Ο Max Verstappen δεν θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει πλέον τη ρήτρα εξόδου επίδοσης στο συμβόλαιό του με τη Red Bull, καθώς πλέον μαθηματικά θα βρίσκεται στην 3η θέση του πρωταθλήματος μέχρι και την καλοκαιρινή διακοπή.
Μετά το Βελγικό GP, είναι ξεκάθαρο πλέον πως ο Ολλανδός θα βρίσκεται εντός της πρώτης τριάδας του Πρωταθλήματος μέσα στην καλοκαιρινή διακοπή.
Και αυτό γιατί, πλέον, ο Verstappen βρίσκεται στους 185 βαθμούς, ενώ ο επόμενος στην κατάταξη, George Russell, εχει 157. Με έναν αγώνα να απομένει για την καλοκαιρινή διακοπή, αυτόν στην Ουγγαρία, είναι μαθηματικά αδύνατο ο Βρετανός της Mercedes να τερματίσει πάνω από τον οδηγό της Red Bull.
Αυτό το στοιχείο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την πολυσυζητημένη ρήτρα πρόωρης εξόδου που έχει στο συμβόλαιό του με τους Κόκκινους Ταύρους ο πρωταθλητής.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έφερε στο φως από πέρυσι το Motorsport.com, η ρήτρα αυτή συνδέεται ευθέως με τη θέση του οδηγού στο Πρωτάθλημα. Εάν ο Ολλανδός ήταν εκτός του top-3 σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο (ήτοι, την καλοκαιρινή διακοπή), τότε θα είχε το δικαίωμα να λήξει πρόωρα ένα συμβόλαιο που θα τρέχει έως και το 2028, αποχωρώντας απ’ το Milton Keynes.
Ωστόσο, η έκβαση στον αγώνα στο Spa ήταν τέτοια, που πλέον αυτή η επιλογή δεν είναι στα χέρια του Verstappen, άρα δεν μπορεί να την ενεργοποιήσει για το 2026.
Θεωρητικά, αυτό δε σημαίνει 100% πως ο οδηγός θα μείνει στην ομάδα, μιας και συχνά τα συμβόλαια εξαγοράζονται. Ωστόσο, κατά την ολλανδική De Telegraaf, ένα τέτοιο σενάριο “δεν παίζει”, μιας και ο οδηγός δεν σχεδιάζει να αποχωρήσει απ’ τη Red Bull, ανεξάρτητα της ρήτρας.
Το τελευταίο, ευθυγραμμίζεται με πρόσφατα σημάδια από τον κόσμο των paddock, όπου ο Verstappen επισημαίνει διαρκώς πως νιώθει σπίτι του τη Red Bull, παρά το γεγονός πως το όπλο που έχει στα χέρια του φέτος, την RB21, είναι κατώτερη των προσδοκιών για το κυνήγι του τίτλου.
Μπορεί οι αναβαθμίσεις που ήρθαν στο Βέλγιο να μην έκαναν εν μια νυκτί το πακέτο πιο ανταγωνιστικό, ωστόσο ο ίδιος ο οδηγός ανέφερε πως είδε βελτίωση, αν και τα προβλήματα ισορροπίας παραμένουν ανεπίλυτα.
Για του χρόνου, όπου μπαίνουμε σε καθεστώς εντελώς νέων τεχνικών κανονισμών, πολλά θα εξαρτηθούν απ’ το πώς θα πατήσει η συνεργασία Red Bull – Ford, στο κομμάτι των κινητήρων. Και πάλι όμως, πάντα μια αλλαγή ομάδας ενέχει ρίσκα, και τίποτα δεν εγγυάται άμεσες επιτυχίες στον οδηγό. Προσθέστε, επίσης, πως αυτή τη στιγμή ο Ολλανδός εργάζεται σε ένα περιβάλλον το οποίο κυριολεκτικά έχει στηθεί γύρω του.
Πέρα απ’ το κομμάτι της πίστης στο project, o Verstappen μπορεί να αξιοποιήσει την επόμενη σεζόν για να δει ποια ομάδα έχει διαβάσει καλύτερα τους κανονισμούς. Μιας και η ρήτρα εξόδου λόγω απόδοσης θα είναι ενεργή και για την επόμενη σεζόν, η πόρτα παραμένει ανοιχτή αν ο τετράκις πρωταθλητής αποφασίσει να φύγει για άλλες ομάδες. Καθ’ οδόν προς το 2027, η αγορά των οδηγών αναμένεται να είναι ακόμα πιο αβέβαιη σε σχέση με του 2026, με πιθανές ευκαιρίες σε Aston Martin, Mercedes ή ακόμα και στη Ferrari να διαφαίνονται.
Before school’s out for summer 👉 Budapest 👊
⏮️ 2024 || #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/LyFNAgWu2a
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 28, 2025
Υπάρχει και ο παράγοντας Laurent Mekies στο παιχνίδι, πλέον. Ο Verstappen σχολίασε στο πλαίσιο του Βελγικού GP πως ένιωσε ικανοποιημένος με τη συνεργασία με τον νέο επικεφαλής της Red Bull, που έχει αναλάβει τα ηνία απ’ τον Christian Horner. “Τα πάω καλά μαζί του, αυτό είναι ήδη ένα μπόνους”, ανέφερε σχετικά ο Ολλανδός. “Ελπίζω πως θα συνεχίσουμε να ενδυναμώνουμε τη μεταξύ μας σχέση στις επόμενες εβδομάδες και μήνες”.
Ο οδηγός παραδέτηκε πως, λόγω και του τεχνικού υποβάθρου του Mekies, οι δυο τους μπορούν να κάνουν πιο βαθειές τεχνικές συζητήσεις για το μονοθέσιο, κάτι που ο Verstappen θεωρεί “απολύτως φυσιολογικό”.
Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, ανέφερε απ’ τη θέση του, τέλος, πως “η απόλυτη προτεραιότητα” για τον ίδιο και την ομάδα του είναι να διατηρήσει το τωρινό της δίδυμο και το 2026. Μάλιστα, έδωσε και ποσοστό πιθανότητας γύρω απ’ το εάν η Mercedes θα έχει και του χρόνου τους Russell και Antonelli στο ρόστερ της. “90 με 95%” σύμφωνα με τον Αυστριακό.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!