Στα τέλη του 2015 φούντωσαν οι φήμες εξαγοράς της οικονομικά σε δύσκολη θέση Lotus από την Renault η οποία αποφάσιζε να επιστρέψει ως ομάδα μετά από το 2010. Έτσι και έγινε τελικά, αρχές του 2016 η Renault ανακοίνωνε την επιστροφή της στην Formula 1.
Το δυναμικό της Lotus δεν άλλαξε ιδιαίτερα ωστόσο η πιο μεγάλη ζημιά ήταν η επιλογή του Grosjean να φύγει από την ομάδα και να υπογράψει στην Haas. Έτσι το οδηγικό δίδυμο της Renault υπολογίζαμε πως θα είναι το Maldonado-Palmer. Αμ δε… Λίγες μέρες πριν την παρουσίαση της RS16 οι Γάλλοι ανακοίνωσαν τον Kevin Magnussen που το 2014 ήταν οδηγός στην McLaren και το 15 δοκιμαστής. Τέλειωσε έτσι προς το παρόν η καριέρα του Pastor στην F1. Φυσικά οι περισσότεροι χειροκροτήσαμε την επιλογή της ομάδας.
Από κει και πέρα το νέο μονοθέσιο ήταν βασισμένο στην Lotus E23 Hybrid. Η ζωτικής σημασίας διαφορά ήταν ο κινητήρας μιας και η Renault δεν θα έβαζε ποτέ κινητήρα της Mercedes όπως είχε η Lotus του 2015.
Ασφαλώς οι άνθρωποι της ομάδας μας είχαν προϊδεάσει για την πορεία της Renault την φετινή σεζόν. Όμως τις φετινές επιδόσεις δεν τις περίμενε ούτε ο πιο απαισιόδοξος. H Renault είναι στην 9η θέση στο κατασκευαστών με μόλις 6 βαθμούς από την μαγ(κ)ική εμφάνιση του Kevin στην Ρωσία και την 7η θέση.
Σε καμία περίπτωση δε μπορεί κανείς να κατηγορήσει το οδηγικό δίδυμο για το φετινό χάλι της Renault μιας και το σασί είναι πολύ κακό παρά τη βελτίωση του κινητήρα που άλλωστε φαίνεται στην Red Bull.
Από κει και πέρα η χρονιά θα φύγει και θα πάμε στο 2017. Τις επόμενες μέρες-βδομάδες αναμένουμε την ανακοίνωση για τους οδηγούς του 17.
Όλα είναι ανοιχτά με πολλά ονόματα στο τραπέζι. Κατά την γνώμη μου η Renault πρέπει να κρατήσει τον Δανό που παρά τα όποια λάθη δείχνει κανονικός οδηγός και ξεχωρίζει σε σχέση με τον Palmer που μάλλον δεν ήταν και η καλύτερη επιλογή. Με τα μεγάλα ονόματα να απουσιάζουν προσωπικά θα μου άρεσε να δω τον Kevin στο πλάι του Daniil Kvyat που μάλλον φεύγει με ένα τρόπο που δεν του αξίζει από την Red Bull.
Ο Ρώσος δεν είναι κακός αλλά δεν είναι και καλύτερος του Verstappen και για αυτό η RBR τον έδιωξε με πρόσχημα το Sochi(όταν στον προηγούμενο αγώνα χτύπησε βάθρο).
Την στιγμή που μιλάμε κανείς εκ των 2 δεν είναι στα πάνω του. Ο Kevin έχει ίσως το χειρότερο μονοθέσιο στα χέρια του και ο Daniil βρίσκεται σε ένα εχθρικό απέναντι του περιβάλλον και με μια Toro Rosso να παραπαίει εδώ και λίγο καιρό.
Για να το μαζεύω σιγά σιγά, η Renault του 2017 δεν θα χτυπά νίκες ή βάθρα αλλά θα ανέβει στο mid-field και θεωρώ πως το παραπάνω δίδυμο και φιλόδοξο είναι και να αποδείξει πράγματα έχει, και φυσικά λίγες είναι οι επιλογές.
Δεν ξέρω τι θα συμβεί αλλά πολύ θα ήθελα να ακούσω μια τέτοια επιλογή από την ομάδα που κέρδισε 2 πρωταθλήματα (05,06) και τροφοδότησε τον πρωταθλητή που κυριάρχησε μια 4ετία.
Καλή συνέχεια !
Γιάννης Μπίτας
Συντάκτης F1fan.gr
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!