Στη Mercedes επιμένουν ότι οι εντολές στο Grand Prix Ιαπωνίας αποσκοπούσαν αποκλειστικά στο να βοηθήσουν τον Lewis Hamilton, παρά τα σχόλια του τελευταίου ότι η προσέγγιση δεν είχε λογική.
Στους τελευταίους γύρους του αγώνα στη Suzuka ο George Russell, που βρισκόταν σε στρατηγική ενός pit stop, ήταν πέμπτος, έχοντας πίσω του τον Hamilton, με τον Carlos Sainz της Ferrari να πλησιάζει αμφότερους απειλητικά.
Αν και ο Hamilton είχε πιο φρέσκα ελαστικά, όντας σε διαφορετική στρατηγική, η ομάδα δεν έδωσε εντολή αλλαγής θέσεων, ζητώντας απλά προσοχή και αφήνοντας ξεκάθαρα δυσαρεστημένο τον επτά φορές πρωταθλητή.
Με τον Sainz όμως να κολλά στην ουρά της #44 Mercedes, η ομάδα ζήτησε τελικά από τον Russell να δώσει τη θέση του στον Hamilton, παραινώντας τον τελευταίο να μείνει εντός του ορίου DRS για την ενίσχυση του ομοστάβλου του, προκειμένου να μπορέσει ο Russell να αμυνθεί καλύτερα απέναντι στη Ferrari.
Ο Hamilton διαφώνησε με την ιδέα αυτήν στον ασύρματο ωστόσο και εξέφρασε ανάλογη γνώμη και μετά τον αγώνα, υποστηρίζοντας ότι η ιδανική προσέγγιση ήταν να απομακρυνθεί όσο μπορούσε και να χτίσει διαφορά για τους τελευταίους γύρους.
«Πιστεύω ότι δεν ήταν καθόλου καλή ιδέα. Όταν μου το πρότειναν, ήξερα ότι προφανώς το εμπνεύστηκαν από τον προηγούμενο αγώνα και δεν είχε κανένα νόημα,» δήλωσε ο Βρετανός.
Μιλώντας για τη διαδικασία λήψης αποφάσεων όσον αφορά τους οδηγούς σε εκείνη τη φάση του αγώνα, ο επικεφαλής μηχανικός της Mercedes Andrew Shovlin ξεκαθάρισε ότι εστίαζαν αποκλειστικά στο να σιγουρέψουν ότι ο Sainz δε θα προσπερνούσε τον Hamilton.
«Είναι αρκετά δύσκολο να οργανώσεις τα μονοθέσια σε πραγματικό χρόνο. Όταν αποφασίσαμε να τους αλλάξουμε θέση, είναι περισσότερο ότι είδαμε πόσο γρήγορα ερχόταν ο Carlos πίσω τους και ότι ο Lewis στη μέση μπορεί να ρίσκαρε καθώς επίσης είχε παλιά ελαστικά,» είπε ο Shovlin.
«Ίσως να είχε δουλέψει καλύτερα, αλλά το θέμα είναι ότι προσπαθούσαμε να προστατέψουμε τον Lewis από το να χάσει και αυτήν τη θέση, καθώς ήταν αυτός με τις περισσότερες πιθανότητες να τερματίσει μπροστά από τον Carlos.»
Ο Hamilton και ο Russell είχαν ήδη έναν αρκετά επεισοδιακό αγώνα μέχρι εκείνο το σημείο, με τον Russell να επιχειρεί νωρίτερα να προσπεράσει τον Hamilton, ο οποίος ανέκτησε τη θέση του και στη συνέχεια έκλεισε αρκετά απότομα την πόρτα στον ομόσταβλό του, στέλνοντάς τον εκτός πίστας σε μάχη που εν τέλει θεωρήθηκε αγωνιστικό συμβάν. Οι διαφορετικές στρατηγικές στη συνέχεια απομάκρυναν τους δύο οδηγούς μέχρι και τα τελευταία στάδια του αγώνα, με τον Shovlin να αρνείται πάντως ότι ο σκοπός ήταν να τους «χωρίσουν.»
«Όχι, όχι πραγματικά. Επειδή αναφορικά με το τι έκανε η ομάδα, προσπαθούμε να πάρουμε βαθμούς στη μάχη ενάντια στη Ferrari, οπωσδήποτε σε έναν αγώνα όπως αυτός,» ήταν τα λόγια του μηχανικού.
«Όταν καταλάβαμε ότι δεν ανταγωνιζόμασταν τη McLaren για το βάθρο, κοιτάξαμε στο τι γινόταν με τη Ferrari.
Προσπαθούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα δύο μονοθέσια αποτελεσματικά για να μας δώσουν αυτές τις ευκαιρίες και το να περάσουμε τη μία από αυτές ήταν χρήσιμος περιορισμός ζημιάς αν αναλογιστούμε ότι και οι δύο ξεκίνησαν μπροστά μας στον αγώνα.»
Η εστίαση στον Hamilton σήμαινε επίσης ότι το ενδεχόμενο να παίξει ο πρώην πρωταθλητής άμυνα απέναντι στον Sainz, χρησιμοποιώντας τα συγκριτικά πιο φρέσκα ελαστικά του και το DRS από τον Russell για ενίσχυση, δεν έμεινε για πολύ στο τραπέζι.
Όσο για την επιθετικότητα που επέδειξαν ο ένας απέναντι στον άλλο, η Mercedes, διαμέσου του επικεφαλής επικοινωνιών Bradley Lord, υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν τριβές εκτός της πίστας ανάμεσα στους οδηγούς της.
«Προφανώς και οι δύο αγωνίζονται σκληρά, σε ένα μονοθέσιο που ήταν ιδιότροπο, πιέζοντας στο όριο. Και προφανώς υπήρχαν κάποιες ανταλλαγές στον ασύρματο που το αντικατοπτρίζουν αυτό,» δήλωσε ο Lord.
«Νομίζω ότι στο πέρασμα του χρόνου έχουμε συνηθίσει να μη δίνουμε πολλή σημασία στο τι λέγεται πάνω στην έξαψη της στιγμής και την πίεση στο κόκπιτ, ειδικά σε έναν απαιτητικό αγώνα όπως αυτός.
Οτιδήποτε χρειάζεται ξεκαθάρισμα ή συζήτηση, θα μπορέσουμε να το πάρουμε από αυτήν τη χύτρα και να το αντιμετωπίσουμε ωραία και ήσυχα μετά.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!