Ενώ η ένσταση εναντίον της Ducati μετά το Grand Prix του Κατάρ απορρίφθηκε άμεσα, είναι εύκολο να δει κάποιος γιατί οι αντίπαλοί της θα επιμείνουν με έφεση. Η υπόθεση αφορά ένα πτερύγιο στο κάτω μέρος της Ducati, μπροστά από την πίσω ρόδα, το οποίο δοκιμάστηκε αρχικά από τον εργοστασιακό οδηγό Danilo Petrucci ο οποίος και το χρησιμοποίησε στον αγώνα, μαζί με το νικητή team-mate του Andrea Dovizioso και τον Jack Miller της Pramac στον αγώνα του Losail. Η Ducati υπερασπίστηκε τη νομιμότητα του εξαρτήματος ως μέθοδο ψύξης της ρόδας, όμως οι διαμαρτυρόμενες ομάδες έχουν πολλούς λόγους να υποστηρίξουν πως το εν λόγω εξάρτημα ασκεί κάθετες δυνάμεις προς τα κάτω, κάτι το οποίο το καθιστά παράνομο με βάση τους κανονισμούς για τον έλεγχο των πτερυγίων τα τελευταία χρόνια.
Ο κύριος εκφραστής της ένστασης είναι ο κύριος Massimo Rivola, ο οποίος προσλήφθηκε πρόσφατα από την Aprilia για τη θέση του CEO, και είναι άνθρωπος με 20ετή εμπειρία στα paddock της Formula 1. Πιο συγκεκριμένα, είχε δουλέψει για τη Minardi και την Toro Rosso πριν καταλήξει στη Ferrari.
Στις αρχές του Μαρτίου, λίγες μέρες πριν την έναρξη της σεζόν, ο τεχνικός διευθυντής του MotoGP Danny Aldridge έστειλε μια ειδοποίηση στις ομάδες που αναφερόταν στη χρήση των πρόσθετων εξαρτημάτων, όπως αυτό που χρησιμοποίησε η Ducati στο Κατάρ. Στην προηγούμενη μορφή των κανονισμών ήταν ξεκάθαρο πως ένας τέτοιος εκτροπέας μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μόνο σε βρεγμένες πίστες, καθώς η κύρια λειτουργία του ήταν να απομακρύνει το νερό γύρω από το ελαστικό ούτως ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια του αναβάτη.
Οι νέοι κανόνες για τα εξαρτήματα άνοιξαν ένα παραθυράκι για τη χρησιμοποίησή τους και στις στεγνές πίστες, όταν η Ducati προειδοποίησε ότι στην περίπτωση αυτή ένα τέτοιο κομμάτι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να κρυώσει το πίσω ελαστικό. Στα μάτια των άλλων κατασκευαστών (η Yamaha αποφάσισε να μην εμπλακεί, καθώς χρησιμοποίησε παρόμοιο εξάρτημα στη βρεγμένη πίστα της Valencia πέρσι) φαίνεται πως αυτό το εξάρτημα δίνει ένα αεροδυναμικό πλεονέκτημα. Αυτές οι ανησυχίες εκδηλώθηκαν στην αγωνιστική διεύθυνση με την υποστήριξη ενός εκτενούς τεχνικού φακέλου που ετοίμασε ο Rivola, ο οποίος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην πτωτική δύναμη που προκαλέι το εξάρτημα της Ducati.
Ο Team Manager της Suzuki Davide Brivio εξήγησε πως “πριν κάποιες εβδομάδες, η Ducati πήγε στον τεχνικό διευθυντή με ένα προσάρτημα για το πίσω στροφόμετρο και ένα κάλυμμα για το εμπρός ελαστικό. Ισχυρίστηκε ότι η κύρια λειτουργία του ήταν η μείωση της θερμοκρασίας του οπίσθιου ελαστικού. Ο τεχνικός διευθυντής έδωσε την έγκριση του και έθεσε ορισμένους κανόνες για τις ομάδες στις 4 Μαρτίου.”
Πριν συντάξουν επίσημη καταγγελία, όπως ορίζεται στο πρωτόκολλο (που σημαίνει μετά την έναρξη του αγώνα), οι Rivola και Brivio ήρθαν σε επαφή με το γενικό διευθυντή της Gigi Dall’Igna για να τον ενημερώσουν ότι σε περίπτωση που κάποια από τις μηχανές χρησιμοποιούσαν τον εκτροπέα, θα κατέθεταν καταγγελία. Και γνώριζαν πλήρως ότι η ασάφεια των κανονισμών θα έκανε τους διαχειριστές να απορρίψουν την καταγγελία σε πρώτο βαθμό, παράλληλα όμως είναι πεπεισμένοι ότι αυτή η υπόθεση θα αποφασιστεί οριστικά μετά την προσφυγή προς το διοικητικό οργάνο των μοτοσικλετιστών, την FIM, όπως και τελικά θα συμβεί. Ο Brivio πρόσθεσε ότι “η Ducati προμήθευσε τις αγωνιστικές μηχανές των τριών αναβατών της με νέα προσαρτήματα και αυτό μας ανάγκασε να προβούμε σε καταγγελία. Το κάναμε γιατί θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε την υπόθεση δια παντώς.”
Για τις Aprilia, Suzuki, Honda και KTM, οι δικαιολογίες της Ducati δεν είναι απλά εσφαλμένες αλλά περιέχουν και αντιφάσεις. Είναι σκεπτικοί σχετικά με την επιμονή της Ducati ότι η κύρια λειτουργία του εκτροπέα ήταν η ψύξη των ελαστικών επειδή η θερμοκρασία της πίστας δεν έφθασε τους 25 ° C, οπότε η κύρια πρόκληση ήταν να ζεσταθούν επαρκώς τα ελαστικά και όχι να διατηρηθούν δροσερά. Και δεδομένου ότι, όπως και στην F1, η ελαχιστοποίηση του περιττού βάρους είναι ζωτικής σημασίας για μια μοτοσικλέτα στο MotoGP, είναι επίσης πεπεισμένοι ότι το μέρος πρέπει να έχει ένα αρκετά σημαντικό πλεονέκτημα απόδοσης που αξίζει το επιπλέον βάρος που προσθέτει.
Η απόφαση από την FIM αναμένεται εντός των ημερών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!