Από τη Red Bull εξήγησαν τους λόγους που υιοθέτησαν στην RB20 πολύ από τον σχεδιασμό που επιχείρησε να φέρει η Mercedes το 2022 στο μονοθέσιό της.
Η αυστριακή ομάδα ήταν αναμενόμενο να εξελίξει την RB19, η οποία της έφερε 21 νίκες σε 22 αγώνες πέρυσι, όταν και κατέκτησε ένα άνετο double.
Ωστόσο, με τα αποκαλυπτήρια της RB20, νωρίτερα μέσα στον Φεβρουάριο, φάνηκε πως η Red Bull όχι απλά εξέλιξε, αλλά άλλαξε σημαντικά το μονοθέσιό της, φέροντας πολύ χτυπητές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό της, οι οποίες θύμιζαν κάτι από το πρόσφατο παρελθόν της γενιάς των ground effect μονοθεσίων.
Η Red Bull, λοιπόν, είχε υιοθετήσει μια σειρά σχεδιασμών που πρώτη είχε παρουσιάσει η Mercedes, πίσω στο 2022, όπως τις κατακόρυφες εισαγωγές αέρα, στα πρότυπα του zero-pod και το μεγάλο αυλάκι ψηλά στο κάλυμμα του κινητήρα.
Ο τεχνικός διευθυντής των Κόκκινων Ταύρων, Pierre Wache, παραδέχτηκε πως υπήρξε ένα επίπεδο συντηρητισμού όταν συζητήθηκε το ενδεχόμενο του να ακολουθηθεί ένας δρόμος που είχε απορριφθεί από έναν από τους ανταγωνιστές της ομάδας.
Ερωτώμενος για το εάν θεωρούσε ειρωνεία το να ακολουθήσει η Red Bull μια λύση της Mercedes, ο Wache δήλωσε στο Autosport: “Δεν το βλέπω έτσι, το βλέπω διαφορετικά”.
“Προσπαθείς να μην είσαι συναισθηματικός (στην επιλογή σχεδιασμού), καθώς η πρώτη αντίδραση είναι ‘είναι καλύτερο να έχει ο καθένας τις δικές του ιδέες’. Σε κάποιο σημείο όμως, πρέπει να κάνεις ένα βήμα πίσω και να πεις ‘τα χρονόμετρα και το σύστημα βαθμολόγησης που έχουμε δε λένε ποιος είναι ο καλύτερος;’ Έτσι, πρέπει να δοκιμάσεις πράγματα για να πάρεις τα καλύτερα εξ΄ αυτών”.
“Ως άνθρωπος, λες ‘θα προτιμούσα να κάνω τα δικά μου πράγματα’. Είναι όμως επικίνδυνο επειδή θα πρέπει να προχωρήσεις με τα δικά σου κριτήρια, και εάν το κριτήριο είναι το τί είναι το καλύτερο, τότε πάμε με αυτό που είναι το καλύτερο”.
“Και επίσης δεν είναι ακριβώς ίδιο (το σχέδιο) για να είμαστε δίκαιοι…είναι πολύ καλύτερο”.
Ο Wache ανοίχτηκε για το ότι η ανησυχία αναφορικά με το ότι οι ανταγωνιστές θα έβρισκαν αρκετό χρόνο, την ώρα που η εύρεση παραπάνω χρόνου από την RB19 θα έπιανε ορισμένο ταβάνι, ήταν και αυτό που εν τέλει οδήγησε σε στροφή στο σχεδιασμό του μονοθεσίου”.
“Βασίστηκε (η απόφαση της Red Bull) σε προσομοιώσεις και αριθμούς”, απάντησε ο Wache όταν ρωτήθηκε για τη σκέψη πίσω από τις ριζικές αλλαγές σε μια αποδεδειγμένα πετυχημένη πλατφόρμα”.
“Ξέρεις πως πρέπει να βελτιωθείς πολύ επειδή ο ανταγωνισμός θα χτυπήσει πίσω. Γνωρίζεις επίσης πως το σχέδιό σου έχει αρχίσει και πιάνει ταβάνι στο τί μπορεί να πετύχει”.
“Ίσως να μην είναι πλήρως ταβάνι, επειδή κάποιοι θα βρουν και κάτι παραπάνω. Εάν θες όμως να πετύχεις πολύ μεγαλύτερο ρυθμό βελτίωσης, τότε θα πρέπει να πάρεις ένα μικρό στοίχημα και να ρισκάρεις. Έτσι, πήραμε αυτή την απόφαση να ρισκάρουμε από νωρίς”.
“Πρόκειται για μια εξέλιξη στο πώς εξελίξαμε το μονοθέσιο. Σίγουρα, όμως ήταν μια ώθηση ώστε να έχουμε την ελευθερία να κάνουμε μια μεγάλη αλλαγή στη στρατηγική, συνολικά”.
Both Bulls locked out the front row and finished 1-2 in Bahrain last season! 🏁 pic.twitter.com/iJwjL7HBXE
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 27, 2024
Ο Max Verstappen εξάλειψε και τις όποιες αμφισβητήσεις υπήρξαν για το εάν το νέο σχέδιο της Red Bull είναι καλό, όταν έγραψε με διαφορά τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ημέρα των δοκιμών στο Bahrain.
Ο Wache, από την πλευρά του, ξεκαθάρισε πως η Red Bull ουδέποτε είδε το νέο της σχέδιο ως ένα απόλυτο στοίχημα, παρά σαν ένα υπολογισμένο ρίσκο που είχε περισσότερα να προσφέρει απ’ ό,τι να στερήσει.
“Δεν τζογάρουμε, απλά παίρνουμε ρίσκο. Είναι διαφορετικό”, πρόσθεσε ο Γάλλος.
“Δεν κάνεις πράγματα βάσει αυτών που δεν ξέρεις. Λες πως θες να πας προς μια κατεύθυνση, τί μπορώ να κάνω για να το πετύχω; Τι θα πρέπει να κάνω; Και η λύση έρχεται μόνη της”.
“Δεν στοιχηματίζεις. Αντιθέτως, λες ‘εάν κάνω αυτή την αλλαγή, υπάρχει περισσότερο ρίσκο από το εάν όχι;’. Μετά απ’ αυτό λες ‘μειώνω το ρίσκο μελετώντας το όλο και περισσότερο’. Για να είμαι ειλικρινής, το τμήμα αεροδυναμικής έκανε μια πολύ, πολύ καλή δουλειά πάνω σε αυτό”.
Με το GP του Bahrain να λαμβάνει χώρα το τριήμερο 29 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου, οι όποιες απορίες για το εάν ο νέος σχεδιασμός του μονοθεσίου της Red Bull απέδωσαν, αναμένεται να απαντηθούν!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!