Τα ρίσκα του να χαθεί μια πιο πλεονεκτική θέση στην πίστα χωρίς δυνατότητα αντεπίθεσης έκαναν Ferrari και Leclerc να προχωρήσουν σε όλο τον αγώνα με σπασμένη εμπρός πτέρυγα στην SF25 του Μονεγάσκου. Δεδομένου αυτού, ωστόσο, ο ρυθμός ήταν ανταγωνιστικός.
Στην εκκίνηση του σημερινού Κινεζικού GP, οι δύο Ferrari είχαν μικρή επαφή, η οποία προκλήθηκε από στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης του Charles Leclerc στη Στροφή 2.
Σαν αποτέλεσμα, ο Μονεγάσκος έχασε το εμπρός αριστερά κάθετο στέλεχος της πτέρυγάς του, το οποίο και αποκολλήθηκε κατόπιν της επαφής με τον πίσω δεξιά τροχό του μονοθεσίου του Hamilton.
Αμέσως, ο οδηγός της ομάδας ενημερώθηκε από τον μηχανικό του, Bryan Bozzi, πως η ζημιά ήταν περίπου “20-30 μονάδες κάθετης δύναμης”, για να λάβει απάντηση από τον Leclerc στο team radio πως μπορούσε να συνεχίσει έτσι, έστω δοκιμαστικά. Κατ’ εκτίμηση, μια τέτοια ζημιά ενδέχεται να στοιχίζει έως και δύο με τρία δέκατα στον γύρο.
Ο ρυθμός του Leclerc έδειχνε, ωστόσο, να μην πτοείται από αυτή τη ζημιά, παραμένοντας κολλημένος στον teammate του. Επίσης, όταν ήρθε η ώρα των pit stop, έκρινε πως δεν θα ήταν μεγάλο το όφελος μιας αλλαγής εμπρός πτέρυγας, η οποία θα του στοίχιζε σε χρόνο και σε θέση στην πίστα.
Ακολούθως, ο ανώτερος ρυθμός που έδειξε στη Σανγκάη ο Leclerc έκανε τη Ferrari να δώσει εντολή στους δύο οδηγούς της να αλλάξουν θέσεις, ώστε ο Leclerc να προσπαθήσει να κυνηγήσει τον Russell, που στο σημείο αυτό βρισκόταν τρίτος.
Αν και έφτασε να μπει στη ζώνη DRS του Βρετανού, ένα μπλοκάρισμά του στα φρένα της Στροφής 14 έβαλε τέλος στις όποιες βλέψεις για διεκδίκηση του βάθρου. Εν τέλει, η εμπρός πτέρυγα έδειξε να παίζει τον (μικρό) ρόλο της, μιας και ο Leclerc στο τέλος δέχτηκε την επίθεση του Verstappen, που εν τέλει κατέλαβε την 4η θέση, ρίχνοντας τον Μονεγάσκο 5ο.
“Φυσικά και μιλήσαμε για τη μεγάλη απώλεια κάθετης δύναμης στο μονοθέσιό μου, άρα ασφαλώς υπήρχε και περιθώριο για μια πιο ανταγωνιστική εμφάνιση”, σχολίασε ο Leclerc μετά τον αγώνα στο Sky Sports F1.
“Δεν θέλαμε να κάνουμε 8 δευτερόλεπτα μεγαλύτερο pitstop για να αλλάξουμε την εμπρός πτέρυγα, επειδή μετά θα έπρεπε να περάσουμε κάποια μονοθέσια. Αυτό θα ήταν δύσκολο λόγω της αδυναμίας μας στη Στροφή 12”.
“Αυτό μας έκανε ευάλωτους με τα μονοθέσια πιο πίσω. Μας το έκανε πολύ, πολύ δύσκολο να κάνουμε προσπεράσεις επειδή όταν φτάναμε στη Στροφή 14, τότε απείχαμε πολύ. Δεν ήθελα να πάρω αυτό το ρίσκο, προτίμησα να διατηρήσω τη θέση μου και να προσπαθήσω να βελτιστοποιήσω το αποτέλεσμα που θα έπαιρνα”.
Αργότερα, ο Leclerc πρόσθεσε επί του θέματος: “Ειλικρινά, δε νομίζω πως θα ήμασταν πολύ πιο γρήγοροι (χωρίς τη ζημιά). Θέλω να πω, η ζημιά ήταν σημαντική. Γενικά ήμασταν γρήγοροι, το είδαμε και χθες με τον Lewis αλλά και με εμένα προς το τέλος του Sprint που είχα καλό ρυθμό”.
“Συνολικά, θεωρώ πως είχαμε πολύ καλό μονοθέσιο για αγώνα, και σήμερα σίγουρα είχαμε βελτίωση με το πακέτο σήμερα, το οποίο και μας βοήθησε στον αγώνα”.
Round 2 complete ✔️ pic.twitter.com/TsJobXYhwA
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) March 23, 2025
Ο Leclerc δεν θεωρεί υπαίτιο τον Hamilton για το συμβάν, θεωρώντας το καθαρά “αγωνιστικό περιστατικό”, ενώ παραδέχτηκε πως κανένας εκ των δύο δεν περίμενε πως θα παλέψει με τον άλλο στην πρώτη στροφή της εκκίνησης.
Ο επικεφαλής της Scuderia, Fred Vasseur, εξήγησε πως, αν και ο ρυθμός του Leclerc εντυπωσίασε, δεδομένης της ζημιάς, ο αρνητικός αντίκτυπος της μη αλλαγής πτέρυγας γινόταν όλο και μεγαλύτερος όσο προχωρούσε ο αγώνας.
“Τα θετικά (του GP της Κίνας) είναι η pole και η νίκη του Lewis (στο Sprint), και θα έλεγα ο ρυθμός του Charles στον αγώνα με τη ζημιά στην εμπρός πτέρυγα”, σχολίασε ο Γάλλος. “Με την απώλεια κάθετης δύναμης που είχαμε, ο ρυθμός ήταν τρομερός”.
“Όμως στο τέλος του αγώνα δυσκολεύτηκε λίγο παραπάνω στην πίστα με τα ελαστικά. Η απώλεια κάθετης δύναμης από την εμπρός πτέρυγα, έκανε πιο δύσκολη τη διαχείριση των ελαστικών”.
“Στο τέλος, όμως, τερματίσαμε 20 δευτερόλεπτα πίσω από τις McLaren με τη ζημιά. Θεωρώ πως πρόκειται για ένα καλό αποτέλεσμα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!