Η Ferrari έχει απορρίψει το ενδεχόμενο αλλαγής της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του φετινού μονοθεσίου της στη Formula 1, παρά τα σχόλια του Carlos Sainz ότι μπορεί να χρειάζεται να την ξανασκεφτούν.
Η ιταλική ομάδα έχει μέχρι στιγμής το χειρότερο ξεκίνημα σε σεζόν από το 2009, όταν δεν είχε καταφέρει να σημειώσει βαθμούς στους τρεις πρώτους αγώνες, αν και υπάρχουν αρκετοί παράγοντες για τα φτωχά μέχρι στιγμής αποτελέσματα.
Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για μονοθέσιο που παλεύει για τις τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις, όπως είχε συμβεί το 2020, αλλά προφανώς υπάρχει αρκετή διαφορά με την πρωτοπόρο Red Bull και ο Sainz είχε αφήσει να εννοηθεί ότι μπορεί να χρειάζονταν ριζικές αλλαγές στο σχεδιασμό.
«Αυτήν τη στιγμή η Red Bull είναι ανώτερη παντού. Είναι ανώτερη στις κατατακτήριες, στους αγώνες, στην ευθεία. Είναι ανώτεροι σε μεσαίες/αργές στροφές, είναι ανώτεροι στη διαχείριση ελαστικών, ανώτεροι στα περάσματα από κερμπ και ανωμαλίες. Απλά δείχνει ότι πρέπει ξεκάθαρα να αλλάξουμε κάτι,» ήταν οι δηλώσεις του Ισπανού.
«Πρέπει να πάμε και να δοκιμάσουμε κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό στο οποίο είμαστε τώρα. Νομίζω ότι η εξαιρετικά καλή απόδοση στην αρχή της προηγούμενης σεζόν μας έκανε να συνεχίσουμε με αυτήν την ιδέα, με αυτό το είδος μονοθεσίου.»
Αντίθετος στις όποιες σχετικές φήμες περί δραστικών αλλαγών πάντως ήταν ο επικεφαλής της ομάδας Frederic Vasseur, ο οποίος μίλησε στο motorsport.com για μια σειρά αναβαθμίσεων σε τρεις φάσεις αλλά χωρίς κάποια ριζοσπαστική μετατροπή.
«Όχι, δε νομίζω (σ.σ. ότι έρχεται αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας). Έχουμε μια ροή αναβαθμίσεων που έρχονται, όχι για το Baku, επειδή έχουμε το αεροδυναμικό πακέτο για την κάθετη δύναμη και με το sprint δεν είναι εύκολη η εφαρμογή, αλλά για το Miami, την Imola, όχι το Μονακό, και τη Βαρκελώνη. Σε κάθε αγώνα, θα έχουμε μια αναβάθμιση στο μονοθέσιο,» εξήγησε ο Vasseur.
«Συνεχίζουμε με το σχέδιο. Κάναμε κάποιες προσαρμογές όσον αφορά την ισορροπία και τη συμπεριφορά, και ήταν πολύ καλύτερα στη Μελβούρνη και θα συνεχίσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση.
Δεν είναι δεύτερο μονοθέσιο αν αυτό εννοείτε. Δε θα φέρουμε κάτι εντελώς διαφορετικό. Θα συνεχίζουμε να αναβαθμίζουμε αυτό που έχουμε και θα προσπαθήσουμε να το αναβαθμίσουμε πολύ.»
Ακόμα και αν ήθελαν να κάνουν τέτοια κίνηση στη Scuderia πάντως, ο Vasseur θεωρεί ότι το όριο εξόδων και οι περιορισμοί στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας είναι απαγορευτικά.
«Το να ξεκινήσεις νέο εγχείρημα κατά τη διάρκεια της σεζόν, το να αρχίσεις από το μηδέν, το να φτιάξεις νέο μονοθέσιο με το όριο στα έξοδα αλλά και επίσης λαμβάνοντας υπ’οψιν τον περιορισμό στο χρόνο της αεροδυναμικής σήραγγας, δε θέλω να πω ότι είναι αδύνατο αλλά είναι πολύ δύσκολο,» δήλωσε ο διευθυντής.
«Επίσης, από πλευράς μας, αισθανόμαστε, και ελπίζω να έχουμε δίκιο, ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση, ότι ακόμα έχουμε τεράστια περιθώρια βελτίωσης του μονοθεσίου.
Αυτό σημαίνει ότι, όσο μπορούμε να εξελίσσουμε το μονοθέσιο για να κερδίσουμε σε κάθετη δύναμη, και την αεροδυναμική για να έχουμε καλύτερη ισορροπία, καλύτερη σταθερότητα και ούτω καθ’εξής, νομίζω είναι λογικό να πιέσουμε προς αυτήν την κατεύθυνση.»
Η Ferrari βρίσκεται ήδη σε φάση αντίδρασης, έχοντας επιταχύνει το ρυθμό αναβαθμίσεων ύστερα από το ανησυχητικό ξεκίνημα της σεζόν.
«Αναλάβαμε δράση πολύ γρήγορα,» είπε χαρακτηριστικά ο Γάλλος.
Φέραμε μερικές καλές αναβαθμίσεις στη Μελβούρνη και θα συνεχίζουμε. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέσουμε για να επιταχύνουμε αυτήν τη διαδικασία, ίσως να κατευθυνθούμε λίγο διαφορετικά όσον αφορά την ισορροπία και τα σχετικά.
Αλλά δεν μπορούμε να αλλάξουμε ριζικά το σχέδιο μετά από τρεις αγώνες και να πούμε ‘εντάξει, πρέπει να κινηθούμε προς άλλη κατεύθυνση.»
Το ενδεχόμενο δραστικών αλλαγών στη σχεδιαστική φιλοσοφία παραμένει για την επόμενη χρονιά πάντως, σε περίπτωση που οι παρούσες ιδέες οδηγήσουν σε αδιέξοδο.
«Το ερώτημα είναι το όριο στα έξοδα, αν θες να περάσεις κάτι στην επόμενη χρονιά ή όχι,» πρόσθεσε ο Vasseur.
«Και ποια μέρη θες να περάσεις από τη μία σεζόν στην άλλη – τα μεγάλα εξαρτήματα του κιβωτίου ή το μονοκόκ; Είναι μια ερώτηση που θα πρέπει να διαχειριστούμε με το όριο στα έξοδα.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!