Ο Lando Norris δεν είναι ακόμα οπαδός της «διαφορετικής» οδηγικής εμπειρίας πίσω από το τιμόνι της νεότερης γενιάς μονοθεσίων της Formula 1.
Το 2022 ήταν η πρώτη χρονιά μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες με σχεδιασμούς ground effect, ενώ ρόλο στη μεγάλη αλλαγή έπαιξαν επίσης οι διαφορές στα ελαστικά, με την Pirelli να αντικαθιστά τους τροχούς 13 ιντσών με νέους των 18.
Μετά από μία σεζόν εμπειρίας με τη McLaren MCL36 λοιπόν, η αναφορά του Norris όσον αφορά την οδήγηση αυτών των μονοθεσίων είναι αρνητική.
«Μισώ να οδηγώ αυτά τα μονοθέσια σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά,» ήταν η πολύ ξεκάθαρη δήλωση του πιλότου στο racingnews365.com.
«Είναι μια διαφορετική πρόκληση. Δε θα έλεγα ότι είναι το ίδιο απολαυστικά όσο τα μονοθέσια των προηγούμενων ετών, απλά βάσει του πόσο άνετα είναι και πόσα περιθώρια έχεις στο να χτυπήσεις τα κερμπ και με τις αγωνιστικές γραμμές και όλα τα σχετικά. Είσαι κάπως πιο περιορισμένος τώρα,» ήταν η αναλυτικότερη εξήγηση.
«Ακόμα και με το στήσιμο είσαι πιο περιορισμένος. Γενικά, για μας, είναι απλά πήγαινε όσο πιο χαμηλά και άκαμπτα μπορείς και μετά μαλάκωσέ το λίγο αν είναι πολύ άκαμπτο.
Ουσιαστικά έτσι πάει κάθε σαββατοκύριακο ενώ, τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχαν πάντα περισσότερα για να ρυθμίσεις και να δοκιμάσεις και πάντα κατέληγες σε διαφορετικά σαββατοκύριακα με διαφορετικές λύσεις.
Αυτήν τη χρονιά, όχι και τόσο. Υπάρχει λιγότερος πειραματισμός με το πρακτικό στήσιμο, κατά κάποιον τρόπο. Υπάρχουν απλά περισσότερες προκλήσεις για να πετύχεις αυτό το ένα καλό στήσιμο,» κατέληξε τελικά ο οδηγός.
Φυσικά, οι νέοι αυτοί κανονισμοί ήταν σε εμβρυϊκό στάδιο το 2022, με μεγάλη εξέλιξη να αναμένεται μετά από μια τόσο δραστική αλλαγή.
Ωστόσο, ο Norris δεν έχει πολλές ελπίδες ότι τέτοια πρόοδος θα κάνει τα μονοθέσια καλύτερα. Τουναντίον, μπορεί να δει μόνο το αντίθετο να προκύπτει σε αυτήν τη φάση.
«Αν μη τι άλλο, μόνο χειρότερα θα γίνουν. Επειδή όσο περισσότερη κάθετη δύναμη δώσεις στο μονοθέσιο, τόσο χειρότερο θα γίνει,» ήταν η απαισιόδοξη πρόβλεψη του Βρετανού.
«Περιμένω ότι όσο αλλάζουν περισσότερο τα μονοθέσια, τόσο περισσότερη κάθετη δύναμη θα έχεις και τόσο πιο δύσκολο θα είναι να ακολουθήσεις τον μπροστινό.
Νομίζω ότι έτσι δουλεύει γενικά, εκτός αν υπάρξουν περαιτέρω προσθήκες και μεταβολές που θα φέρει η FIA για να σταματήσει συγκεκριμένες αλλαγές, που προκάλεσαν πολύ βρόμικο αέρα.»
Πάντως, το κατά πόσο θα αρέσουν αυτά τα μονοθέσια στον Norris μάλλον θα εξαρτηθεί και από την ταχύτητα της McLaren του από το 2023 και μετά.
Το 2022 ξεκίνησε δύσκολα, με προβλήματα στους αεραγωγούς των φρένων, και παρόλο που η McLaren ανέκαμψε ως την πέμπτη θέση των Κατασκευαστών, το ένα βάθρο στην Imola και ο συνολικός απολογισμός δεν ήταν ακριβώς το αναμενόμενο βήμα μπροστά για την ομάδα.
Με το 2024 να αποτελεί τη χρονιά-στόχο για την επιστροφή ανάμεσα στους πρωτοπόρους, η McLaren θα πρέπει να ξεκινήσει να κλείνει τη διαφορά από τις Red Bull, Ferrari και Mercedes του χρόνου, ακόμα και αν ο Norris δεν απολαμβάνει ιδιαίτερα το να οδηγεί το μονοθέσιο.
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!