Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Ross Brawn, παραδέχτηκε ότι δεν θα ενταχθούν νέοι κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο άθλημα μέχρι την αλλαγή κανονισμών το 2026.
Με την VW/Audi να έχουν απορρίψει το πρόγραμμα της F1 πριν αρκετά χρόνια, δεν υπάρχουν υποψήφιοι νέοι συμμετέχοντες που περιμένουν στο παρασκήνιο, και ο Brawn αναγνώρισε ότι η κατάσταση δεν θα αλλάξει σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, καθώς είναι σίγουρο ότι θα είναι σε ισχύ μέχρι το 2025.
Η ελπίδα είναι ότι η επαναφορά των καινούργιων προδιαγραφών στις μονάδες ισχύος θα παροτρύνουν τους υπόλοιπους προμηθευτές να ξεκινήσουν τον σχεδιασμό για να ενταχθούν με τις Ferrari, Mercedes, Renault και Honda μακροπρόθεσμα.
“Δεν είναι πολύ μακριά όταν σκέφτεσαι ότι θα κατασκευάσεις ένα νέο κινητήρα,” δήλωσε ο Ross Brawn στο Motorsport.com. “Θα πρέπει να ξεκινήσεις τον σχεδιασμό του κινητήρα σε 18 μήνες εάν θέλεις να τον έχεις έτοιμο για την συνέχεια.”
“Επομένως με την FIA και τους κατασκευαστές κοιτάζουμε τώρα πως θα είναι το επόμενο σύστημα μετάδοσης του κινητήρα, και πιστεύω ότι αυτή είναι η ευκαιρία για να ασχοληθούν καινούργιοι κατασκευαστές, και πρέπει να βρούμε τις προδιαγραφές σχεδιασμού για να γίνει. Αυτό που εξετάζουμε και βλέπουμε είναι ένα σύστημα μετάδοσης του κινητήρα για αυτή την περίοδο.
“Κανένας δεν πρόκειται να επενδύσει στους τρέχοντες κινητήρες, καθώς πρόκειται να αλλάξουν μέσα στο επόμενο διάστημα, και είναι μία πολύ σημαντική επένδυση για να κινηθείς βιαστικά”.
Αν και δεν υπάρχει επείγουσα ανάγκη να καθοριστούν οι νέοι κανονισμοί, οι ειδικοί από την F1 και από την FIA έχουν ήδη αρχίσει να αξιολογούν τις ιδέες.
“Όλως περίεργος είχαμε έναν διάλογο σχετικά με αυτό το πρωί,” είπε ο Brawn. “Οι Pat Symonds, Nick Hayes, Gilles Simon, Fabrice Com, Νικόλας Τομπάζης, όλοι εμείς εργαζόμαστε για το πως θα πρέπει να φαίνεται το σύστημα μετάδοσης του κινητήρα στο μέλλον”.
“Γνωρίζουμε ποιοι είναι οι στόχοι – συνοχή, η οικονομία αυτού, και πρέπει να είναι ένας αγωνιστικά καλός κινητήρας. Ξέρουμε τι θέλουμε να πετύχουμε, απλά δεν έχουμε ορίσει ακόμα τι θα είναι αυτό”.
“Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι υπάρχουν εναλλακτικές προσεγγίσεις για λύσεις στο μέλλον. Εμείς πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει μόνο μία λύση”.
“Θεωρούμε ότι μπορούμε να ασχοληθούμε με ένα ουσιαστικό σημείο. Τα βιώσιμα καύσιμα είναι ένα μεγάλο θέμα για εμάς, γιατί όποιο κινητήρα και να έχουμε, αυτό θα είναι το σημαντικότερο θέμα του”.
“Με κάποιους από τους συνεργάτες μας δουλεύουμε τώρα την στρατηγική για να εισάγουμε βιώσιμα καύσιμα στην F1. Οπότε αυτό θα είναι ένας μεγάλος παράγοντας για το μέλλον. Αλλά πραγματικά αυτή τη στιγμή δεν έχω ιδέα πως θα πρέπει να είναι ένας κινητήρας.”
Ο Brawn ρωτήθηκε εάν θα υπάρξουν αλλαγές στους τρέχοντες κανονισμούς ή μία πιο ριζική αλλαγή και είπε: “Πιστεύω ότι προς το παρών θα συνεχίσουμε με τις ίδιες τεχνολογίες που έχουμε έως τώρα”.
“Υπάρχει ένας αριθμός κινητήρων στον ορίζοντα, αλλά δεν θεωρούμε ότι είναι αρκετά καλό να διαπιστωθεί αυτό σε 18 μήνες και να δεσμευτεί κάποιος με αυτό.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!