το αριστερό (αν και όχι όλοι) το οποίο είναι μακράν δυσκολότερο.
Δυστυχώς ή ευτυχώς είναι μια ικανότητα που θα εκλείψει, πέρα από…ερασιτεχνικές εφαρμογές για ρομαντικούς λόγους, μιας και αν θες να είσαι ανταγωνιστικός η χρήση ημιαυτόματου είναι μονόδρομος. Και είναι λογική η κατεύθυνση που έχουν πάρει τόσο τα καθημερινά όσο και τα αγωνιστικά.
Μην πυροβολείτε το αυτόματο.
Bonus: Διδασκαλία μέσω του Ayrton Senna και του NSX
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!