Η Audi υποστηρίζει ότι η απόφαση να κατασκευάσει ξεχωριστό κινητήρα από το έτερο μέλος του VW Group, Porsche, για τη συμμετοχή της στη Formula 1 έγινε για να επιτευχθεί καλύτερη ενσωμάτωση με διαφορετικά πλαίσια μονοθεσίων.
Ο Γερμανός κατασκευαστής επιβεβαίωσε τελικά την είσοδό του στη Formula 1 το 2026 την Παρασκευή πριν το Βελγικό Grand Prix, αποκαλύπτοντας ότι θα σχεδιάσει και εξελίξει τη δική του μονάδα ισχύος από τη βάση του στο Neuburg. Οι κινητήρες έχουν συνδεθεί με τη Sauber, αλλά ακόμα δεν έχει γίνει επίσημη ανακοίνωση επ’αυτού.
Η απόφαση της Audi να κατασκευάσει δική της μονάδα ισχύος έχει προκαλέσει συζητήσεις γύρω από το παρασκήνιό της, καθώς η στενά συνδεδεμένη Porsche, που αναμένεται να ανακοινώσει την είσοδό της με τη Red Bull τις επόμενες εβδομάδες, θα συνεργαστεί με την ομάδα του Milton Keynes για να κατασκευάσει επίσης δική της μονάδα.
Αυτό σημαίνει ότι η VW, στην οικογένεια της οποίας ανήκουν και οι δύο εταιρείες, θα πρέπει να χρηματοδοτήσει δύο διαφορετικά προγράμματα εξέλιξης κινητήρων, κάτι που προφανώς είναι ακριβότερο από το να υπάρχει διαμοιρασμός σχεδίων και πόρων για την κατασκευή του ίδιου κινητήρα με διαφορετική ονομασία.
Μιλώντας επ’αυτού, ο πρόεδρος του συμβουλίου της Audi, Markus Deusmann, δήλωσε ότι έχουν γίνει μακρές συζητήσεις εντός της εταιρείας σχετικά με την από κοινού εξέλιξη του κινητήρα με την Porsche.
Ωστόσο, η τελική απόφαση πάρθηκε με γνώμονα την ανάγκη βελτιστοποίησης των μονάδων ισχύος για διαφορετικές ομάδες και σχεδιασμούς μονοθεσίων.
«Μπορείτε να φανταστείτε ότι υπήρξαν πάρα πολλές συζητήσεις,» ανέφερε συγκεκριμένα. «Αλλά αποφασίσαμε, καθώς και οι δύο μάρκες έχουν πολλούς οπαδούς και το δικό τους ξεχωριστό χαρακτήρα, να παραμείνουμε εντελώς ξεχωριστοί και να στήσουμε δύο επιχειρήσεις.
«Είχαμε πολλούς λόγους. Θα συνεργαστούμε με διαφορετικές ομάδες και το κινητήριο σύνολο θα πρέπει να σχεδιαστεί ειδικά για το πλαίσιο. Οπότε αποφασίσαμε να πάρουμε χωριστούς δρόμους, γιατί θα έχουμε τελείως διαφορετικά πλαίσιο και τελείως διαφορετικά κινητήρια σύνολα.»
Ο Oliver Hofmann, επικεφαλής τεχνικής εξέλιξης της Audi, πρόσθεσε: «Για να ανταποκριθούμε στο χρονοδιάγραμμα, η ενσωμάτωση του ηλεκτρικού μέρους του κινητηρίου συνόλου με το πλαίσιο κοστίζει χρόνο για να γίνει σε δύο μονοθέσια. Οπότε είναι εντελώς διαφορετικά εγχειρήματα και την ενσωμάτωση θα την κάνουμε μόνοι μας.»
Η Audi είναι σαφώς πίσω από τους υπάρχοντες κατασκευαστές όπως η Mercedes και η Ferrari όσον αφορά την κατανόηση τωνκανονισμών του υπερτροφοδοτούμενου υβριδικού κινητήρα της F1, οπότε έχει πολύ έδαφος να καλύψει αν θέλει να είναι ανταγωνιστική από το 2026.
Ωστόσο, η εταιρεία πιστεύει ότι έτσι όπως γραφτεί οι νέοι κανόνες, με σκοπό να δώσουν περισσότερες ελευθερίες σε νεοαφιχθέντες, θα επιτρέψει γρήγορη κάλυψη αυτής της διαφοράς.
Μιλώντας σχετικά, ο Hoffmann πρόσθεσε: «Πριν από οτιδήποτε άλλο, είναι πραγματικά μεγάλη πρόκληση να ολοκληρώσουμε αυτήν τη δουλειά μέχρι το 2026.
Αλλά νομίζω ότι έχουμε βρει μερικά σημεία συμβιβασμού με τους κανονισμούς που καθιστούν δυνατό να κάνουμε την είσοδό μας επί ίσοις όροις με τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους. Και λατρεύουμε αυτήν την πρόκληση.
Μπορέσαμε να τρέξουμε στο Dakar και να εξελίξουμε το αυτοκίνητο του Dakar, το οποίο έχει επίσης ένα πολύ περίπλοκο κινητήριο σύνολο, σε λιγότερο από ένα χρόνο. Και πιστεύω ότι θα μπορέσουμε επίσης να εξελίξουμε αυτό το κινητήριο σύνολο πριν το 2026.»
Κλείνοντας τις σχετικές δηλώσεις, ο Deusmann είπε: «Λοιπόν, είναι ξεκάθαρο που βρισκόμαστε επί του παρόντος. Και οι υπόλοιποι έχουν κινητήρια σύνολα που ήδη δουλεύουν. Αλλά οι αλλαγές στους κανονισμούς είναι αρκετά μεγάλες ώστε να μας δίνουν μια ευκαιρία να μπούμε στα τεκταινόμενα και να είμαστε ανταγωνιστικοί.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!