Από τη McLaren εξήγησαν πως το ατυχές timing με το αυτοκίνητο ασφαλείας στο Βρετανικό Grand Prix, έκανε την ομάδα να βάλει τα σκληρά ελαστικά στον Lando Norris.
Στα τελευταία στάδια του αγώνα σήμερα, στο Silverstone, η εγκατάλειψη του Kevin Magnussen, με τον Δανό να παρκάρει τη Haas του στη Hangar Straight, έφερε εικονικό και στη συνέχεια πλήρες αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, γεγονός που ευνόησε όσους οδηγούς δεν είχαν κάνει αλλαγή ελαστικών, να μπουν άμεσα στα pit.
Τη στιγμή εκείνη, ο δεύτερος Norris είχε διαφορά 9 περίπου δευτερολέπτων από τον Max Verstappen, με τον Ολλανδό να δείχνει πως βρισκόταν πολύ μακριά για τη McLaren. Έτσι, στη McLaren ένιωσαν πως η ασφαλέστερη επιλογή ήταν να βάλει στους οδηγούς της τα σκληρά ελαστικά, χωρίς να παρθούν αχρείαστα ρίσκα με τη χρήση της μαλακής γόμας.
Όταν το Race Control έκανε το VSC πλήρες αυτοκίνητο ασφαλείας, προέκυψε ξαφνικά η προοπτική του Norris να επιτεθεί στην επανεκκίνηση στον Verstappen αλλά και η ανάγκη να υπερασπιστεί τη θέση του κατά την επανεκκίνηση. Οι παράγοντες αυτοί έφεραν στο προσκήνιο τις αξίες της μαλακής γόμας, η οποία έδειχνε πως πλέον είναι το προτιμητέο ελαστικό.
Το timing όμως της επιλογής για αυτοκίνητο ασφαλείας, ακριβώς τη στιγμή που ο Norris ήταν στο pit lane, με τα σκληρά ελαστικά ήδη έτοιμα προς τοποθέτηση, σήμαινε πως τα πράγματα ήταν λίγο αργά για τη McLaren ώστε να κάνει την αλλαγή στη μαλακή.
Μιλώντας σχετικά με την απόφαση να επιλεγεί η μαλακή γόμα, με όλα τα μονοθέσια γύρω από τους οδηγούς της ομάδας να έχουν μαλακή γόμα, ο Andrea Stella, επικεφαλής της ομάδας του Woking, εξήγησε πως όλα στο τέλος της ημέρας ήταν θέμα timing.
“Υπό το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, ήμασταν ικανοποιημένοι με τα σκληρά ελαστικά επειδή δεν θα είχαμε πρόβλημα αναφορικά με την προθέρμανσή τους”, σχολίασε ο Ιταλός.
“Αλλά όταν το εικονικό έγινε πλήρες αυτοκίνητο ασφαλείας, την ώρα που μπαίναμε στα pits, και όλοι ήταν έτοιμοι για το pitstop κρατώντας τα σκληρά ελαστικά, μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής για μαλακή γόμα θα ήταν επιχειρησιακά πρόβλημα”.
Εκεί, το μεγαλύτερο ρίσκο της εναλλαγής σε μαλακή γόμα θα ήταν να φτάσει ο Norris στο pitbox πριν είναι έτοιμα τα μαλακά ελαστικά, άρα υπήρχε ο κίνδυνος να χάσει θέσεις στην πίστα λόγω της καθυστέρησης αυτής.
“Εάν το πλήρωμα του pitstop είναι έτοιμο με τα σκληρά ελαστικά, και πάρεις απόφαση να αλλάξεις σε μαλακά, αυτό σημαίνει πως τα παιδιά που κρατούν τα ελαστικά θα πρέπει να τρέξουν στο γκαράζ, να βγάλουν τις κουβέρτες και να φέρουν τα ελαστικά πίσω. Μπορεί να δημιουργηθεί αρκετά μπερδεμένο σκηνικό, και θα μπορούσε η αλλαγή μας να επιβραδυνθεί”.
LANDO. 😂😂😂#BritishGP 🇬🇧 @LandoNorris pic.twitter.com/XHIyT7jSjY
— McLaren (@McLarenF1) July 9, 2023
Ενώ στη McLaren γνώριζαν πως η προθέρμανση της σκληρής γόμας είναι πιο δύσκολη σε σχέση με τη μαλακή, η φύση του Silverstone, με τις γρήγορες καμπές, σήμαινε πως η διαφορά προθέρμανσης ανάμεσα στις δύο γόμες ήταν μικρότερη σε σχέση με άλλες πίστες, χαμηλότερης συνολικά ενέργειας.
Για τον λόγο αυτό επιλέχτηκε εν τέλει και η προσκόλληση στη σκληρή γόμα, παρά μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής σε μαλακά ελαστικά.
“Θεωρήσαμε πως δεν είναι μια από τις καταστάσεις στις οποίες υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ σκληρής και μαλακής γόμας από την πλευρά της προθέρμανσης”, συνέχεια ο Stella.
“Εάν μπορείς να διαχειριστείς τις πρώτες 4 στροφές και φτάσεις στην 9η στροφή, τότε θα έχεις ήδη πετύχει ένα ικανό επίπεδο θερμοκρασίας στα ελαστικά. Έτσι, επιλέξαμε να μην περιπλέξουμε την απόφασή μας”.
“Δεν θέλαμε να αλλάξουμε την κατανομή ελαστικών στο pitstop επειδή αυτό θα μπορούσε να επιφέρει σημαντική καθυστέρηση. Και, δεχόμενοι πως θα μπορούσε να μας στοιχίσει (η σκληρή γόμα), στην επανεκκίνηση ίσως και μια θέση, τότε επιλέξαμε αυτό τον δρόμο ως την πιο λογική λύση”.
Τέλος καλό, όλα καλά για τη McLaren, η οποία είδε τους οδηγούς της στο 2-4 σήμερα, με ρυθμό σε κάποια σημεία εφάμιλλο της Red Bull, ενώ και το διπλό βάθρο έδειχνε αρκετά πιθανό, με τον Oscar Piastri να στέκεται άτυχος με το timing του αυτοκινήτου ασφαλείας, έχοντας αλλάξει σε σκληρή γόμα λίγους γύρους πριν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!